اخبار داغ

مبلغ بین المللی حوزه:

مقابله با تفکر وهابیت، مهمترین وظیفه دانشجویان است

مقابله با تفکر وهابیت، مهمترین وظیفه دانشجویان است
مبلغ بین المللی حوزه واستاد دانشگاه گفت: وهابیت در صدد است نمایندگی کل جهان اسلام را در دست بگیرد و دانشجویان مسلمان می بایست با بصیرت در مقابل وهابیت ایستادگی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سمت وسو، حجت الاسلام یحیی جهانگیری سهروردی مبلغ بین المللی حوزه افزود: تفکر سلفی گری پیشینه تاریخی دارد ازاحمد حنبل تا دوره معاصر سید قطب نگاه بازگشت به سلف واحیای سلف صالح ادامه داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سمت وسو,

, , ,

حجت الاسلام جهانگیری سهروردی تصریح کرد: امروزه جایی بس نگرانی است چرا که الله اکبر نشانه تفکیر بود که امروز تبدیل به تکفیر شده است زمانی هرکس صدای الله اکبر را می شنید آرامش پیدا می کرد که امروزه متاسفانه با رویکرد تکفیری این صدا صدای خشونت علیه زنان و مردان می باشد .

,

 مبلغ بین المللی حوزه اظهار داشت: تردید نباید داشت که این یک پروژه اسلام هراسی در دنیا است امروز اسلاموفوبیا به عنوان یک پروژه ای که چهره پیام پیامبر (ص) را زیر سوال برده قابل تامل است، و مهمتر اینکه دشمن فهمیده است که چگونه می شود اسلام را زمین گیر کرد فهیمده است که نگاه بیرونی اثر گذار نمی باشد و فهمید باید از درون اسلام را زمین گیر کند برای همین گروه و فرقه های تکفیری را ایجاد کردند.

,

 وی افزود: اما اگر ما بخواهیم یک جریان شناسی سلفی داشته باشیم بعد ازسید قطب تا القاعده یک نگاه سلفی داریم و از تاسیس القاعده تا ۱۱ سپتامبرگونه دوم و طیف سوم سلفی گری را باید از ۱۱ سپتامبر به بعد جستجو کرد.

,

 استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: پس از دیدگاه های سید قطب یک نگاه فقهی هم در کنار آن مطرح می شود که بخشی از فکر آنها از سید قطب و بخش از وهابیت گرفته می شود که ادقام این دو گروه با هم گروه تکفیری را به وجود می آورد.

,

 استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان ساخت: در ۱۱ سپتامبر این گروه با عنوان القاعده یک سازمان بود اما بعد از ۱۱ سپتامبر القاعده به یک ایدولوژی تبدیل شد شاید آن زمان که تی شرت های القاعده در تونس و برخی کشورهای پرفروش بود و خیلی ها اسم فرزندان خود را اسامه گذاشتند باید می فهمید که جهان به سمت یک جهان تروریسم درحال حرکت است.

,

 وی یاد آور شد: تکفیری ها نگاهی تبلیغی داشتند و کسی را که در غیر این مسیر بود را کافر می دانستند اما امروز رویکری تازه ای پیدا کرده اند رویکردی همراه با خشونت که این رفتارهای خشونت امیز را در جهان اسلام به اوج رسانده اند.

,

 مبلغ بین المللی حوزه اذعان داشت: با توجه به اینکه اسلام نمی تواند با القاعده و تروریسم همگن باشد اینها آمدند این دو را به هم پیوند زدند.

,

 وی افزود: وهابیت جدا شده از تاریخ نیست پیشینه و آینده دارد ما باید به ریشه ها و پیامدهای آن توجه داشته و بررسی کنیم چرا که ریشه وهابیت جزواسلام نبوده به همین جهت آمدند جهان اهل سنت را با خودشان یکی کردند و سعی کردند نمایندگی جهان اهل سنت را به دست گیرند.

,

 استاد حوزه ودانشگاه ابراز داشت: وهابیت در صدد است مرکزیت را از الازهر بگیرد و مرکزیت جهان اهل سنت را از الازهر به شهر مدینه دانشگاه مدینه ام القرا انتقال دهند.

,

دانشجویان  مسلمان با بصیرت و روشنگری مقابل وهابیت ایستادگی کنند.

,

 مبلغ بین المللی حوزه اظهار داشت: وهابیت می خواهد نمایندگی کل جهان اسلام را در دست بگیرد و معتقد است که هر که با وهابیت نباشد اصلا مسلمان نیست.

,

 حجت الاسلام جهانگیری سهروردی گفت: شیعه وهابی شیعه ای است که به جای معرفی معارف ناب اهل بیت که دلها را به سوی اهل بیت جذب می کند به دنبال معرفی چهره تکفیری خشن از معارف اهل بیت است  که در عصر حاضر گروه تکفیری داعش در حال پیاده کردن چنین تفکر خشن  از اسلام با هدف اسلام هراسی درجهان است.

,

انتهای پیام/پ

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه