اخبار داغ

کتاب خاطرات دکترعلی آقامحمدی رونمایی شد

کتاب خاطرات دکترعلی آقامحمدی رونمایی شد
عصر دیروز در همایش جاودانه‌ها مراسم رونمایی کتاب "تازیانه‌های سلوک" خاطرات دکتر علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در فرهنگسرای بهمن تهران برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انسان‌ها در طول تاریخ در معرض تحولات گوناگون بوده‌اند به ویژگی‌های عبارت «شجره طیبه» پرداخت و گفت: مهم‌ترین ویژگی شجره طیبه اصل ثابت و پایدار و تزلزل ناپذیر است.
امام جمعه موقت تهران گفت: ویژگی شخصیت ثابت را در کسی همچون امام خمینی (ره) هم می‌بینیم. از سال ۴۲ تا ۵۷ که تبدیل به شخص اول جهان شد به عنوان رجلی تحول آفرین دارای زهد، تقوی، فروتنی و بی-اعتنایی به دنیا بود. این شخص در تاریخ اوج می‌گیرد اما فرود ندارد. او عشق به انسان‌ها داشت و علاقمند به هدایت انسان‌ها بود و به زخارف دنیا بی تفاوت بود.
ابوترابی فرد با بیان اینکه «شجره طیبه» تضمین کننده خوراک مردم است، عمل صالح را میوه شیرینی دانست و گفت:‌ در سایه عمل صالح است که انسان به کمال می‌رسد؛‌ فردی مانند آقا محمدی هم «مربای» مربی همچون شهید مدنی است
دکتر آقامحمدی در این مراسم از زحمات ستاد نکوداشت جاودانه¬ها و دست‌اندرکاران تدوین این کتاب به ویژه حمید حسام قدردانی و او را "شهید زنده" خواند.
وی به بیان خاطراتی از دوران قبل از انقلاب در زادگاهش همدان پرداخت و گفت: در خیابان ابن‌سینا که ما ساکن بودیم مشروب فروشی و افراد عرق خور زیاد بودند. ما در این شرایط سخت به اشخاصی همچون آیت‌الله نجفی و شهید مدنی و آخوند ملاعلی وصل شدیم.
 او در بخش دیگری با بیان اینکه‌ اعتقادات ما مهم هستند، افزود: هرکس برای پست و مقام دوندگی کند باخته است. فرشته رزاق اگر اراده کند به هر کس لیاقت هرچه داشته باشد داده خواهد شد.
حمید حسام، نویسنده کتاب «تازیانه سلوک» در ادامه این نشست گفت: زندگی با سوژه و راوی و حضور در خلوت او می‌تواند به بیان بهتر واقعیت کمک کند. در مراسم شهید خوش‌لفظ دکتر علی محمدی گفتند می‌خواهم خاطراتم را بعد از فوتم چاپ کنی. ایشان که بنا بود در هفتم تیر شهید شود، باقی می‌ماند تا راوی ماجرای انقلاب باشد. ایشان بنا ندارد از خود سخن بگوید که این مسئله، خاصیت تربیت‎‌یافتگان سربازان امام خمینی(ره) است.
این مراسم که به همت و تلاش مخلصانه ستاد نکوداشت جاودانه¬ها که با مدیریت فرزند شهید سرافراز علی چیت سازیان و با همراهی انتشارات شهید کاظمی برگزار شد از خانواده¬های محترم شهدا و رزمنده¬های سرافراز همدانی چون خانواده محترم مرحومه دباغ، خانواده محترم شهید خوش¬لفظ، خانواده محترم مرحوم الهی¬تبار، خانواده محترم شهید خضریان، خانواده محترم شهید نیکومنظر، خانواده محترم شهید طالبیان، جناب آقای حمید حسام، جناب آقای دکتر علی آقامحمدی و همسر محترم ایشان تجلیل به عمل آمد.
کتاب «تازیانه های سلوک» جلد اول از مجموعه خاطرات دکتر علی آقامحمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال‌های استبداد ستم‌شاهی تا پیروزی انقلاب اسلامی (۱۳۳۰ تا ۱۳۵۷) است که توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.
جلد دوم از این مجموعه مربوط به دوران پیروزی انقلاب اسلامی تا پایان جنگ است که هم اکنون توسط حمید حسام در حال تدوین و نگارش است.
علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت nashreshahidkazemi.ir و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را تهیه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه