اخبار داغ

عضو کمیسیون صنایع:

شمارش معکوس برای واردات خودرو/ خبری از حذف تعرفه برای خودروهای ارزان قیمت نیست

شمارش معکوس برای واردات خودرو/ خبری از حذف تعرفه برای خودروهای ارزان قیمت نیست
بالاخره پس از ابلاغ آیین نامه واردات خودرو توسط دولت و انجام ثبت‌نام از سوی متقاضیان خودروهای وارداتی به زودی قرار است شاهد تحولاتی در عرصه خودرو باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از مرصادنیوز، یکی از اقدامات مثبت دولت و مجلس تلاش برای واردات خودرو است تا ضمن اقناع متقاضیان استفاده از خودروهای خارجی تا حدودی وضعیت انحصار خودروسازی در داخل کشور را سامان دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز،,

اگرچه با طرح موضوع واردات خودرو مخالفت هایی به ویژه از سوی خودروسازان داخلی مطرح شد اما با عزم نمایندگان مجلس و دولتمردان قرار است این مهم تحقق یابد و پس از مدتها چشم انتظاری شاهد واردات خودرو خواهیم بود‌.

,

صرف نظر از انتقادات وارده به چگونگی واردات خودرو مبنی بر کشورهای سازنده، نحوه وضع تعرفه و... واردات خودرو فی نفسه  اتفاقی مبارک خواهد بود که در ادامه می توان نسبت به رفع نواقص آن اقدام کرد.

,

, ,

واردات خودروهای لوکس دردی را از جامعه دوا نمی کند

, واردات خودروهای لوکس دردی را از جامعه دوا نمی کند, واردات خودروهای لوکس دردی را از جامعه دوا نمی کند,

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: دولت آیین نامه واردات خودرو را مصوب کرده و بر مبنای آن اشخاص حقیقی و حقوقی که توان واردات دارند می توانند نسبت به ثبت سفارش خودرو اقدام کنند.

,

وی افزود: بازه قیمتی تعیین شده برای خودروهای وارداتی از هشت هزار دلار تا ۲۵ هزار دلار است.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تعرفه خودروهای وارداتی از ۲۵ درصد تا ۹۵ درصد پیش بینی شده است.

,

حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: بر اساس صدور مجوز واردات خودرو، نگاه بر این است خودرویی وارد شود که عامه مردم آن را خریداری کنند و از آن بهره مند شوند.

,

وی افزود: اگر موضوع واردات خودروهای لوکس با قیمتهای بالا در میان باشد دردی از جامعه دوا نمی شود و نمی تواند بر روی قیمت خودروهای داخلی سایه افکند.

,

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: مقرر شد خودروهایی با بازه قیمتی مناسب وارد شوند که بتواند بین خودروهای داخلی رقابت ایجاد کنند.

,

حجت الاسلام حسینی کیا خاطرنشان کرد: در مجموع ضعف هایی در آیین نامه واردات خودرو دیده می شود.

,

وی عنوان کرد: نگاه کمیسیون صنایع مجلس بر این است که تعرفه واردات خودروهای با قیمت پایین صفر شود حتی خودروهای لوکس نیز با وضع تعرفه های بالا وارد شوند که عنوان نشود مانع واردات این قبیل خودروها شده اند، با این حال دولت بیش از این مجوز واردات را صادر نکرده است.

,

به گزارش مرصادنیوز، امیدواریم واردات خودروهای با کیفیت و قیمت مناسب فتح بابی برای ساماندهی بازار آشفته داخلی باشد که به انحصار اندک خودروسازان درآمده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه