براساس گزارش پزشکی قانونی ؛
با رفتن کرونا و افزایش سفرها«بوی خون»مجددا در جاده های یزد پیچید
با عبور از دوران بحران کرونا و بازگشت مجدد سفرها متاسفانه شاهد افزایش تلفات و مصدومین حوادث رانندگی و ترافیکی در سطح استان یزد بودیم که باعث شده زنگ خطر در این زمینه در سطح استان به صدا درآید.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا ، استان یزد به علت قرار گرفتن در مرکز کشورتبدیل به یکی از اصلی ترین کریدور های عبور و مرور مسافران وحمل بارشده به همین دلیل ترمیم،بازسازی و ساخت جاده های استاندارد همیشه جز اولویت های مسئولان استانی و کشوری بوده است اما علیرغم این موضوع جاده های استان بعضا با بوی خون همراه بوده است.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ی, زدرسا,
حتی این موضوع در داخل شهر یزد و اکثر شهرستانهای دیگر استان نیز صادق بوده است زیرا که گسترش و بازسازی خیابانهای شهرهای تاریخی یزد همیشه با محدودیتهایی از سوی سازمان میراث فرهنگی و ...همراه بوده که این موضوع نیز باعث شده تلفات شهری یزد نیز در مقایسه با دیگر استانها نسبتا زیاد باشد اما چاره حل این تلفاتی که متاسفانه براساس آمار هر روز نیز افزایش می یابد چیست؟
,
این موضوع افزایش تلفات براساس جدیدترین گزارش مرکز پزشکی قانونی کشور که میزان تلفات و مصدومین حوادث رانندگی در سال ۱۴۰۰را منتشر کرده است قابل مشاهده است به نحوی که متاسفانه شاهد افزایش میزان تلفات و مصدومین رانندگی استان یزد درتمامی قسمت ها در مقایسه با سال۱۳۹۹ هستیم.
, 
,
با برون رفت از بحران کرونا مجددا امار تلفات رانندگی سرعت گرفت
, با برون رفت از بحران کرونا مجددا امار تلفات رانندگی سرعت گرفت, با برون رفت از بحران کرونا مجددا امار تلفات رانندگی سرعت گرفت,
براساس این گزارش اینگونه به نظر می آید که با عبور از دوران بحران بیماری کرونا که باعث شده بود حجم سفرها تا میزان قابل توجهی کاهش یابد مجددا در سال۱۴۰۰ و تقریبا نزدیک شدن به شرایط عادی، شاهد افزایش تلفات هستیم موضوعی که زارع رئیس پلیس راهور استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، به شدت آن را رد و اظهار داشت: مقایسه تلفات و حوادث دوسال جداگانه با یکدیگر بدون درنظر گرفتن پارامترهایی که در این سالها تغییر کرده است کار علمی و دقیقی نیست.
,
مقایسه تلفات دوسال جداگانه کار علمی نیست!!
, مقایسه تلفات دوسال جداگانه کار علمی نیست!!, مقایسه تلفات دوسال جداگانه کار علمی نیست!!,
وی ادامه داد: برای مقایسه میزان تلفات و حوادث رانندگی دوسال جداگانه باید تعداد خودروهایی که در این سالها اضافه شده، تعداد معابر و... در نظر گرفته شود و بعد در یک شرایط مساوی در مورد اینکه امسال واقعا شاهد افزایش تلفات بوده ایم یا خیر اظهار نظر کرد.
,
زارع با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که در این گزارش در نظر گرفته نشده میزان سفرها می باشد تصریح کرد: در سال ۹۹که شاهد حاکم بودن شرایط کرونایی در کشور بودیم و به دنبال آن تعداد سفرها وترددها به شدت کاهش یافت و حتی در سال ۹۸ نیز روند ترددها شکل عادی ادامه داشت ولی در سال ۱۴۰۰ و به طور خاص در ایام منتهی به پایان سال به هیچ عنوان این روند عادی حاکم نبود و همین موضوع بیشترین تاثیر را در افزایش تلفات و حوادث استان یزد داشته است در ضمن اینکه عوامل دیگری نیز به طور قطع تاثیر گذار بوده که باید جداگانه بررسی شود.
,
علیرغم نظر رئیس پلیس راهور استان یزد اما مقایسه دو سال همیشه جز معیارهای سنجش موفقیت یا عدم موفقیت و همچنین برنامه ریزی برای تعیین سیاست ها می باشد و به همین دلیل بررسی گزارش مرکز پزشکی قانونی کشور که به عنوان دقیق ترین مرجع در زمینه می باشد را مرور می کنیم.
, علیرغم نظر رئیس پلیس راهور استان یزد اما مقایسه دو سال همیشه جز معیارهای سنجش موفقیت یا عدم موفقیت و همچنین برنامه ریزی برای تعیین سیاست ها می باشد و به همین دلیل بررسی گزارش مرکز پزشکی قانونی کشور که به عنوان دقیق ترین مرجع در زمینه می باشد را مرور می کنیم., علیرغم نظر رئیس پلیس راهور استان یزد اما مقایسه دو سال همیشه جز معیارهای سنجش موفقیت یا عدم موفقیت و همچنین برنامه ریزی برای تعیین سیاست ها می باشد و به همین دلیل بررسی گزارش مرکز پزشکی قانونی کشور که به عنوان دقیق ترین مرجع در زمینه می باشد را مرور می کنیم., 
,
تلفات حوادث برون شهری علیرغم افزایش حجم سفرها اما کاهشی بود
, تلفات حوادث برون شهری علیرغم افزایش حجم سفرها اما کاهشی بود, تلفات حوادث برون شهری علیرغم افزایش حجم سفرها اما کاهشی بود,
براساس گزارش پزشکی قانونی میزان تلفات حوادث رانندگی در محورهای درون شهری برای سال ۱۴۰۰استان یزد به۹۸نفر رسیده است و این در حالی بوده که در سال۹۹میزان تلفات درون شهری استان یزد۸۱نفر بود که متاسفانه نشان از افزایش ۱۷نفری تلفات در سال ۱۴۰۰دارد.
,
همچنین در زمینه تلفات برون شهری نیز در سال گذشته تعداد تلفات ۱۵۱نفر بوده ولی در سال ۹۹این عدد ۱۷۰نفر شده است که خوشبختانه در این زمینه با کاهش۱۹نفری مواجه هستیم که این کاهش با توجه به اینکه در سال جاری با حجم انبوه سفرها به استان یزد مواجه بودیم به نحوی که مسئولان از آن به عنوان سونامی سفرها یاد می کردند این کاهش می تواند بسیار معنا دار باشد و بسیاری از صحبت های مسئولان را نقض کند.
,
براساس این گزارش میزان تلفات رانندگی در جاده های روستایی استان در سال گذشته۳۶نفر بوده ولی در سال ۹۹این تلفات تنها۲۴نفر بوده که نشان از افزایش۱۲نفری در سال ۱۴۰۰دارد.
,
در مجموع در سال گذشته۲۸۵نفر در حوادث رانندگی استان تلفات داشتیم که این عدد در سال ۹۹ برای حوادث رانندگی ۲۷۵بود اما علیرغم این موضوع همچنان با امار وحشتناک ۳۳۰نفر تلفات سال ۹۸ استان یزد فاصله نسبتا زیادی دارد.
, 
,
افزایش ۲۳درصدی تعداد مصدومان حوادث رانندگی
, افزایش ۲۳درصدی تعداد مصدومان حوادث رانندگی, افزایش ۲۳درصدی تعداد مصدومان حوادث رانندگی,
براساس این گزارش میزان تلفات حوادث ترافیکی در سال ۱۴۰۰به ۲۹۱نفر رسید که نشان از افزایش ۱۳نفری تلفات در مقایسه با سال ۹۹ است و همچنین تعداد مصدومین حوادث رانندگی ترافیکی استان در سال گذشته ۶هزار۴۴۳نفر بود که نسبت به سال ۹۹ ۲۳.۸درصد افزایش را نشان می دهد.
,
افزایش ۱۰۰درصدی حوادث جاده ای در نوروز۱۴۰۱
, افزایش ۱۰۰درصدی حوادث جاده ای در نوروز۱۴۰۱, افزایش ۱۰۰درصدی حوادث جاده ای در نوروز۱۴۰۱,
هرچند امار تلفات حوادث رانندگی ترافیکی استان در سال ۱۴۰۰همچنان در مقایسه با امار مصدومین سال۹۸فاصله دارد اما زنگ هشداری برای مسئولان شهری است که باید موضوع را جدی بگیرند.
, 
,
رستگاری مدیرکل حمل ونقل جاده ای استا یزد مدتی قبل در نشست خبری خود با اشاره به اینکه واژگونی بالاترین میزان علت تصادفات را در سطح استان به خود اختصاص می دهد گفت: عامل انسانی بالاترین علت واژگونی خودروها در جاده های استان می باشد که بیش از ۷۰درصد آن ناشی از خواب آلودگی و خستگی رانندگان است که امیدواریم با ارتقای کیفیت و تعداد مجتمع های خدمات رفاهی بین جاده ای و البته همراهی دستگاههای فرهنگ ساز این مشکل را برطرف کنیم.
,
رستگاری با اشاره به اینکه متاسفانه حوادث جاده ای در نوروز امسال افزایش ۱۰۰درصدی داشته اظهار داشت:البته میزان جابه جایی مسافر نیز در این موقع افزایش قابل توجهی داشته است که باید این موضوع در هنگام بررسی دلایل افزایش میزان تلفات حتما مد نظر متولیان امر قرار گیرد.
,
در مجموع هنگامی که امار تلفات حوادث رانندگی و ترافیکی استانهای دیگر را با یزد مقایسه می کنیم با توجه به مرکزیت و نقش استان در جابه جایی مسافر و بار، متوجه می شویم که علیرغم وجود همه دل نگرانی هایی که در زمینه افزایش تلفات حوادث رانندگی در سطح استان وجود دارد اما جایگاه استان در سطح کشور در این زمینه بسیار خوب است ولی این جایگاه خوب نباید عامل غفلت مسئولان استانی شود.
, در مجموع هنگامی که امار تلفات حوادث رانندگی و ترافیکی استانهای دیگر را با یزد مقایسه می کنیم با توجه به مرکزیت و نقش استان در جابه جایی مسافر و بار، متوجه می شویم که علیرغم وجود همه دل نگرانی هایی که در زمینه افزایش تلفات حوادث رانندگی در سطح استان وجود دارد اما جایگاه استان در سطح کشور در این زمینه بسیار خوب است ولی این جایگاه خوب نباید عامل غفلت مسئولان استانی شود., در مجموع هنگامی که امار تلفات حوادث رانندگی و ترافیکی استانهای دیگر را با یزد مقایسه می کنیم با توجه به مرکزیت و نقش استان در جابه جایی مسافر و بار، متوجه می شویم که علیرغم وجود همه دل نگرانی هایی که در زمینه افزایش تلفات حوادث رانندگی در سطح استان وجود دارد اما جایگاه استان در سطح کشور در این زمینه بسیار خوب است ولی این جایگاه خوب نباید عامل غفلت مسئولان استانی شود.,
انتهای پیام/ک
]
ارسال دیدگاه