اخبار داغ

عضو کمیسیون آموزش مجلس:

مساله مهم در قانون رتبه‌بندی معلمان، ارتقای شان معلمان است/ ابلاغ آیین‌نامه اجرایی توسط وزارت آموزش و پرورش

مساله مهم در قانون رتبه‌بندی معلمان، ارتقای شان معلمان است/ ابلاغ آیین‌نامه اجرایی توسط وزارت آموزش و پرورش
حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی گفت: نیاز است که شان و جایگاه معلم را در جامعه ارتقا دهیم‌ و البته اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان حداقل کاری است که در رابطه با شان معلم انجام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار مرصادنیوز، با اشاره به ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان توسط وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: پیش از تصویب طرح رتبه بندی معلمان، مباحث فراوانی درباره مشکلات معلمان مطرح می شد.

وی افزود: در قانونی که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده، پنج سطح برای رتبه بندی درنظر گرفته شده که برمبنای آن عمده معلمان در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.  

حجت الاسلام فلاحی، با اشاره به تنظیم فرمولی در رابطه با چگونگی اجرای قانون رتبه بندی معلمان توسط وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: اجرای طرح مذکور، در زندگی معلمان آثاری مادی را به دنبال خواهد داشت هرچند که میزان آن چندان بالا نیست اما کف حقوقها افزایش می یابد.

وی عنوان کرد: همچنین مساله مهم در قانون رتبه بندی معلمان، ارتقای شان معلمان و معرفی قداست کار آنها است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ارتقای ارزش کار معلم مساله مهم در اجرای قانون رتبه بندی معلمان است، گفت: نیاز است که شان و جایگاه معلم را در جامعه ارتقا دهیم‌ و البته اجرای قانون رتبه بندی معلمان حداقل کاری است که در رابطه با شان معلم انجام می شود.

حجت الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: امیدواریم به زودی قانون رتبه بندی معلمان اجرا شود زیرا معلمان سالها است که منتظر تصویب این طرح بودند‌.

وی افزود: دولت قبلی پنج هزار میلیارد دلار بودجه برای اجرای قانون رتبه بندی معلمان تخصیص داده بود اما این دولت ۳۸ هزار میلیارد دلار در بودجه ۱۴۰۰_۱۴۰۱ به منظور انجام رتبه بندی برای۷۰۰ هزار معلم اختصاص داده است.

حجت الاسلام فلاحی تصریح کرد: امیدواریم با ابلاغ آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان، آموزش و پرورش وقت و نیروی ویژه تری را برای اجرای این قانون صرف کند.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه