اخبار داغ

فروش کیلویی نان راهکار مبارزه با کم فروشی و گران فروشی در کهگیلویه و بویراحمد

فروش کیلویی نان راهکار مبارزه با کم فروشی و گران فروشی در کهگیلویه و بویراحمد
با وجود افزایش قیمت نان در کهگیلویه و بویراحمد کیفیت و وزن نان ها در تنور خبازی ها بیات شد تا مردم پیگیر اجرایی شدن طرح فروش نان کیلویی در این استان باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس کیفیت پائین و کم فروشی محصول برخی از نانوایی های استان کهگیلویه و بویراحمد بود تا با بهانه پائین بودن قیمت از آذر ماه سال گذشته نان گران در تنور برشته تر شود و مسئولان قول دهند که کیفیت افزایش پیدا می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

با افزایش قیمت نان متاسفانه کیفیت نان در خبازی های کهگیلویه و بویراحمد با وجود قول های متولیان بالا نرفته و کم فروشی در وزن چانه ها به آن هم اضافه شد.

,

از اردیبهشت امسال دولت در طرحی نو فروش کیلویی نان به جای فروش عددی را به عنوان پیشنهادی برای مقابله با کم فروشی و بهبود کیفیت نان مطرح کرد تا این طرح اکنون در 4 استان کشور  با رضایت شهروندان این استان ها در حال اجرا باشد.

,

اگر چه طرح نان کیلویی سالهاست در نانوایی های صنعتی اجرا می شود و مردم نسبت به این موضوع رضایت دارند چرا که با فروش کیلویی جلوی کم فروشی گرفته شده است.

,

آرد فروشی، آب رفتن وزن چانه، کیفیت پائین بعد از پخت، ترش و غیره قابل مصرف شدن زود هنگام نان مهمترین گلایه های مردم استان نسبت به وضعیت خبازی ها  دارند و با وجود اینکه قیمت نان افزایش یافته است اما به دلیل کیفیت پایین حجم دورریز آن بیش از گذشته شده!

,

شکی نیست با فروش کیلویی نان علاوه بر اینکه جلوی کم فروشی ها گرفته می شود به نوعی هوشمند سازی در خدمات نانوایی ها شده  و به راحتی جلوی فروش ارد یارانه ای که حق مردم است نیز گرفته می شود و دیگر نمی توان شاهد قاچاق این کالای گرانبها باشیم.

,

اگر چه ممکن است برخی از نانوایی ها با پخت خام برخی از نان ها مثل سنگگ و نان بربری به نوعی نان با وزن سنگینتری را بفروشند اما ضرورت پایش از سوی متولیان باید افزایش یافته و به طور حتم مشتری یک بار فریب خورده و دیگر طالب نان خام و خمیر نخواهد بود و این وسط خود نانوا متضرر می شود.

,

شهروندان یاسوجی بارها در تماس با دفتر پایگاه اطلاع رسانی صبح زاگرس پیگیر فروش نان کیلویی در استان بودند و همانطور که گفته شد این طرح فعلا در 4 استان در حال اجرا بوده و این رسانه در نظر دارد از طریق صنف خبازان و صمت کهگیلویه و بویراحمد این موضوع را پیگیری و به اطلاع مخاطبان برساند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه