اخبار داغ

رئیس دانشگاه کوثر بجنورد مطرح کرد؛

بی مهری وزارت علوم به دانشگاه کوثر در محدود کردن رشته‌ها/ ارسال ۷۵۷ اثر به جشنواره سراسری پروین اعتصامی

بی مهری وزارت علوم به دانشگاه کوثر در محدود کردن رشته‌ها/ ارسال ۷۵۷ اثر به جشنواره سراسری پروین اعتصامی
محبوبه معین مقدس با بیان اینکه دانشگاه کوثر از سمت وزارت علوم با بی مهری مواجه شده است، گفت: عدم پذیرش در رشته های فنی و مهندسی و محدود شدن به رشته های علوم پایه تا مرحله ادغام این دانشگاه پیش رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک از بجنورد، محبوبه معین مقدس، رییس دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد پیش از ظهر امروز در دومین جشنواره سراسری علمی، فرهنگی و هنری پروین اعتصامی اظهار داشت: دانشگاه کوثر به عنوان دومین دانشگاه ویژه بانوان با سه دانشکده و هدف توانمند سازی بانوان تاسیس شد و در حال حاضر با سه هزار و ۴۰۰ دانشجو در این مسیر گام برداشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,  ,

 

,

وی با اشاره به اینکه توانمندی و توانایی های دانشجویان کوثر و شرکت آنها در فرآیندهای علمی، ورزشی، فرهنگی و کسب مقام ها باعث مباهات استان خراسان شمالی است، ادامه داد: این دانشگاه در راستای اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شد و باتوجه به نیاز و قابلیت های موجود در بانوان وجود این دانشگاه مورد تاکید و ضروری است.

,

 

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشابه دانشگاه کوثر در بسیاری از کشورها وجود دارد، اضافه کرد: علی رغم ماموریت ذاتی این دانشگاه که خدمت رسانی به دانشجویان است، متاسفانه از سمت وزارت علوم با بی مهری مواجه شده است و باعث عدم پذیرش در رشته های فنی و مهندسی و محدود شدن در حوزه فعالیت های علوم پایه شده  و این مسئله تا مرحله ادغام این دانشگاه پیش رفت.

,

 

,

معین مقدس گفت: با پیگیری های صورت گرفته و متولیان امر در استان خراسان شمالی، دانشگاه کوثر همچنان پابرجا مانده است و در دولت جدید توجه خاص تر وزارت علوم به حوزه فعالیت بانوان و حمایت ویژه از دانشگاه های ویژه بانوان در دستور کار قرار گرفت.

,

 

,

این مقام مسئول اظهار داشت: امید است که دانشگاه کوثر بتواند دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی باشد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه دومین جشنواره پروین اعتصامی با میزبانی دانشگاه کوثر بجنورد برگزار شده است، ادامه داد: دوره نخست این جشنواره در دانشگاه الزهرا تهران با هدف شناخت استعداد و توانمندی های دختران ایران زمین تشکیل شد.

,

 

,

معین مقدس گفت: این جشنواره در بخش های مختلف ادبی، هنری، پژوهشی، ایده، مسائل فرهنگی و آزاد بوده است که به صورت رسمی از آذر ماه سال گذشته آغاز شده است.

,

 

,

وی با بیان اینکه ۷۵۷ اثر از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شده است، گفت: میزان آثار ارسال به این جشنواره در مقایسه با دوره نخست ۵۸ درصد رشد پیدا کرده است که بعد از داوری بخش نخست ۵۳۸ اثر حائز شرایط داوری قرار گرفتند.

,

 

,

وی بیان داشت: آثار با توجه به حوزه های فعالیت بدون نام و ذکر محل تحصیل دانشجو برای حفظ عدالت به داوری گذاشته شد و در نهایت در شورای داوری  ۳۸ اثر حایز رتبه اول تا سوم و ۱۱ اثر شایسته تقدیر شدند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه