اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

چوب «علی رهبری» بر دهان مخالف‌خوان‌ها

چوب «علی رهبری» بر دهان مخالف‌خوان‌ها
دعوت والری گرگیف روس به عنوان یکی از سرشناس‌ترین رهبران ارکستر دنیا از علی رهبری برای اجرا در سن پترزبورگ حال برخی هنرمندنما را بد کرده تاجاییکه شروع به موج سواری در فضای مجازی کرده اند تا این مهم را سیاسی جلوه دهند.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی رهبری که سال هاست رهبری گروه های مختلف موسیقی را برعهده دارد، به دعوت والری گرگیف از سرشناس‌ترین رهبران ارکستر دنیا در هفته گذشته راهی سن پترزبورگ روسیه شد تا در سالن مارینسکی به اجرای برنامه بپردازد؛ سالنی که در آن موسیقیدانانی مانند کورساکف، چایکفسکی، موسورسکی، راخمانینوف و شوستاکوویچ اجرا داشته‌اند و چوب رهبری را در دست گرفته اند. در این کنسرت که 17 تیرماه برگزار شد، آثاری از کورساکف و شوستاکوویچ اجرا شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رهبری ارکستر شهر سن پترزبورگ توسط «علی رهبری» در حالی برگزار شد که قرار است به زودی در این شهر مسئولیتی در حوزه موسیقی به وی واگذار شود.

,

اما پس از این ماجرا برخی هنرمند نما در این چند روز اخیر در فضای مجازی و حقیقی شروع به موج سواری های خود کرده اند که چرا با وجود تحریم های جهانی علیه روسیه، علی رهبری به سن پترزبورگ رفته و حتی قرار است در آنجا مسئولیتی را قبول کند.

,

به تجربه ثابت شده افرادی داعیه دار این مساله می شوند که همیشه «هنر را برای هنر» می پسندند و معتقدند که نباید هیچ گاه امر سیاست را با هنر و هنرمند دخالت داد، اما همین ها وقتی می بینند که روسیه در این سال ها به لحاظ سیاسی با مواضع کشور ما همخوانی دارد، برای اینکه خود را در گروه مخالف خوان و اپوزیسیون جای دهند، به این موضوع کاملا هنری، از جایگاه سیاسی نگاه می کنند.

,

حتی کشورهای اروپایی که در کنار آمریکا در جنگ قدرت وارد بازی تحریم روسیه شدند، وقتی پای منافع کشورشان درمیان باشد، حاضراند از داستان تحریم چشم پوشی کرده و دست همکاری به سمت روسیه دراز کنند؛ نمونه این ماجرا را می شود در قراردادهای گازی آلمان با روسیه مرور کرد.

,

به عنوان نمونه ایران اینترنشنال که دشمنی رسانه ای آشکاری با جمهوری اسلامی دارد، به نقل از تسنیم این گزارش را کاملا به شکل سیاسی بازخوانی کرده است.

,

, ,

اما با نگاهی کوتاه و گذرا به کارنامه موسیقایی علی رهبری، درمی یابیم که این رهبر ارکستر پیش از روسیه در کشورهای مهمی روی صحنه رفته و رهبری گروه را برعهده داشته است؛ دو سال قبل از انقلاب بود که علی رهبری با پیروزی در مسابقات جهانی رهبری ارکستر در فرانسه با کسب مدال طلا و سپس مدال نقره در سوییس  برای ایران، توجه محافل هنری جهانی را به خود جلب کرد و بلافاصله توسط مایسترو «هربرت فون کارایان» رهبر اساطیری آلمانی به برلین دعوت و سپس بعنوان دستیار در ارکستر فیلارمونیک برلین انتخاب شد.

, .,


علی رهبری سپس به عنوان مدیر هنری و رهبر میهمان ارکسترهای سمفونیک شهرهای بروکسل، زاگرب، پراگ، مالاگا و بلگراد به فعالیت پرداخت. رهبری تا کنون بیش  120 ارکستر را  در جهان رهبری کرده و 250 آلبوم در مارکت جهانی عرضه کرده که 5 آلبوم از آن در حوزه موسیقی ایرانی است.

,
, .,

انتهای پیام/

,

مصطفی پورکیانی

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه