اخبار داغ

چه خبر از آثار زیرزمینی بازار تبریز؟

چه خبر از آثار زیرزمینی بازار تبریز؟
مدیر پایگاه جهانی بازار تبریز گفت: در محدوده گودبرداری شده در بازار تبریز لایه‌های تاریخی بر اثر زلزله‌های متعدد وجود داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین اسماعیلی در گفت‌وگو با تبریزبیدار، در خصوص آثار کشف شده در کوچه امامزاده‌ بازار تبریز اظهار داشت: این مکان یک منزل مسکونی قدیمی بود که بدون مجوز میراث فرهنگی و طبق پروانه شهرداری تخریب شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار,

وی افزود: در این محدوده لایه های تاریخی بر اثر زلزله های متعدد بازار وجود داشته و کارشناسان ما در زیرزمین همان خانه، لایه های قدیمی را کشف و بررسی کردند که این آثار مربوط به چند صد سال قبل بصورت خرده سفال می باشد.

,

مدیر پایگاه جهانی بازار تبریز همچنین گفت: هر جای قدیمی که قرار است گودبرداری شود، با حضور کارشناسان میراث فرهنگی صورت پذیرد تا اگر آثاری در آنجا باشد که تا به حال نمونه ای از آن مشاهده نشده یا اگر نوعِ معماریِ باید حفظ، ترمیم و نگهداری شود، منهدم نشود که متاسفانه این مساله در تخریب این خانه قدیمی در بازار رعایت نشده بود.

,

اسماعیلی در رابطه با پروژه عمرانی شهرداری در این مکان نیز خاطر نشان کرد: چندین جلسه مختلف با حضور دادستانی، فرمانداری و شهرداری برگزار کردیم و مکاتباتی صورت گرفت و شهرداری تمکین کرده و به صورت مکتوب تعهد داد که حتما باید در قراردادها و پروژه های آتی، هرگونه مجوز ساخت و ساز در بافت تاریخی را طبق ضوابط بر اساس نظریه و با نظارت میراث فرهنگی اجرا و عملیاتی کند.

,

وی تاکید کرد: طبق توافقات صورت گرفته، باید ایرادات شهرداری در زمینه گودبرداری های غیرقانونی در پروژه های آتی مرتفع شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه