اخبار داغ

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون ارشد اعلام شد/افزایش ظرفیت پذیرش داوطلب

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون ارشد اعلام شد/افزایش ظرفیت پذیرش داوطلب
معاون آزمون سازی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ در هفته آینده خبر داد و گفت: پیش‌بینی ما این است که امسال در مقایسه با سال گذشته ظرفیت بیشتری از داوطلبان را پذیرش کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر حسن مروتی، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هفته آینده بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیردو داوطلبان مجاز، اوایل تیرماه امکان انتخاب رشته را خواهند داشت و در نیمه اول شهریورماه نیز نتایج نهایی آزمون را اعلام می‌کنیم تا داوطلبان از اول مهرماه بر سر کلاس‌ها حضور پیدا کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
معاون آزمون سازی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: در مجموع در گروه‌های مختلف آزمایشی آزمون کارشناسی ارشد امسال اقبال بیشتری نسبت به آزمون علوم انسانی صورت گرفته است و بیش از ۴۰۰ هزار نفر داوطلب در گروه علوم انسانی آزمون ارشد شرکت کردند و تعداد زیادی از داوطلبان رشته‌های فنی مهندسی و ریاضی به سمت رشته‌های علوم انسانی گرایش پیدا کردند.
,
 
,
وی تاکید کرد: امسال از مجموع ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب (با احتساب علاقه‌مندی به شرکت در مجموعه امتحانی دوم) حدود ۵۳ درصد آنها زنان بودند که ۴۷ درصد آنها را آقایان تشکیل می‌دهند و همین نسبت را در گروه‌های آموزشی داریم.
,
 
,
معاون آزمون سازی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: ۵۷ درصد داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی و ۶۷ درصد علوم پایه را زنان تشکیل می‌دهند و در رشته فنی مهندسی صرفا ۲۷ درصد زنان را تشکیل می‌دهد و مابقی سهم مردان است. همچنین در هنر ۶۳ درصد و دامپزشکی ۶۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.
,
 
,
مروتی با تاکید بر این‌که ظرفیت پذیرش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد افزایش خواهد یافت، گفت: ما سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار پذیرش در رشته‌های کارشناسی ارشد داشتیم، پیش‌بینی ما این است که امسال در مقایسه با سال گذشته ظرفیت بیشتری از داوطلبان را پذیرش کنیم.
,
 
,
به گفته وی، در واقع پارسال ۲۷ درصد از پذیرفته‌شدگان در دانشگاه پذیرش شدند، اما امسال تصور ما این است که آمار ما به بالای ۳۰ درصد برسد.
,
 
,
معاون آزمون سازی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: آزمون کتبی سهم ۸۰ درصدی در پذیرش داوطلبان کارشناسی ارشد ایفا خواهد کرد و ۲۰ درصد نیز معدل دوره کارشناسی تاثیر دارد.
,
 
,
 
,
 برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ از ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت ماه جاری در ۱۶۶ شهرستان و ۱۷۷۰ حوزه فرعی و همچنین ۳۸۱ حوزه اصلی برگزار شد.
,
 
,
انتهای پیام/
 منبع: ایسنا
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه