اخبار داغ

پناهیان:

مشکل اصلی کشور بروکراسی اداری است/ پیشرفت در گرو اعتماد به مردم است

مشکل اصلی کشور بروکراسی اداری است/ پیشرفت در گرو اعتماد به مردم است
حجت‌الاسلام پناهیان گفت: مشکل اصلی کشور بروکراسی اداری است و پیشرفت در گرو اعتماد به مردم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا پناهیان عصر امروز سه شنبه ۴تیر در اختتامیه نمایشگاه و رویداد ملی هم‌افزایی مدیریت ایران ۱۴۰۱، اظهار داشت: فعالیت گروه‌های خودجوش مردمی در عرصه‌های مختلف آینده کشور را می‌سازد که این حرکت باعث شکل‌گیری مردم‌سالاری و حکمرانی حقیقی مردمی می‌شود.

وی افزود: مشکل اصلی حل مشکلات کشور بروکراسی اداری است و چیزی جز بروکراسی مارکس و وبر جامعه را اداره نمی‌کند. این موضوع هم شامل افراد انقلابی و غیر انقلابی می‌شود و به ایدیولوژی مرتبط نمی‌شود.

پناهیان با بیان اینکه بروکراسی برای غربگرایان ابزار سلطه است، گفت: همین افراد اکنون معتقدند که دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تمام شده است اما این مجموعه‌ها باید در عمل و اندیشه انقلاب را به نظام تبدیل کنند زیرا غربگرایان نمی‌دانند که انقلاب اسلامی تازه آغاز شده است و گام دوم نقطه آغازین آن است.

پژوهشگر حوزه دینی تصریح کرد: اگر انقلاب به نظام تبدیل شود تمام وزارتخانه‌ها کوچک خواهند شد و بودجه‌های کشور به سمت حرکت‌های خودجوش مردمی هدایت خواهد شد که باعث می‌شود رانت خواری و باند بازی سیاسی از بین برود.

وی تأکید کرد: همچنین باعث می‌شود کسانی که افکار عمومی را فریب می‌دهند و نماینده خود را به مردم تحمیل می‌کنند دیگر با چنین حرکات خودجوش این فرصت به آنها داده نمی‌شد و باعث می‌شود جلوی مبارزات بی‌ارزش انتخاباتی گرفته شود.

پناهیان ادامه داد: همچنین با این اقدامات کشور تخصصی اداره می‌شود و با تعویض دولت هیچ اتفاقی نمی‌افتد زیرا متخصصین باعث تصمیم‌سازی می‌شوند و بازی‌های سیاسی دروغین چپ و راست بار دیگر شکل نمی‌گیرد.

پژوهشگر حوزه دینی بیان داشت: کار مردمی باعث می‌شود که کار به دست مردم افتاده و کشور پیشرفت کند و این باعث خواهد شد که هیچ نخبه‌ای از کشور خارج نشود زیرا این اقدام سبب خواهد شد که هر فرد متخصص در جای خود قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: بدنه متحجر کارشناس نمی‌خواهد کار به دست مردم افتاده زیرا باعث می‌شود کارشان را از دست بدهند.

پناهیان با اشاره به برگزاری نمایشگاه و رویداد ملی هم‌افزایی مدیریت ایران، گفت: این نمایشگاه باید دائمی باشد زیرا باعث می‌شود الگویی برای جوانان مومن انقلابی شود و همچنین باعث می‌شود سبک زندگی جوانان شکل گیرد.

پژوهشگر حوزه دینی بیان داشت: بعد از دفاع مقدس با برپایی نمایشگاه رویداد ملی هم افزایی دوباره شاهد بازآفرینی عرصه های دفاع مقدس شدیم از این رو باید مردم به عرصه بیایند و باید برپایی این نمایشگاه در سراسر کشور برگزار شود.

وی ادامه داد: نمایشگاهی که در آن حرکت خودجوشی مردمی حضور دارد باعث می شود با بروکراسی مرده که مسئولین نمی‌توانند از بین ببرند رقابت کنند و از بین ببرند. متأسفانه مجلس هر چند انقلابی بر بروکراسی دامن می‌زند و با تصویب برخی قوانین بر آن تأکید می‌کند.

پناهیان بیان داشت: باید اقتصاد مردمی شود و تنها راه آن ایجاد تعاونی‌هاست حتی در سطح منطقه باید این موضوع اجرایی شود. متأسفانه افرادی ادعای مردمی بودن می کردند و می‌کنند اما در در عمل هیچ حرکتی نکردند.

پژوهشگر حوزه دینی گفت: این مجموعه‌های مردمی باید بر کارهای خودشان استوار باشند و به سمت اهداف خودشان حرکت کنند و باید در حرکت خود مقتدرانه عمل کنید بدانند رئیس‌جمهور و دولت کنونی حامی آنهاست.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه