اخبار داغ

تحلیلگر مسائل سیاسی:

تغییر جمعیتی در ایران ترفند و توطعه استکبار جهانی است

تغییر جمعیتی در ایران ترفند و توطعه استکبار جهانی است
تحلیل گر مسائل سیاسی گفت: آمریکا و انگلیس در 50سال اخیر و تسلط بر کشورهای فقیر و جهان سومی بیشتر بر روی جمعیت کار کرده اند تا در دراز مدت بتوانند نقشه های استعماری خود را عملی سازند و در کشور های اسلامی در چند سال اخیر بر روی ترکیب جمعیتی فرق های مذهبی و افزایش نسل غیر شیعه اقدام کرده اند. //////////////////////////////////////// بند اول از نظر جمله بندی ایراد دارد/خواشها بهتر تنظیم شود/یکبار دیگر گزارش را خودتان بخوانید و وقتی درست تنظیم کردین ارسال کنید/وی وی وی نباید اینطوری تکرار شود که باعث ب
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، مهرداد یوسفی تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مشکین رسا گفت: باید توجه به زنگ خطری که به صدا در آمده است و با غفلت مسئولین کشور، ویسر گرم شدن به منازعات سیاسی و درگیر کردن کشور با مسا ئل داخلی خارجی سیاست جمعیتی را با روند خطر جدی روبرو کرده است که مسئولین اخیر به فکر افزایش جمعیت و با مصوبات قوانینی سعی در تشویق مردم برای ازدواج و فرزند آوری نموده اند مثلا برای خدمت سربازی داشتن همسر 3 ماه کسر خدمت ودر صورت داشتن فرزند 3 ماه کسر خدمت و یا خدمت در محل زندگی و یا مرخص شش الی یک ساله برای  زایمان و یا خدمات تشویقی دیگر، حال باید دید تا چه اندازه ای توانسته است در افزایش نسل موثر واقع شود که در این خصوص هنوز از مراکز رسمی گزارشی ارائه نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا، , مشکین رسا ,

 

,

وی افزود: ایالت متحده آمریکا و انگلیس در 50سال اخیر و تسلط بر کشورهای فقیر و جهان سومی بیشتر بر روی جمعیت کار کرده اند تا در دراز مدت بتوانند نقشه های استعماری خود را عملی سازند  در کشور های اسلامی خصوصا ایران اسلامی  و طی چند سال اخیر بر روی ترکیب جمعیتی فرق های مذهبی و افزایش نسل غیر شیعه که به مراتب خطرناک تر است در کشور اقدام کرده اند.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: یکی از مولفه های استکبار جهانی تسلط بر کشورها اسلامی و غیر اسلامی همین تغیییر نسل هاست و یا جایگزین نسل جمعیتی جدید      می باشد متاسفانه در کشو ما نیز بعضی از جریانان سیاسی در داخل کشور با همین ترفند استکباری خواهان برنامه ریزی بر افکار و روش ذهنی در تغییر جمعیتی در ایران برای اهداف سیاسی- اقتصادی هستند.

,

 

,

وی تصریح کرد: آمارهای رشد پایین جمعیتی که سازمان ملل متحد نیز  منتشر کرده است اگر ایران به همین صورت به ادامه جایگزینی جمعیتی بپردازد و برنامه ای برای تعادل آن نداشته باشد در 70سال آینده 47 درصد آن را افراد سالمند بالای 60 سال را تشکیل می دهند  و این درحالی است در خاورمیانه کشورهای عربستان و قطر دارای بیشترین رشد جمعیتی در میان سایر کشورهای منطقه خواهند داشت، هستند.

,

 

,

وی ادامه داد: یکی از مقوله های بسیار مهمی که در حال حاضر مورد بحث و ارزیابی است ضریب رشد جمعیتی و نسبت آن به توسعه اقتصادی در کشورهای جهان است به طوری که بر اساس تحقیقات صورت گرفته در آینده کشورهای که دارای نیروی کار متخصص و فعال باشند می تواند مدیریت آتی جهان و یکی از مدیران اجرایی قوی آن باشند. چرا که نتایج به دست آمده از آمارهای جهانی رشد جمعتی در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران پائین آمده و به سمت طراز منفی در حال حرکت است.

,

 

,

یوسفی با اشاره به مهمترین مزایای رشد جمعیت گفت: افزایش بهره وری عوامل تولید به خصوص نیروی کار تحول ساخت اقتصادی کشور – و تحول ساخت اجتماعی و حتی سیاسی می باشد.

,

وی افزود: ساختار کلی جمعیت همانند یک اندام عمل می کند که باید تمام بخش های آن دارای تعادل و پویایی باشد و نمی توان یک وضعیت ثابت را برای آن یک امر ایده آل تعریف کرد لذا بدین منظور است که باید به صورت مداوم پویایی و تحولات اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که مطالعات احتمال خارج شدن جمعیت از حالت تعادلی را نشان دهد سیاست های حمایتی باید اعمال گردد.

,

 

,

وی ادامه داد: از سوی مسئولین کشور مان در سال های 65 تا 68 دارای یک رشد جمعیتی چشمگیر با میانگین باروری 6/1 بود که این امر موجب گشت تا افرادی خطر انفجار را برای ایران گوش زد کردند و دولت وقت نیز در راستای همان  کنترل جمعیتی با بسیج کردن تمام دستگاه های تبلیغاتی و اجرایی کشور در مدت زمان 65 تا سال 71 توانست خطر انفجار جمعیتی را کنترل کند و رشد جمعیتی ایران را به حد متوسط جهانی برساند اما آن چیزی که مدیران به آن توجه نکرده بودند حرکتی انقلابی در خصوص کنترل جمعیت بود و این تندروی در این مسئله موجب شد تا صاحب نظران در زمینه رشد و جمعیت با ابراز نگرانی از تندروی دولت وقت با شعار فرزند کمتر زندگی بهتر در کنترل جمعیت خواستار تجدید نظر سیاست های جمعیتی کشور شوند چرا که میزان باروری 6/1 در سال 65 به 1/8 برسد و ادامه این روند موجب خواهد شد که ایران در بلند مدت با طراز رشد جمعیتی منفی مواجهه شود.

,

 

,

وی با اشاره به مستندات موجود در جامعه گفت: در حال حاضر  متوسط نرخ رشد در ایران 1/8 درصد گزارش شده که حتی در برخی منابع از رشد پایین تر 3/1 درصدی نیز آمارهای ارائه شده است بر اساس سناریو رشد پایین جمعیتی که سازمان ملل متحد  اعلام کرده بود اگر ایران به همین صورت به ادامه جایگزینی جمعیتی بپردازد در خاورمیانه کشورهای عربستان و قطر دارای بیشترین رشد جمعیتی در میان سایر کشورهای منطقه خواهند داشت هستند.

,

 

,

وی ادامه داد: ایران در حال حاضر نیز جز 10 کشور است که به سرعت به سمت کهن سالی در حال حرکت است و در جایگاه ششمین کشور جهان قرار دارد که افراد آن به سن پیری می رسند.

,

این تحلیل گر با بیان اینکه ایران در20 سال آینده وارد فاز اول سالمندی جمعیتی خواهد شد گفت: ایران در10 سال آتی نیز فاز دوم سالمندی را تجربه خواهد کرد متاسفانه روند فعلی نگران کننده است و زنگ خطری برای کشور خواهد بود.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: نکته مهم و حائز اهمیت در خصوص کاهش جمعیت که باید بدان پرداخت، برنامه ریزی است که از سوی سیاستمدارن و استراتژیست های امریکایی و اروپایی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران ریخته شده است به سخنان برژنسکی توجه کنید.

,

 

,

وی ادامه داد: برژنسکی سیاست مدار کهنه کار امریکایی و مشاور سابق امنیت ملی امریکا در مصاحبه ای که با روزنامه وال استریت ژورنال داشت در خصوص تغییر جمعتی ایران نکته ای را عنوان کرد که ابعاد بسیار گسترده ای از یک توطعه ای دارد." وی در این مصاحبه گفته بود:« از فکر کردن به حمله پیش داستانه علیه تاسیسات هسته ای ایران اجتناب کنید و گفتگو ها با تهران را حفظ کنید، بالاتر از همه بازی طولانی مدتی را انجام دهید چون زمان و آمارهای جمعیتی و تغییر نسل در ایران به نفع رژیم کنونی نیست»"

, وی ادامه داد: برژنسکی سیاست مدار کهنه کار امریکایی و مشاور سابق امنیت ملی امریکا در مصاحبه ای که با روزنامه وال استریت ژورنال داشت در خصوص تغییر جمعتی ایران نکته ای را عنوان کرد که ابعاد بسیار گسترده ای از یک توطعه ای دارد." وی در این مصاحبه گفته بود:« از فکر کردن به حمله پیش داستانه علیه تاسیسات هسته ای ایران اجتناب کنید و گفتگو ها با تهران را حفظ کنید، بالاتر از همه بازی طولانی مدتی را انجام دهید چون زمان و آمارهای جمعیتی و تغییر نسل در ایران به نفع رژیم کنونی نیست»",

 

,

لذا باید تاکید کرد که کاهش جمعیت در ایران کابوس تلخی است که در حال شکل گیری است و تغییر در سبک زندگی در شکل دهی به این کاهش جمعیت باید مد نظر مسئولین و شخصیت های مذهبی کشور قرار گیرد افزایش طلاق و روی آوری برای زندگی مجردی – بهداشت روانی وغیر.... عوامل تاثیر گذار در کاهش جمعیت محسوب می شود.

,

 

,

این تحلیل گر مسائل سیاسی افزود: کاهش جمعیت و جایگزینی آن در کشور نه تنها در حوزه اقتصاد ضربات سنگینی را وارد خواهد کرد بلکه در عرصه امنیتی و نظامی و سیاسی نیز کشور را با مشکل مواجه خواهد ساخت که این موضوع بسیار مورد توجه دشمنان داخلی و خارجی قرار گیرد.

,

 

,

وی ادامه داد: از یک سو جمعیت سالمند کشور در حال افزایش است که این امر موجب خواهد شدکه در چتر حمایتی دولت خصوصاً بیمه بازنشستگی،تامین اجتماعی و... افزایش یابد که بار هزینه ای مضاعف بر دوش بخش اقتصادی دولت خواهد گذاشت که با وجود 47 درصد سالمند در 70 سال آینده بخش عظیمی از قوای اقتصادی کشور صرف تامین هزینه های حمایتی مذکور خواهد شد.

,

 

,

وی تاکید کرد: نکته ای که می بایست مورد توجه جدی قرار گیرد پایین آمدن نرخ رشد جمعیتی به معنای کاهش نیروی کار است و این به معنای وارد کردن نیروهای کار و تکنسین ها از سایر کشورهای جهان است که خود راه دیگری برای گسترش فرهنگ بیگانه در کشور خواهد بود و علاوه بر این نکته باید به خروج ارز و تبعات اقتصادی آن نیز توجه کرد.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه روند فعلی جایگزینی جمعیتی در کشور به هیچ عنوان راضی کننده و منطقی نیست افزود: دولت باید از بسته های تشویقی خود در این زمینه استفاده کند هر چند در نگاه کلان تر تنها استفاده از مشوق ها نمی توانند کار ساز باشد بلکه باید مدیران اجرایی با همت و کار بیشتری زمینه های رفاهی، اجتماعی، اقتصادی را در سراسر کشور به وجود آورند تا دیگر بهانه ای از سوی خانوار های برای کنترل  موالید وجود نداشته باشد. چرا که نمونه های نامتوازن تشویقی دولت های نهم و دهم در این زمینه را شاهد بودیم که به صورت واضع خواستار افزایش باروری نسل در کشور شد ولی متاسفانه مورد هجمه منتقدین قرارگرفت و مسکوت ماند تا جایی که دولت نهم ودهم خواستار باز شدن حسابی برای فرزندان تازه متولد شده بودند که با نگاه سیاسی مجلس و نمایندگان روبرو شد و مسکوت ماند و حتی بعضی از کارشناسان بد بینانه نگاه کرده و موارد تحریم ها و مشکلات اقتصادی را موئد آن قراردادند.

,

 

,

وی با اشاره به ایاتی از قرآن کریم در این خصوص گفت: دین اسلام خود را طرفدار جمعیت مطلوب و مناسب معرفی کرده و در قرآن کریم آیات زیادی وجود دارد که به موضوعات مهم جمعیتی از جمله ازدواج و خانواده(آیه 11سوره مبارکه شورا و 11 سوره مبارکه فاطر)کمیت جمعیت در آیات (6 سوره مبارکه نوح و 12 سوره مبارکه اسراء) کیفیت جمعیت نیز در آیات متعدد قرآن مانند (33 سوره نور،233 سوره بقره و آیه 15 سوره احقاف) پرداخته شده است که هر کدام به نوعی به مسئله جمعیت نفیاً و اثباتاً مرتبط هستند.

,

 

,

وی افزود: مقام معظم رهبری هم با تعدیل جمعیتی در زمان حاضر مخالف بوده و در این زمینه با مسئولین فرمایشاتی بیان داشتند. که ایشان در خصوص جمعیت اظهار کردند که:« من معتقدم که کشور ما با امکاناتی که داریم می تواند صد و پنجاه میلیون نفر جمعیت داشته باشد. من معتقد به کثرت جمعیتم. هر اقدام و تدبیری که می خواهند برای متوقف کردن رشد جمعیت انجام بگیرد بعد از صد و پنجاه میلیون انجام بگیرد».

,

 

,

وی در پایان گفت: این نکته را باید گوش زد کرد که اگر روال برهمین منوال پیش رود باید تبعات سنگین اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی را در دراز مدت تمام ملت ایران بپردازند و در این قضیه تمام مردم ایران مقصرند. لذا بهتر است که مدیران اجرایی کاری را که باید انجام دهند با جدیت بیشتری در دستور کار قرار دهند که این مسئله تبعات بسیار گسترده ای دارد.

,

 

,

به گزارش مشکین رسا، متاسفانه همین بیانات مقام معظم رهبری با تاکیدات ایشان مسئولین کشور ودولت محترم کمتر بدان پردازش نموده اند و صرفا در حد جلسات و مصوبات مانده است و کمترین احتمام براین موضوع مهم و استراتژیک را داشته اند ومتاسفانه دست های پیدا و پنهان نیز چه در داخل و چه در خارج برای کند کردن افزایش جمعیت فعال هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه