اخبار داغ

مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان:

مردم به مفهوم آب مجازی حساس باشند/ صادرات محصولات کم‌آببر باید در دستور کار قرار گیرد

مردم به مفهوم آب مجازی حساس باشند/ صادرات محصولات کم‌آببر باید در دستور کار قرار گیرد
مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با تاکید بر اینکه باید در صادرات و واردات آب مجازی بیشتر دقت شود گفت: برنامه‌ریزی‌ها به نحوی باشد که محصولات کم‌آبر از استان صادر شود و در قبال آن محصولات پر آب‌بر دیگر وارد شود تا خروج آب به حداقل برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه آب مجازی به آب پنهان و پوشیده در هر فرآورده‌ای گفته می‌شود، اظهار داشت: میزان آب بکار رفته در تولید تمام محصولات یکسان نیست به طوری که هر کیلوگرم گندم به بیش از یک هزار لیتر آب نیاز دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی از لحاظ هدررفت منابع آبی همواره مورد انتقاد قرار دارد، افزود: این درحالی است که صادرات محصولات کشاورزی سبب صادرات آب نیز می‌شود.

,

مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه باید محصولات کم‌آب‌بر با راندمان بالا در استان تولید شود تا میزان هدررفت آب به حداقل برسد، گفت: باید به مفهوم آب مجازی بیشتر حساسیت داشت و مردم نیز بر روی آن دقت بیشتری داشته باشند.

,

وی با اشاره به اینکه در صادرات و واردات آب مجازی بیشتر دقت شود، خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی به نحوی انجام شود که محصولات کم‌آبر از استان صادر شود و در قبال آن محصولات پر آب‌بر دیگر وارد شود تا خروج آب را به حداقل برسانیم.

,

افشاری با اشاره به اینکه کشورهای کم آب می‌توانند با دخالت دادن تجارت آب مجازی در سیاست‌های آبی علاوه بر این که میزان دسترسی خود را به منابع آب جهانی افزایش می‌دهند از افزایش فشار بر منابع محدود خود نیز می‌کاهند تاکید کرد: نگرانی از این بابت است که وقتی این هشدار‌ها نتیجه دهد که دیگر کاری نتوان در حفظ منابع آبی انجام داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه