اخبار داغ

پیگیری سوژه های مردمی:

غبار فراموشی بر پارک های محله ای یاسوج

غبار فراموشی بر پارک های محله ای یاسوج
شهروندان یاسوجی بر ضرورت توجه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر به بهسازی پارک های محله ای و زیرساخت های فضای سبز شهری در محلات تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  صبح زاگرس پارکهای محله ای فضای مناسبی برای تفریح و گذران وقت مردم محلات محسوب می شود اما این موضوع در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مورد غفلت واقع شده و آنگونه که مدیران شهری اظهار دارند 16 پارک محله ای در شهر یاسوج وجود دارد که با بررسی محلات پر جمعیت این شهر و وضعیت نامناسب پارک ها اجحاف در حق شهروندان کمترین نتیجه این بررسی ها از منظر خبرنگار ما بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

دریغ شهرداری از توزیع امکانات پارک در محدود پارک های محله ای و عدم رسیدگی به فضای سبز آنها باعث شده تا در تامین نشاط مردم و تقسیم عادلانه خدمات سهلنگاری شود و شهروندان در این رابطه گلایه مند هستند.

,

از  نیاز های اساسی و مهمترین عوامل پایداری و توسعه شهری وجود پارک ها و فضای سبز در محلات است و باعث می شود از این طریق آرامش روانی، ایجاد محیطی برای ورزش و گذران وقت شهروندان مدیریت شده باشد.

,

 متاسفانه با ساخت پارکهای دارای امکانات و تفرجگاه ها در یک سمت و عدم رسیدگی به اندک پارک های محله ای شهر یاسوج بی عدالتی در تقسیم پارکها و فضای سبز به خوبی نمایان است و شهروندان انتظار دارند مسئولان در این باره اهتمام بیشتری داشته و اعضای شورای شهر یاسوج به وعدهایشان در خصوص پارکهای محله ای عمل کنند.

,

بدون شک ایجاد پارک های محله ای می تواند از بروز ترافیک، کاهش سوخت، برقراری عدالت اجتماعی، مدیریت بحران  جلوگیری کرده  و منجر به تلطیف روحیات و آرامش روحی می‌شود.

,

کمبود و نا مناسب بودن سیستم روشنایی ، فضای سبز خشک و نامناسب، عدم آبیاری چمن ها، نبود وسایل بازی، نبود سرویس های بهداشتی و آبخوری درون پارک،حضور معتادان گلایه هایی بود که ساکنان شهرک امام حسین (ع)، شهرک جهاد، منطقه مسکونی شرکت گاز و منطقه بلوار عدل در خصوص پارهای محله ای این مناطق مطرح کردند و از شهرداری خواستند تا نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

,

سنایی یکی از ساکنان شهرک امام حسین (ع) یاسوج در گفتگو با خبرنگار ما با ابراز گلایه از وضعیت پارک محله ای این منطقه اذعان داشت: وضعیت فضای سبز، گل‌کاری و درختان پارک‌ها، چنگی به دل نمی‌زند و به حال خود رها شده است.

,

وی با بیان اینکه مدیریت شهری می‌تواند با اختصاص امکانات مناسب، در فضاهای موجود پارک‌های خوبی در داخل و یا نزدیک شهر احداث کند تا شهروندان با حضور در آن‌ها و در کنار خانواده اوقات خوشی را بگذرانند گفت: امکانات در پارک محله ای منطقه مسکونی ما وجود ندارد بنابر این با گرم شدن هوا و تعطیلی مدارس به اجبار باید به پارک های ساحلی مراجعه کنیم که این پارکها هم هرگز پاسخگوی جمعیت شهر نیستند.

,

این شهروند یاسوجی تمهیدات امنیتی را به دلیل حضور پر تعداد معتادان در پارک های محله ای ضروری ارزیابی کرد و گفت: فرزندانم به دلیل عدم وجود وسایل بازی و وضعیت بهداشتی این پارک علاقه ای ندارند که وارد این پارک شوند.

,

بانوی جوانی که منزلش در همسایگی پارک محله ای شهرک جهاد یاسوج بود با حضور خبرنگار ما در این پارک به گفتگو پرداخت و ابراز داشت: کاش مسئولان برای ساعتی در عصر وارد این پارک می شدند تا نبود امنیت، وضعیت نامناسب روشنایی و حضور افراد اوباش و معتاد را به خوبی می دیدند و در این رابطه برای آسایش ساکنان چاره اندیشی می کردند.

,

وی گفت کودکان می توانند بیشترین استفاده را از پارکها ببرند اما متاسفانه با حضور این افراد، نبود امکانات و وسایل بازی از منظر یک مادر خطرناک بوده و ترجیح می دهیم فرزندانمان در خانه بمانند.

,

این مادر عنوان کرد : صرف اینکه چمنی کاشته شود و به حال خود رها شود نمی توان گفت پارک محله ای است و تابستان فرصتی مناسب است تا گروه های فرهنگی با برپایی جشن ها و برنامه های هنری اوقات فراغت کودکان و خانواده ها را پر کنند.

,

وی که دل پری از مسئولان شهری داشت گفت: چرا نباید در این پارک وسایل بازی و روشنایی وجود داشته باشد تا فرزندان ما از آن استفاده کنند مگر کاربری این فضا پارک محله ای نیست پس چرا به حال خود رها شده است.

,

شهروندی دیگر نیز با گلایه از تمرکز پارک ها و فضاهای سبز شهری در چند نقطه، از توزیع نامناسب خدمات شهری در محلات گوناگون انتقاد و تصریح کرد: مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر به بهسازی پارک های محله ای و زیرساخت های فضای سبز شهری در محلات توجه جدی داشته باشند.

,

برای پی بردن به وضعیت این پارک ها در سطح شهر یاسوج تعدادی تصویر از نگاه دوربین صبح زاگرس منتشر می کنیم که دیدن آن خالی از لطف نیست.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه