اخبار داغ

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) خبر داد؛

اجرای بیش از ۶۰۰ برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در هرمزگان

اجرای بیش از ۶۰۰ برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در هرمزگان
سردار سالاری گفت: بیش از ۶۰۰ برنامه فرهنگی، نظامی، عمرانی و ... ویژه هفته دفاع مقدس در سراسر رده‌های سپاه و بسیج پیش‌بینی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ سردار اباذر سالاری در نشست خبری هفته دفاع مقدس اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری؛ هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه زمانی نیست؛ گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند، آن را استخراج، مصرف و سرمایه گذاری کند.

وی در ادامه، دفاع مقدس را مظهر حماسه، معنویت، دینداری و استقامت مردم ایران دانست و افزود: این هفته مظهر ایثار و از خود گذشتگی، تدبیر و حکمت و آرمان خواهی است،

فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام استان هرمزگان همچنین از دفاع مقدس بعنوان دانشگاه انسان ساز یاد و تصریح کرد: رژیم منحوس بعثی به زعم باطل خودش ، با هدف تمام کردن کار ملت و کشور ایران ظرف مدت یک هفته، وارد جنگ با ایران اسلامی شد در حالی بیش از ۳۰ روز پشت مرزهای ایران ماند و با مقاومت نیروهای مردمی و جمع قلیلی از نیروهای محلی نظامی آن منطقه و مرزها مواجه شد.

سردار سالاری ادامه داد: دشمنی که آمده بود تا یک هفته‌ای، ملت ایران را به زانو در بیاورد، هشت سال پشت مرزهای این کشور ایستاد و جوانان غیور از جان گذشته این مرز و بوم توانستند در این مدت هشت سال ژ دشمن را به عقب برانند و آن را تهدید کنند به گونه ای که فرصت خطای دیگری به دشمن ندادند.

فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام استان هرمزگان با بیان اینکه بیش از ۲۳ هزار شهید والامقام تقدیم به نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن شده است، ابراز داشت: آسایش و آرامش کنونی کشور، مدیون خون پاک همین شهدای گرانقدر هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز؛,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ برنامه فرهنگی، نظامی، عمرانی و ... ویژه هفته دفاع مقدس در سراسر رده های سپاه و بسیج پیش بینی شده است، تصریح کرد: رویکرد برنامه‌های این هفته، با محورهای مختلفی اعم از حماسه آفرینی و مجاهدت رزمندگان و شهدای والامقام هفته دفاع مقدس، ترسیم سازی جنایت های رژیم بعثی و زورگویان و حامیان این رژیم منحوس، شکوفایی، خلاقیت و ابتکار مردم، جوانان و نوجوانان ایران اسلامی در پاسداشت انقلاب اسلامی خصوصا دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و الگوسازی و قهرمان پروری از الگوهای واقعی نظام مقدس است.

سردار سالاری گفت: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس با دهه آخر صفر و سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام و شهادت امام علی بن موسی الرضاعلیه السلام، رویکرد برنامه‌های این هفته متناسب با شرایط دهه آخر ماه صفر برنامه ریزی شده‌است.

فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام استان هرمزگان با روزشمار برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره و اذعان داشت: نخستین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان پیشکسوتان دفاع مقدس نامگذاری شده است. در این روز، که آغازگر هفته دفاع مقدس است رژه ملی دریایی و زمینی نیروهای مسلح برگزار خواهد شد، البته این رژه در سطح ملی در دو نقطه از کشور از قبیل تهران با حضور رئیس جمهور و در بندرعباس نیز با حضور شخصیت‌های ملی برگزار می شود.

,
,
,
,
,

, ,

وی ادامه داد: از آنجایی که روز پنجشنبه روز پاسداشت شهدای والامقام است، در اولین روز از هفته دفاع مقدس، مراسم غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا با حضور مسوولان، مردم و خانواده های شهدا در سراسر استان برگزار خواهد شد. همچنین در این روز با جانبازان و ایثارگران نیز دیدار انجام می شود.

سالاری در ادامه از برپایی نمایشگاه بخشی از دستاوردهای دفاعی و نظامی نیروهای مسلح در ساحل بندرعباس خبر داد و گفت: بازسازی عملیات والفجر ۸ در ساحل صدف بندرعباس، حضور راویان دفاع مقدس در مراکز آموزشی با هدف تبیین دستاوردهای ۸ سال دفاع مقدس، توزیع ۵ هزار بسته لوازم تحریر در بین محصلان و دانش آموزان کم برخوردار از جمله این برنامه‌های شاخص است.

فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام هرمزگان ابراز داشت: در بیست و هفتمین نهضت مواسات، بیش از ۳۰هزار بیسته معیشتی میان محرومان توزیع خواهد شد. همچنین توزیع بیش از ۲۸سری جهیزیه به نوعروسان به مناسبت هفته دفاع مقدس و با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان نیز از دیگر برنامه‌های این هفته در هرمزگان خواهد بود.

وی سپس از افتتاح پروژه‌های عمرانی و منازل محرومین و پروژه های آب رسانی به عنوان دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در هرمزگان نام برد که در این هفته اجرا خواهد شد.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اضافه کرد: برگزاری مسابقات بومی و محلی در قرار گاه تحول محلات و نشست های صمیمی فرماندهان با جوانان و تمام رده‌های مختلف و آذین بندی و فضا سازی مجموعه‌های فرهنگی و همچنین دیدار و سرکشی از خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگان و برگزاری برنامه های ورزشی و نظامی در هفته دفاع مقدس اجرا می شود.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه