اخبار داغ

یادداشت؛

خون سرد؛ جذاب و دوست داشتنی/ شروعی پرهیجان

خون سرد؛ جذاب و دوست داشتنی/ شروعی پرهیجان
قسمت اول سریال «خون سرد» که برخی آن را نمونه ایرانی مجموعه «دکستر» می دانند، با شروعی جذاب و استاندارد مخاطب را آنچنان درگیر داستان می کند که در کمتر افتتاحیه ای در چند سال اخیر شبکه نمایش خانگی شبیه آن را دیده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اولین قسمت سریال «خون سرد» به تازگی از شبکه نمایش خانگی فیلم نت منتشر شده است؛ سریالی به کارگردانی امیرحسین ترابی و تهیه کنندگی بهمن کامیار که توانسته بازتاب های مثبتی از طرف مخاطبان در شبکه های مجازی به دست آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شاید جدی ترین اثر امیرحسین ترابی پیش از این سریال به کارگردانی سینمایی «هزارتو» برگردد؛ فیلمی با موضوع پلیسی، جنایی و دلهره آور که شهاب حسینی و ساره بیات از جمله بازیگران چهره این فیلم به شمار می آیند.

,

«بردیا پسربچه ای است که گم شده و پدرش (شهاب حسینی) هراسان در حال دویدن در خیابان است و این مسئله را به پلیس اطلاع می‌دهد که فرزندش گم شده است. این موضوع باعث ورود افراد دیگری به ماجرا می‌شود...» خواندن خلاصه کوتاه «هزارتو» مشخص می کند که مخاطب با چه فیلمی سر و کار دارد؛ گویا این ژانر از اولویت های نخست ترابی برای فیلم سازی است چرا که در سریال «خون سرد» نیز همین موضوع را دستمایه ساخت و تولید قرار داده است.

,

تماشاگر در مجموعه 26 قسمتی «خون سرد» با داستانی پلیسی و جنایی روبرو می شود؛ سرگرد امیرعلی طلوعی با بازی شهرام حقیقت دوست (که چند سالی به دور از سینما و تلویزیون بوده) در حال پیگیری پرونده یک باند قاچاق اعضای بدن است که به اسم امیر شهسواری که از آقازادگان با نفوذ است برخورد می کند. در این میان دکتر کسری کیا با بازی امیر آقایی که پزشک با تجربه پزشکی قانونی است، طلوعی را در این پرونده کمک می کند...

,

, ,

«خون سرد» در قسمت نخست و افتتاحیه خود با شروعی جذاب و هیجان انگیز به استقبال مخاطب خود می رود؛ بازی شهرام حقیقت دوست در نقش یک سرگرد پلیس به شدت واقعی و دوست داشتنی از آب درآمده است. کارگردانی درست، تدوین درست تر نیما جعفری جوزانی و موسیقی همراه و به اندازه تماشاگر را در همان قسمت نخست درگیر این ماجرای پلیسی می کند که به نسبت سریال های اخیر شبکه نمایش خانگی افتتاحیه سر و شکل دارتری داشته است. اما بازی امیر آقایی که ترکیبی از سریال «آقازاده» و سینمایی «بدون تاریخ بدون امضا» است، خیلی تماشاگر را شگفت زده نمی کند.  

,

بسیاری از اهالی رسانه پیش از پخش «خون سرد» آن را با سریال خارجی «دکستر» مقایسه می کردند و آن را در واقع نمونه ایرانی این سریال پربیننده معرفی می کردند؛ سریالی پلیسی جنایی که در 8 فصل و در سال های 2006 تا 2013 پخش شده است. داستان مجموعه با محوریت دکستر مورگان با بازی مایکل سی هال است که برای بخش جنایی پلیس میامی به عنوان کارشناس تحلیل آثار خون کار می‌کند و همزمان به صورت مخفی، یک آدم‌کشی زنجیره‌ای است و قاتلانی را که از شکاف‌های سیستم قانونی گریخته‌اند، شکار می‌کند.

, . ,

به هر حال چه سریال «خون سرد» نسخه ایرانی دکستر باشد و چه نباشد، شروع جذاب و تقریبا استاندارد آن باعث شده تا تماشاگر پس از مدت ها از تماشای این ژانر لذت ببرد به شرطی که این مقدار جذابیت تا انتها باقی بماند.

,

مصطفی پورکیانی

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه