اخبار داغ

بصیرت‌افزایی از مهمترین درس‌های عاشورا است

بصیرت‌افزایی از مهمترین درس‌های عاشورا است
جوکار گفت: عاشورا به ما می آموزد که در ماجرای دفاع از دین، بصیرت بیش از چیزهای دیگر برای انسان لازم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی به صبح زاگرس گفت: عاشورا در طول قرنها پس از واقعه کربلا همواره نماد آزاداندیشی و روشنفکری اسلامی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 محمدصالح جوکار افزود: امام حسین(ع )نه تنها در آن روز به شهادت نرسید، بلکه پس از آن زندگی جاویدان یافت و در ذهن همگان حق خواهی، آزادی و آزادگی را یادآور شد.

,

 وی تصریح کرد: امروز ما نیز به ماهیت پیام و قیام سیدالشهدا(ع) نیازمندیم تا اسلام اصیل و به دور از پیرایه که پیامبر اعظم(ص) به عالمیان عرضه نمود را درک کنیم و آن را حفظ نماییم و باورهای خویش را از هرگونه جهالت و ضلالت به دور نگه داریم.

,

جوکار ادامه داد: ما باید درون انسانی خویش را از بند برهیم تا بدین وسیله مقدمات برپایی نظام جهانی مبتنی بر عدالت و بر پایه تعالیم جهان شمول اسلام را فراهم آوریم و راه را برای حکومت جهانی مهدی موعود(عج) هموار کنیم.

,

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عاشورا به ما می آموزد که در ماجرای دفاع از دین، بصیرت بیش از چیزهای دیگر برای انسان لازم است.

,

جوکار با اشاره به اینکه عاشورا به ما درس داد که برای حفظ دین باید فداکاری کرد، ابراز داشت: عاشورا درس داد که در راه قرآن باید از همه چیز گذشت و در میدان نبرد حق و باطل، همه افراد اعم از کوچک و بزرگ زن و مرد، پیر و جوان، امام و رعیت باهم در یک صف قرار گیرند.

,

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) فرمود هرچه داریم از محرم و صفر است و انقلاب اسلامی بی نام حسین(علیه السلام) به ثمر نمی نشست و به گفته رهبر فرزانه باید بر بصیرت دینی خود بیفزاییم که هر روز عاشورا است.

,

این نماینده مجلس در پایان اضافه کرد: دامنه عاشورا و تاثیر آن تا ابدیت کشیده شده و چنان در عمق جانها و دلها اثر گذاشته که همه ساله، در این روزها اوج عشق و اخلاص نسبت به معلم حریت و اسوه جهاد و شهادت حسین بن علی(ع) به نمایش گذاشته می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه