اخبار داغ

با شعار محوری حب الحسین یجمعنا؛

پایتخت وحدت اسلامی میزبان عاشقان حسینی شد

پایتخت وحدت اسلامی میزبان عاشقان حسینی شد
سیستان و بلوچستان دروازه اصلی ورود زائران غیرایرانی اربعین حسینی به کشور است که بیش از سایر نقاط کشور، پذیرای ‏زائران می باشد‎.‎
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، چند سالیست که سیستان وبلوچستان؛ پایتخت وحدت ایران اسلامی ‏دروازه ورود زائران پاکستانی عتبات عالیات برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی ‏است.‏

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
ورود و عبور زائران پاکستانی با نزدیک شدن اربعین، حال و هوای این خطه از کشور را تغییر ‏داده و کسی نمی تواند این موضوع را منکر شود چرا که با ورود زائران از مرزهای میرجاوه و ‏ریمدان به خاک ایران، دلدادگان سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با شعار ‏محوری "حب الحسین یجمعنا" و " به تو از دور سلام" به استقبال زائران رفته و از آنان ‏در محل های مختلف با انواع نوشیدنی ها و غذاها پذیرایی می کنند‎.‎‏ ‏

در این بین بسیاری از افراد نه تنها خود را که اعضای خانواده را به کار گرفته و آتش به ‏اختیار در حال میزبانی از زائران امام مظلومشان هستند.‏

ما ملت امام حسینیم ، تداوم جریان تفکر عاشورایی

جواد آقالو حسینی، مسئول ستاد مردمی استقبال از زائرین پاکستانی در پایانه مرزی میرجاوه ضمن ابراز خرسندی از ‏فراهم شدن شرایط خدمت رسانی به زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام در استان با بیان اینکه‎ ‎موکب های مردمی و سازمانی متعلق ‏به نهادهای مختلف مستقر در مرز میرجاوه آمادگی کامل برای استقبال از زائرین را دارند، گفت: تمهیدات لازم جهت خدمت ‏رسانی به این زوار فراهم شده و با حضور خادمین مختلف، خدمات متنوعی از قبیل اسکان، خدمات بهداشتی، فرهنگی، حمل و ‏نقل و ... در حال انجام است‎.

وی افزود: برنامه های فرهنگی مختلف با رویکرد تعمیق فرهنگ انقلاب اسلامی در موکب  ها ارائه شده که این اقدامات تاثیرات ‏بسیاری بر زائرین داشته است‎.
‏ ‏‎
آقالو حسینی ادامه داد: با توجه به سیل اخیر که در کشور پاکستان صورت گرفته، امسال شاهد حضور تعداد کمتری از زائرین ‏هستیم و همین مسئله موجب آن شده تا موکب های مستقر در شهر زاهدان از ما خواهش کنند تا ما خدمت رسانی به زائرین را کمتر ‏انجام داده و تعداد بیشتری را به سمت آنان سوق دهیم‎.
 
,
,
,
,
, ما ملت امام حسینیم ، تداوم جریان تفکر عاشورایی,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
 
,
وی با بیان اینکه شعار "ما ملت امام حسینیم" هر روز بیشتر در میان مردم ما گسترش پیدا می کند و شوق و اشتیاق مردم برای ‏خادمی اهل بیت بیشتر می شود، گفت:  امیدواریم مردم ما از رزق و روزی معنوی خدمت رسانی به زائرین اباعبدالله الحسین علیه ‏السلام بتوانند بیشترین بهره را ببرند‎.
 
‏۱۰۰ خادم مردمی در حال خدمت رسانی به زوار پاکستانی هستند

مهدی رستگار، مسئول موکب مردمی به وقت حسین شهرستان زاهدان گفت: خدمات ارائه شده به زوار شامل خدمات ‏فرهنگی، بهداشتی و اطعام هست که بیشتر هزینه های صورت گرفته از طریق خیرین مردمی فراهم شده است‎.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ نفر خادم مردمی خواهر و برادر در حال خدمت رسانی به زائرین در موکب مردمی ‏‏«به وقت حسین» هستند، افزود: عمده هدف اقدامات فراهم آوردن شرایط لازم جهت مشارکت مردمی در سیستان و ‏بلوچستان برای خدمت به زائرین می باشد، تعمیق فرهنگ ناب حسینی و شعار ما ملت امام حسین در استان پیشرفت ‏چشمگیری داشته اما هنوز جای دارد تا گسترده تر شود‎.

وی خاطرنشان کرد: شوق خدمت رسانی به مردم در میان مردم سیستان و بلوچستان بسیار زیاد است و ما تلاش ‏می‌کنیم تا بتوانیم محلی برای ارائه خدمات باشیم‎.
 
‏۱۳ هزار زائر پاکستانی از مرزهای سیستان و بلوچستان وارد ایران شدند

جواد قنبری، سخنگوی ستاد اربعین سیستان و بلوچستان بیان کرد: از ابتدای مردادماه تاکنون ۱۲ هزار و ۸۱۱ زائر پاکستانی از ‏طریق دو مرز میرجاوه و ریمدان وارد استان سیستان و بلوچستان شده‌اند‎.

وی گفت: از این تعداد شش هزار و ۵۱۷‏‎ ‎زائر از طریق پایانه مرزی ریمدان شهرستان دشتیاری و شش هزار و ۲۹۴ زائر از ‏طریق پایانه مرزی شهرستان میرجاوه وارد استان شده‌اند که عمدتاً توسط اتوبوس عازم مشهد و قم شده و در ادامه عازم کربلا ‏خواهند بود‎.
,
,
, ‏۱۰۰ خادم مردمی در حال خدمت رسانی به زوار پاکستانی هستند,
,
,
,
,
,
,
,
, ‏۱۳ هزار زائر پاکستانی از مرزهای سیستان و بلوچستان وارد ایران شدند,
,
,
,
,

,

, ,
قنبری با تاکید بر اینکه در حال حاضر به همت دستگاه‌های مختلف و گروه‌های مردمی همه امکانات لازم برای رفاه حال زائران در ‏دو پایانه مرزی استان فراهم شده، افزود: خوشبختانه در این زمینه کمبودی وجود ندارد و با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در ‏جلسات ستاد اربعین استان به ریاست استاندار سیستان و بلوچستان و حضور میدانی و رصد مستمر ایشان و تیم تعیین شده در این ‏حوزه، شرایط برای پذیرایی مطلوب از زائران عزیز کشور دوست و همسایه در استان مهیا است‎.

سخنگوی ستاد اربعین سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه امسال مرز ریمدان در جنوب استان برای نخستین بار برای ورود ‏زائران تعیین شده، خاطرنشان کرد: ‏‎ ‎میزان ورودی زائران پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه نسبت به مدت مشابه آخرین ‏مرحله ورود پیش از شیوع بیماری کرونا حدود ۸۰ درصد کاهش داشته که علت اصلی آن وقوع سیل در کشور پاکستان است و ‏در این حوزه نیز ما با افراد در کشور همسایه ابراز همدردی می‌کنیم‎.‎

انتهای پیام/‏
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه