اخبار داغ

شاهنامه فردوسی و کنسرت نمایشی دیگر/ تالار وحدت چشم انتظار هفت خان اسفندیار

شاهنامه فردوسی و کنسرت نمایشی دیگر/ تالار وحدت چشم انتظار هفت خان اسفندیار
حسین پارسایی که تجربه تئاتر موزیکال هایی همچون الیور توئیست و بینوایان را در کارنامه کاری خود دارد، به زودی قرار است کنسرت نمایش «هفت خان اسفندیار» را در تالار وحدت به نمایش بگذارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کنسرت نمایش «هفت خان اسفندیار» به تهیه کنندگی و کارگردانی حسین پارسایی در حال آماده سازی برای اجرای مهر ماه در تالار وحدت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کنسرت نمایش, هفت خان اسفندیار, حسین پارسایی, تالار وحدت,

پارسایی که پیش از این تجربه چنین پروژه هایی را داشته این بار به قلم محمدرضا کوهستانی قرار است برداشتی آزاد از شاهنامه فردوسی و یکی از داستان های آن داشته باشند؛ این نمایش محصول سازمان هنری رسانه ای اوج و با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی قرار است در تالار وحدت اجرا شود و یوسفعلی میرشکاک به عنوان مشاور محتوایی پروژه، پارسایی و گروه هفت خان اسفندیار را کمک می کند.

, تالار وحدت, هفت خان اسفندیار,

, ,

تالار وحدت چشم انتظار هفت خان اسفندیار

,

حسین پارسایی برای اجرای این کنسرت نمایش به سراغ بازیگران چهره ای رفته تا نقش های تاریخی این پروژه را بازی کنند؛ امین حیایی در نقش گرگسار تورانی، غزل شاکری در نقش کتایون مادر اسفندیار، امیر کاوه آهنین جان در نقش گشتاسب شاه ایرانی، اصغر پیران در نقش ارجاسب شاه تورانی، الهام کردا در نقش جادو زن، سروش کریمی نژاد در نقش جاماسب پیشگو، حسام منظور، محمد ریاضت، رضا راد، مونا صوفی، نیکا افکاری، سروین ضابطیان و سایه پارسایی بازیگران نقش های پشوتن، رییس قبیله و همای و به آفرید (خواهران اسفندیار) معرفی شده اند.

,

حسین پارسایی که در کارنامه کاری خود تجربه برگزاری و کارگردانی کنسرت نمایش های دیگری را نیز داشته، به تازگی و در همین قالب هنری، موسیقی نمایش «علمدار» را که مضمونی عاشورایی داشت در تالار وحدت به پایان رسانده است؛ این پروژه موسیقایی که با روایتگری پرویز پرستویی و همراهی ارکستر سمفونیک تهران و به قلم امیر رضا کوهستانی اجرا شد، در واقع بازآفرینی این پروژه نسبت به دو سال گذشته بود و قرار شد همه عواید و سود مالی این کار به همت موسسه خادمین حضرت علی بن ابی طالب(ع)، به مناطق محروم اختصاص پیدا کند.

,

, ,

الیور توئیست و بینوایان چراغ اول را روشن کردند

,

همان طور که در سطرهای پیش تر ذکر شد، حسین پارسایی تجربه فراوانی در برگزاری این قالب نمایشی دارد؛ شاید برای اولین بار بود که در سال 96 به همراهی متنی از امیر رضا کوهستانی، موسیقی نمایش «الیور توئیست» را در تالار وحدت کارگردانی کرد. حضور نوید محمدزاده، هوتن شکیبا و مهناز افشار در این نمایش کافی بود تا به دلیل استقبال بالای تماشاگران، روزی دو سانس این نمایش موسیقی میزبان تماشاگرانش باشد.

,

یکی از چالش های مهم نمایش این بود که بازیگران باید دیالوگ های خود را با حالت آوازی بیان می کردند و همین به سختی کار اضافه کرده بود و تماشاگران برای دیدن این بازیگران در فرم و قالبی جدید تالار وحدت را در آن سال قرق کرده بودند وگرنه همه حتی به جزئیات داستان الیور توئیست هم آشنایی داشتند. همین استقبال باعث شد تا پارسایی در سال بعد به سراغ پروژه بزرگتری در همین قالب برود.

,

اجرای تئاتر موزیکال «بینوایان» با حضور چهره های سرشناس بازیگری و با بلیت های 250 هزارتومانی خود در هتل اسپیناس پالاس تهران حاشیه های زیادی برای پارسایی و گروهش ایجاد کرد. چون با سرمایه گذاری صادق رنجکشان حدود 8 میلیاردی برای این کار هزینه شده بود، شاید در نگاه نخست قیمت این بلیت ها طبیعی به نظر می رسید اما جامعه تئاتر بین که درنهایت بلیت های 100 هزارتومانی برای دیدن نمایش های فاخر در تالار وحدت داده بودند، این بلیتها برایشان گران می آمد و حق هم داشتند.

,

, ,

 پارسا پیروزفر، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، سحر دولتشاهی، هوتن شکیبا، اشکان خطیبی، امیرحسین فتحی و امیر کاوه آهنین جان از بازیگران چهره و سرشناسی بودند که پارسایی را در این پروژه موزیکال همراهی می کردند. بردیا کیارس رهبر ارکستر این نمایش و سیامک احصایی طراحی صحنه این کنسرت نمایش را برعهده داشتند.

,

حالا حسین پارسایی با تجربه بالایی که در مدیریت و کارگردانی این قالب هنری پیدا کرده، می خواهد باز هم با دوست و یار دیرینه اش امیر رضا کوهستانی، موسیقی نمایش دیگری را در تالار وحدت به روی صحنه ببرد؛ پارسایی پی از دو نمایش از دو اثر معروف خارجی یعنی الیور توئیست و بینوایان و یک اثر عاشورایی، حالا به سراغ اقتباس از داستان های شاهنامه فردوسی و ماجرای اسفندیار رفته است تا بار دیگر دوستداران هنر نمایش را مجذوب اثری دیگر کند.

,

بیشتر بخوانید؛

, بیشتر بخوانید؛, بیشتر بخوانید؛,

بازیگران «هفت خان اسفندیار» نهایی شد/ از امین حیایی تا حسام منظور

, بازیگران «هفت خان اسفندیار» نهایی شد/ از امین حیایی تا حسام منظور,

تله تئاتر و شروعی دوباره با کاتب اعظم

, تله تئاتر و شروعی دوباره با کاتب اعظم,

مصطفی پورکیانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه