اخبار داغ

تفحص پیکر سردار اسکندری و شهدای خان طومان/ شهید بی سرم برگشته

تفحص پیکر سردار اسکندری و شهدای خان طومان/ شهید بی سرم برگشته
پیکر سردار شهید عبدالله اسکندری که در خردادماه 1393 در سوریه به شهادت رسیده بود و تصاویر سر بریده ایشان توسط تکفیری ها در فضای مجازی منتشر شده بود، به همراه دیگر شهدای خان طومان مورد تفحص قرار گرفته و پیدا شده است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیکر سردار شهید عبدالله اسکندری که به عنوان نخستین شهید مدافع حرم با پیکر بدون سر نام گرفته بود به همراه پیکر شهید رحیم کابلی، مصطفی تاش موسی، عباس آسمیه و محمد امین کریمیان از شهدای خان طومان و حلب در تازه ترین تفحص صورت گرفته پیدا و به زودی مورد تشییع قرار خواهند گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

, ,

سردار شهید عبدالله اسکندری در سال 1358 وارد سپاه شد. این شهید در تمام هشت سال دفاع مقدس در جبهه حضور داشت. شهید اسکندری از یاران و همرزمان سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان بود و در مدت حضور در جبهه‌ها تک‌تیرانداز، تیربارچی و نیروی اطلاعات شناسایی بود.

,

در عملیات خیبر فرمانده سپاه لار بود. در عملیات بدر جانشین فرمانده گردان، در والفجر 8 جانشین رئیس ستاد تیپ الهادی و در عملیات‌های کربلای 1، 3، 4، 5 و 8 رئیس ستاد تیپ الهادی بود. شهید اسکندری در عملیات والفجر 10 جانشین تیپ مهندسی و در عملیات بیت‌المقدس4 فرماندهی تیپ مهندسی را بر عهده داشت.

,

, ,

سردار اسکندری که در سال 93 در سوریه به شهادت رسیده بود، بنا به روایت‌های منتشر شده پیکر ایشان به دست گروه اجناد الشام افتاد و سر وی توسط یکی از فرماندهان این گروه تروریستی تکفیری از تن جدا شد. از سردار اسکندری به عنوان نخستین مدافع حرمی یاد می‌کنند، که به مانند مولایش حضرت سیدالشهدا (ع) سر از بدنش جدا شده است.

, . ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه