اخبار داغ

موزه های دفاع مقدس بستری مهم برای تحقق جهاد تبیین هستند

موزه های دفاع مقدس بستری مهم برای تحقق جهاد تبیین هستند
رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: موزه های دفاع مقدس بستری مهم برای تحقق جهاد تبیین هستند و اقشار مختلف مردم و خصوصا جوانان از طریق موزه ها با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سردار عباس مطهری بعد از ظهر امروز در بازدید از بخش های مختلف مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان و نشست با مدیر کل و معاونین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: موزه های دفاع مقدس یکی از بسترهای مهم انتقال فرهنگ و معارف دفاع مقدس به نسل امروز و آینده است و تاکیدی که برای تکمیل موزه ها انجام می شود بدین خاطر است که تا نسل پیشکسوت و رزمندگان که آفریننده حماسه های دفاع مقدس در قید حیات هستند حداکثر بهره برداری از گنجینه های معارف این عزیزان انجام شود.

وی افزود: هر اندازه که بیشتر بتوانیم از فرهنگ و معارف دفاع مقدس استفاده کنیم کشور را از توطئه ها و فتنه های دشمنان بهتر نجات خواهیم داد و لذا موزه های دفاع مقدس محل عرضه فرهنگ دفاع مقدس هستند و اهمیت بسیاری دارند ونسل آینده را از فتنه های دشمن بیمه می کند و فرهنگ دفاع مقدس را از تحریف وفراموشی نجات خواهد داد.

رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اهمیت تبیین نقش هر استان در موزه های دفاع مقدس گفت: شناسایی سوژه های برتر هر استان در حوزه دفاع مقدس با توجه به نقش آن استان در هشت سال جنگ تحمیلی در دستور کار قرار گرفته و مبتنی با این سوژه ها سناریوهای محتوایی مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس تدوین خواهد شد و بر اساس سناریوها سند شناخت نیاز تهیه و عملیاتی خواهد شد.

مطهری افزود: پرداختن به سوژه ها به شکل هنرمندانه و مبتکرانه در تمامی فرآیند موزه دفاع مقدس یک ضرورت مهم است و استفاده از ظرفیت نخبگان و کارشناسان برجسته و خصوصا پیشکسوتان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش موزه های دفاع مقدس در جهاد تبیین بیان کرد: جهاد تبیین مهمترین مطالبه مقام معظم رهبری است که باید در همه ابعاد و خصوصا فرهنگ دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد و موزه های دفاع مقدس بستری مهم برای تحقق جهاد تبیین هستند و اقشار مختلف مردم و خصوصا جوانان از طریق موزه ها با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند.

رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه روند تکمیل موزه دفاع مقدس استان مرکزی بسیار امیدبخش و دلگرم کننده است ، گفت: اقدامات بزرگی به برکت کنگره شهدای استان در حوزه دفاع مقدس انجام شده که نتیجه روحیه جهادی و انقلابی و اهتمام دغدغه قابل تقدیر مسئولین استان است و ارایه الگوهای موفق در بسیاری از بخش ها دستاورد مهم کنگره شهدای استان مرکزی است.

مطهری افزود: توان استانی برای تکمیل موزه دفاع مقدس استان مرکزی پای کار آمده و هم افزایی و مشارکت همه جانبه رقم خورده که نتیجه هدایت های فرمانده محترم سپاه روح الله استان مرکزی است.

وی ادامه داد: موزه دفاع مقدس استان مرکزی هم از لحاظ محتوایی و هم از نظر زیرساختی از سایر استان ها جلوتر است و آماده کردن محتوای موزه قبل از بهره برداری بسیار قابل تقدیر است و گام بسیار بلندی است و می تواند الگوی سایر استان ها باشد.

رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اضافه کرد: استان مرکزی در حوزه جمع آوری اسناد دفاع مقدس پیشگام است که نتیجه کار جهادی و انقلابی است و اقدامات خوبی در آمار و اطلاعات رزمندگان شکل گرفته است.

مطهری بیان کرد: حضور فعال پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس در مرکز فرهنگی موزه استان مرکزی نشان از زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت در فضای این استان است و دغدغه های مسئولین استان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اهمیت تبیین نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که کنگره شهدای استان مرکزی طی سال های اخیر انجام داده ورود به نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس است و اقدامات دلگرم کننده ای در این خصوص انجام شده و بسیار قابل تقدیر است.

رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: تبیین نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس نیاز مهم کشور و نسل جوان است و بسیار جای کارکردن دارد و اقدامات استان مرکزی می تواند به عنوان الگو برای سایر استان های دیگر قابل استفاده باشد.

مطهری تأکید کرد: موزه های دفاع مقدس در کشور باید برای تبیین نقش امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در دفاع مقدس گام های بلندی بردارند.

وی با اشاره به اقدامات کنگره شهدای استان مرکزی در کنگره شهدا بیان کرد: یکی دیگر از مهمترین اقدامات استان مرکزی در کنگره شهدا ورود به تبیین نقش اقشار در دفاع مقدس است که با برگزاری اجلاسیه های تخصصی و تولید محتواهای گوناگون اقدامات بزرگی انجام داده و این مسئله هم باید مورد توجه قرار گیرد چراکه تبیین نقش اقشار مختلف جامعه در دفاع مقدس موج فرهنگی ایجاد میکند و نقش بسیار مهمی در نهادینه سازی فرهنگ دفاع مقدس دارد.

رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطر نشان کرد: نسل جوان و نوجوان جامعه نیازمند حرکت های حماسی، محیطی و حرکتی در حوزه دفاع مقدس هستند که موزه های دفاع مقدس باید در این راستا پیش بینی های لازم محتوایی را داشته باشند که در این راستا سند محتوایی راهبردی موزه های دفاع مقدس به زودی تدوین خواهد شد.

انجام ۶۰ ماموریت مهم ملی در دفاع مقدس توسط استان مرکزی

غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این بازدید اظهار کرد: استان مرکزی در دفاع مقدس ۶۰ ماموریت مهم ملی انجام داده که در راستای تبیین نقش مهم استان در هشت سال جنگ تحمیلی از ۷ سال گذشته اقدامات مختلفی به برکت کنگره شهدای استان مرکزی انجام شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم استان و خصوصا جوانان از مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس بازدید کردند و طرح شهید مجید ایزد پناه برای گذراندن بیش از ۶۰ هزار دانشجو در قالب دو واحد درسی با قوت در حال انجام است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: در راستای تبیین نقش امام خمینی بیش از ۲۰ جلد کتاب تهیه و به چاپ رسیده و طرح هفت اقلیم با رویکرد امام شناسی از سال ۹۸ شروع شده که بیش از ۴ هزار نفر از جوانان و مردم استان در این طرح شرکت کرده اند.

کریمی بیان کرد: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی بیش از ۲۰۰ جلد کتاب در حوزه های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به چاپ رسیده و بعد از موفقیت کنگره شهدای استان مرکزی به عنوان برترین کنگره در کشور گام دوم کنگره با قوت در حال انجام است و اجلاسیه های دوم اقشار با رویکرد تبیینی و تبلیغی در سالجاری انجام خواهند شد.

وی با اشاره به پیشرفت های استان  در حوزه دانشنامه گفت: در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی تاکنون ۷۵۰ مدخل در حوزه های شهدا و اشخاص، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و جغرافیا جمع آوری شده و همچنین ۲۵۰ مقاله علمی نیز تهیه شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: همچنین در این راستا بیش از ۵۵۰ پرونده علمی نیز جمع آوری شده و کارگاه های تخصصی از سال گذشته شروع شده و همچنان نیز با قوت برای کلیه افراد فعال در حوزه دانشنامه نیز استمرار خواهد داشت.

انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انجام ۶۰ ماموریت مهم ملی در دفاع مقدس توسط استان مرکزی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه