اخبار داغ

با حضور جمعی از سینماگران؛

پوستر سومین رویداد «تصویر دهم» رونمایی شد

پوستر سومین رویداد «تصویر دهم» رونمایی شد
مراسم رونمایی از پوستر سومین سوگواره «تصویر دهم» در تکیه نیاوران برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ابتدای این جلسه مجید مجیدی مدیر رویداد «تصویر دهم» پشت تریبون قرار گرفت و ضمن تسلیت ایام سوگواری گفت: خوشحالم که امروز برای رونمایی از پوستر در جمع شما هستیم. امسال ما برنامه‌های زیادی خواهیم داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سپس اختیاری نماینده آیت‌الله سیستانی و مدیر خیریه راه ایمان روی صحنه آمد و ضمن اشاره به فعالیت‌های این مؤسسه خیریه گفت: از سه سال پیش به همت جوانان راه ایمان و حمایت همیشگی دوست و برادر ارجمند آقای مجیدی یک کار فرهنگی جدید هم آغاز شد و آن رویداد «تصویر دهم» و سوگواره فیلم‌های کوتاه عاشورایی بود.

,

وی گفت: امسال در آغاز سومین دوره این رویداد هستیم، همه شما می‌دانید که از دیرباز هنرمندان ایرانی زیباترین و نیکوترین جلوه‌های هنری خود را وقف فرهنگ و سنت می‌کردند و زیباترین جلوه‌گری هنرمندان مصرف سنت و فرهنگ و آئین و مذهب می‌شد اما در سال‌های اخیر بر این اساس که به هنر معنای قالب‌شکنی دادند، یکی از همین قالب‌ها فرهنگ و سنت و آئین بود و جلوه این موارد مکتب امام حسین (ع) بود. پس بسیاری از هنرمندان ابا می‌کردند هنر خود را در خدمت مذهب دربیاورند با این حال یکی از فواید رویداد «تصویر دهم» این است که نشان بدهیم هستند هنوز هنرمندانی که این کار را می‌کنند و ما امروز در خدمت تعدادی از آن‌ها هستیم؛ هنرمندانی که می‌دانند باید زیباترین جلوه‌ها را در فرهنگ عاشورا مصرف کرد و این یکی از کارکردهای خوب «تصویر دهم» است تا متوجه شویم هنرمند واقعی دست از سنت‌های آئینی نمی‌شوید بلکه به آن پایبند است. خوشحالیم هنرمندانی بزرگ و باارزش در این مجلس حضور دارند. امیدوارم این رویداد امسال هم با حمایت هنرمندان خوب ما کارش با زیبایی و شکوه بیشتر ادامه پیدا کند.

,

در بخش دیگر از این مراسم حسین متولیان شاعر آئینی به صحنه آمد و اشعاری در رثای امام حسین (ع) خواند.

,

سپس مجید مجیدی، کمال تبریزی، رضا میرکریمی، رضا کیانیان و محمدحسین مهدویان به صحنه آمدند و از پوستر سومین دوره «تصویر دهم» رونمایی کردند.

,

مهدی میرباقری طراح این پوستر هم اظهار کرد: از سال گذشته که در مجموعه «تصویر دهم» بودم نگاه ما به عنوان طراح هویت بصری، روی آرایه‌های سنتی هنر معنوی ایران بود. این امر را از نشانی که سال گذشته طراحی کردیم، آغاز کردیم در واقع نگاه ما به هنر عامیانه بود که از گذشته تا امروز در هنر عاشورایی استفاده می‌شده است. سال گذشته در طراحی پوستر از المان پارچه سبز استفاده کردیم امسال اما از شمایل‌نگاری استفاده کردیم به این صورت که یکی از آثار استاد محمد فراهانی را با سه فریم فیلم ترکیب کردیم. برنامه‌ریزی ما هم این است که در اختتامیه به نفع خیریه نسخه دیجیتال آن را به حراج می‌گذاریم.

,

مجیدی هم در پایان مطرح کرد: متأسفانه ما دو روز پیش هنرمند بزرگی را از دست دادیم که یکی از هنرمندان انقلاب و عاشق خاندان اهل‌بیت (ع) بود؛ او حبیب‌الله صادقی بود پس بی‌مناسبت نمی‌بینم که یادی از ایشان کنیم و فاتحه‌ای بفرستیم.

,

سپس سیدمهدی وطنی مداح اهل بیت (ع) روی صحنه آمد و به مداحی پرداخت.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه