رئیس سازمان هواپیمایی:
لزوم اختصاص یارانه سوخت به هواپیماهای مسافری
رییس سازمان هواپیمایی کشوری از تصویب اختصاص یارانه سوخت به هواپیماهای مسافری در دولت خبر داد و گفت: با کدملی میتوانیم ثابت کنیم بخش اعظمی از قشری که سوار هواپیما میشوند دهک بالای جامعه نیستند.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد محمدی بخش امروز در گفتوگویی درباره موضوع چرایی اختصاص یارانه سوخت به هواپیماهای مسافری و اختصاص سوخت لیتری ۶۰۰ تومان به هواپیماها که به ادعای برخی موجب پرداخت یارانه ۲۰ هزار میلیاردی به شرکتهای هواپیمایی میشود؟، گفت: درصد و عدد و رقمی که اعلام میشود، صحیح نیست و این را میتوان از تعداد هواپیماهای فعال و میزان مصرف دقیق اعلام کرد تا مشخص شود چه درصدی از سبد هزینه دولت را در برگرفته است.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,به گفته وی در «سامانه سدف» بر اساس رجیستری و تایپ هواپیما میتوان دقیق حساب کرد که ادعای یارانه پنهان ۲۰ هزار میلیاردی صحیح نیست.
,پرداخت یارانه سوخت به هواپیما تصمیم کلان نظام است
, پرداخت یارانه سوخت به هواپیما تصمیم کلان نظام است,رییس سازمان هواپیمایی توضیح داد: دلایل متعددی وجود دارد که درنهایت کلان نظام به این نتیجه رسیده است که یارانه سوخت هواپیماها قطع نشود.
,معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از مشوق مهم حملونقل و تاثیرگذارترین بخش آن با وجود درصد کم از سهم جابجایی مسافر و بار، بخش هوایی است. این بخش در شرایط خاص هر بار تاثیرگذاری مهمی را در کنترل وضعیت داشته است. اشاره میکنم به دوران شیوع ویروس کرونا و نقش حملونقل هوایی در ورود واکسن و ماسک به کشور؛ این موارد موضوعات مهمی است که کشور با آن دست به گریبان بود و نمیشود اثرگذاری بخش هوایی و صنعت حملونقل هوایی را در کنترل این وضعیتها نادیده گرفت.
,محمدی بخش افزود: اثر بخش هوایی در اقتصاد کل کشور تاثیر کلیدی دارد. دولتها همواره به این موضوع اثرگذاری آگاه هستند و همواره در سبد اقتصادی دولت بررسی شده است و به دلایل مختلف مجدداً سوخت ۶۰۰ تومانی هواپیماهای مسافری تصویب شده است.
,به گفته وی، اکنون سوخت بالگردها و هواپیماهای کارگو آزاد حساب میشود و فقط بخش مسافری است که دولت مجدد پرداخت یارانه به آن را مصوب کرده است.
,بخش اعظمی از مسافران هوایی، کارمندان هستند
, بخش اعظمی از مسافران هوایی، کارمندان هستند,رییس سازمان هواپیمایی درباره اینکه گفته میشود فقط دهکهای بالای جامعه از حملونقل هوایی استفاده میکنند، گفت: با کد ملی میتوانیم بگوییم که چه قشری سوار هواپیما میشوند. چراکه میزان مسافر در بخش دولتی و در بخش شخصی کاملاً با کدملی مشخص است.
,به گفته محمدی بخش با وجود ادعای استفاده ثروتمندان از بخش هوایی بخش اعظمی از دولت و کارمندان با هواپیما جابجا میشوند و این یک ذهنیت غلط است که کارکرد بخش هوایی برای طبقه مرفه جامعه است.
,
ویی گفت: کسانی که در حال طراحی مؤلفههای اینچنینی هستند ابتدا باید پیامدهای آن را در نظر بگیرند؛ چراکه با یک جامعیتی یارانه سوخت در نظر گرفته شده است و مؤلفههای اقتصادی آن مشخص است.
انتهای پیام/
منبع: ایرنا
,
,
]
ارسال دیدگاه