اخبار داغ

لباس فرم، چالش تکراری بازگشایی مدارس؛

کمبود و گرانی لباس مدرسه، دغدغه‌ای در آستانه مهر/ چوب سودجویان لای چرخ تولیدکنندگان رفت

کمبود و گرانی لباس مدرسه، دغدغه‌ای در آستانه مهر/ چوب سودجویان لای چرخ تولیدکنندگان رفت
هر ساله در آستانه ماه مهر، خانواده دانش آموزان خود را برای خرید لوازم التحریر، کیف، کفش و لباس آماده می‌کنند اما موضوع افزایش قیمت‌ها و کمبود لباس فرم، روزهای پراضطرابی را برای آنها به ارمغان آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس برای دانش آموزان خاطرات شیرینی را به همراه دارد، این روزها دانش آموزان مشغول تهیه خرید لوازم التحریر، کیف و کفش و یا لباس های فرم مدارس هستند تا خود را برای سال تحصیلی جدید آماده کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

اما یکی از مهمترین دغدغه والدین در آستانه بازگشایی مدارس، تهیه لباس فرم است، لباس هایی که بیش از دو دهه برای جلوگیری از فاصله طبقاتی و یکدست شدن دانش آموزان تهیه می شود.

,

استفاده از رنگ ها و طرح های متنوع و شاد می تواند در روحیه دانش آموزان تاثیر بسزایی داشته باشد در حالی که در بسیاری از موارد این طرح ها چندان جذابیتی ندارند و از سوی دیگر با توجه به شرایط اقتصادی، امسال قیمت لباس فرم مدارس از ۳۰۰ هزار تومان به بالا می باشد که بار مالی سنگینی را به خانواده ها وارد می کند.

,

این تنها ماجرای لباس فرم مدارس نیست چرا که دست های پشت پرده این بار در بازار لباس فرم مدارس رخنه کرده و انحصار در پارچه این لباسها سبب شده تا شاهد کمبود لباس فرم مدارس باشیم به طوری که تعدادی از تولیدی ها می گویند به دلیل کمبود پارچه، لباس فرم به اندازه کافی تولید نشده و هر هفته به صورت تدریجی مقداری پارچه در اختیارشان قرار می گیرد.

,

,

, ,

لزوم نظارت مسئولان برای جلوگیری از چند نرخی شدن

, لزوم نظارت مسئولان برای جلوگیری از چند نرخی شدن, لزوم نظارت مسئولان برای جلوگیری از چند نرخی شدن,

رازانی یکی از والدین دانش آموزان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: امسال برگه ای از طرف مدرسه داده شد که با مراجعه به همان تولیدی، لباس فرم را تهیه کنیم ولی وقتی مراجعه کردیم اعلام کردند که تعدادی لباس دوخته اند و تمام شده، شما هم باید در نوبت ثبت نام بمانید تا پارچه تهیه و دوخته و بعدا در اختیار شما قرار می گیرد.

,

وی افزود: نیاز است که در بحث تولید لباس فرم نظارت بیشتری شود، چرا هنوز دو هفته تا مهر مانده، لباس فرم در بازار نیست؟ مگر برنامه ریزی به گونه ای نیست که لباسها به موقع تهیه شوند؟

,

این مادر دانش آموز لرستانی تصریح کرد: از طرف دیگر متولیان بر قیمت لباس های فرم نظارت کنند چرا که قیمت لباس فرم در دو تولیدی متفاوت است به طوری که لباس فرم مقطع ابتدایی پسرانه را ۳۵۰ هزار تومان خریدم در حالی که در یک تولیدی دیگر ۴۰۰ هزار تومان بود.

,

وی بیان کرد: با مراجعه به چند تولیدی به راحتی مشهود است که کیفیت پارچه ها هم فرق می کند، اگرچه طرح همه یکی است ولی به وضوح می توان کیفیت پارچه و حتی نوع دوخت را دید که فرق دارند و با توجه به این هزینه گرانی که برای لباس های فرم پرداخت می شود انتظار این است که لباس با کیفیتی تحویل داده شود.

,

پارچه لباس فرم به صورت تدریجی در اختیار تولیدکننده قرار می گیرد

, پارچه لباس فرم به صورت تدریجی در اختیار تولیدکننده قرار می گیرد, پارچه لباس فرم به صورت تدریجی در اختیار تولیدکننده قرار می گیرد,

مرادی یکی از تولیدکنندگان لرستانی در این راستا به خبرنگار سفیرافلاک گفت: هر ساله از ماه های قبل پارچه را تهیه و شروع به تولید لباس می کردیم ولی امسال پارچه این لباسها به صورت تدریجی به دست ما می رسد که از شهرهای اصفهان و اراک سفارش داده شده است.

,

وی افزود: در نیمه دوم شهریور ماه، تقاضا برای خرید لباس فرم بسیار زیادتر می شود در حالی که بسته به همان میزانی که پارچه در اختیار ما قرار می گیرد، لباس تولید می کنیم.

,

این تولیدکننده لرستانی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از افراد سودجو وارد این بازار شده و سعی دارند تا پارچه های تقلبی را با تهیه لباس فرم عرضه کنند که قطعا با نظارت بیشتر این امر رخ نمی دهد چرا که ما تولیدی ها با پارچه هایی که کیفیت مناسبی دارند لباس تولید می کنیم.

,

وی اظهار داشت: نباید پارچه معمولی که برای تهیه لباس های فرم انتخاب شده در انحصار باشد که مسئولان لازم است به این مهم رسیدگی کنند و در صورتی که پارچه به همین ترتیب به صورت تدریجی در اختیار ما قرار گیرد، تهیه و توزیع لباس های فرم تا هفته اول مهر ادامه دارد.

,

,

, ,

چوب سودجویان لای چرخ تولیدکنندگان لباس فرم مدارس

, چوب سودجویان لای چرخ تولیدکنندگان لباس فرم مدارس, چوب سودجویان لای چرخ تولیدکنندگان لباس فرم مدارس,

فرشاد بازگیر رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: امسال از خرداد ماه برنامه ریزی برای تهیه پارچه لباس فرم مدارس در دستور کار قرار گرفت ولی مشکلاتی رخ داد که سبب شد این کار با تاخیر انجام شود ولی در مجموع پارچه های مورد نظر برای لباسها انتخاب شد.

,

وی افزود: متاسفانه وقتی پارچه ای برای لباس فرم تهیه می شود، دست هایی در کار می رود تا بتوانند از این بازار سودجویی کنند به طوری که پارچه های انتخاب شده را در انحصار خود قرار می دهند و همین سبب شده تا تهیه و تولید لباس فرم با مشکلاتی همراه شود.

,

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: با توجه به اینکه انتخاب پارچه بر عهده ماست ولی نظارت بر قیمتها و کیفیت پارچه ها بر عهده بازرسی اصناف است و برخی تلاش دارند تا پارچه های مشابه ولی بی کیفیت را در قالب لباس فرم عرضه کنند.

,

بازگیر بیان کرد: تولیدکنندگان پارچه در حال حاضر پارچه را به صورت تدریجی در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهند و همین سبب شده تا در برخی از شهرها با کمبود پارچه و لباس فرم مواجه شویم.

,

وی خاطرنشان کرد: برای تهیه لباس فرم مقطع متوسطه اول و دوم مشکلی نداریم ولی در مقطع ابتدایی کمبودهایی وجود دارد که تلاش بر این است تا مشکل برطرف گردد، البته پارچه اولیه ای که برای لباس فرم انتخاب شده پارچه ای است که در تمام نساجی ها تولید می شود ولی برخی سعی دارند تا پارچه ها منتخب را احتکار کنند.

,

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: در شهرهای بزرگ استان از جمله خرم آباد، بروجرد و کوهدشت مشکل کمبود پارچه برای تهیه لباس فرم وجود دارد و تلاش می شود تا مهرماه لباس های فرم تکمیل و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

,

عرضه لباس فرم خارج از نرخ های اعلام شده تخلف است

, عرضه لباس فرم خارج از نرخ های اعلام شده تخلف است, عرضه لباس فرم خارج از نرخ های اعلام شده تخلف است,

بازگیر با اشاره به اعتراض تولیدی ها نسبت به نرخ قیمتها، بیان کرد: با توجه به قیمتهایی که مصوب شده برای تهیه هر دست لباس فرم تنها ۲۰ هزار تومان به تولیدکننده می رسد که سبب گلایه تولیدی ها شده است.

,

وی بیان کرد: برهمین اساس نرخ مانتو شلوار دخترانه مقطع ابتدایی از ۲۷۰ تا ۳۷۰ هزار تومان است که این نرخ طبق سایزها متفاوت است، همچنین لباس فرم دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی از ۲۲۰ تا ۳۰۰ هزار تومان، پیراهن شلوار پسرانه مقطع متوسطه از ۴۷۰ تا ۵۲۰ تومان می باشد.

,

به هر حال تهیه لباس های فرم مدارس دغدغه ای جدی است که می طلبد متولیان نسبت به تهیه پارچه، تولید، توزیع و قیمتها نظارتی مضاعف داشته باشند تا شرایط برای عده ای سودجو فراهم نشود که با پارچه های بی کیفیت اقدام به تولید لباس فرم نمایند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه