اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

باکس آفیس با صدرنشینی تاپ گان به استقبال ۲۰۲۳ رفت/ آواتار ۲ رکورد می زند

باکس آفیس با صدرنشینی تاپ گان به استقبال ۲۰۲۳ رفت/ آواتار ۲ رکورد می زند
امروز اول ژانویه و آغاز سال ۲۰۲۳ میلادی است و هالیوود در سالی که گذشت، فراز و فرود زیادی را پشت سر گذاشته است و از این بین تنها سه فیلم موفق شدند تا در مجموع اکران های داخلی و بین المللی خود به فروش بالای یک میلیارد دلار برسند.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز اول ژانویه و آغاز سال ۲۰۲۳ میلادی است و هالیوود در سالی که گذشت، فراز و فرود زیادی را پشت سر گذاشته است و از این بین تنها سه فیلم موفق شدند تا در مجموع اکران های داخلی و بین المللی خود به فروش بالای یک میلیارد دلار برسند؛ فیلم هایی که هر کدام به نحوی دنباله یکی از فیلم های مطرح و خاطره انگیز سینمای آمریکا هستند و تماشاگران و طرفداران سینما منتظر بودند تا سرنوشت این شخصیت های محبوبشان را دنبال کنند و حالا این امکان برای آنها بوجود آمده تا بار دیگر شاهد درخشش آنها بر پرده نقره ای سینماها باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فروش, سینما,

تاپ گان : ماوریک (Top Gun: Maverick)

, تاپ گان : ماوریک (, Top Gun: Maverick, Top Gun: Maverick, ),

این فیلم درام و اکشن آمریکایی به کارگردانی جوزف کوشینسکی، تهیه کنندگی تام کروز و جری بروکهایمر و با بازی تام کروز، مایلز تلر، جنیفر کانلی، اد هریس و گلن پاول از اوایل خردادماه اکران داخلی خود را شروع کرد و تا به امروز توانسته صدرنشینی باکس آفیس را با یک میلیارد و 488 میلیون دلار از آن خود کند.

,

جوزف کوشینسکی که با فیلم علمی تخیلی «ترون :میراث» در سال 2010 به صورت حرفه ای به سینما ورد پیدا کرده، این فیلم را بر اساس دنباله ای از فیلم «ترون» استیون لیزبرگر (1982) می سازد و در ادامه، همین مسیر ساخت فیلم های علمی تخیلی و اکشن را با ساخت «فراموشی» و «تاپ گان: ماوریک» دنبال می کند؛ البته که همین فیلم اخیر آقای کوشینسکی نیز دنباله ای بر فیلم «تاپ گان» تونی اسکات است که در سال 1986 و با بازی تام کروز بر پرده سینماها آمد.

, تاپ گان,

ستوان پیت ماوریک میچل با بازی تام کروز از افسران نیروی دریایی ایالات متحده است که در کلاس های آموزشی تاکتیک های جنگنده ضربتی نیروی هوایی مشغول دوره دیدن است که برای عملیاتی انتخاب می شود و اتفاقاتی در ادامه برای او می افتد... و حالا بعد از 26 سال دوباره ادامه این فیلم ساخته شده است؛ ستوان ماوریک حالا خودش در این دوره به افراد جوان آموزش می دهد و حالا نیروی دریایی ماموریت پیدا کرده تا یک کارخانه غنی سازی اورانیوم غیر مجاز را نابود کند و پای دوباره پای ماوریک و شاگردانش به این ماموریت تازه باز می شود...

,

, ,

آواتار : راه آب (Avatar: The Way of Water)

, آواتار : راه آب (, Avatar: The Way of Water, Avatar: The Way of Water, ),

زمانی که نخستین بار در دسامبر ۲۰۰۹ فیلم سینمایی »آواتار» در لندن و چند روز بعد در ایالات متحده به نمایش درآمد، شاید به جز خالق آن یعنی جمیز کامرون، کمتر کسی فکرش را می کرد که این فیلم عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما را یدک بکشد؛ فیلمی در قالب علمی تخیلی که بازیگرانی همچون سم ورثینگتون، زوئی سالدانیا، استیون لانگ، میشل رودریگز و سیگورنی ویور در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

,  », آواتار,  , .,

داستان این فیلم که در آینده ای نه چندان دور می گذرد، به استخراج یک ماده معدنی بسیار با ارزش به نام آنابتانیوم برمی گردد. برداشت روزافزون این ماده معدنی باعث شده تا زندگی یک قبیله از «ناوی ها» که شبیه انسان ها اما با جثه ای بزرگ تر و شکل و شمایلی عجیب تر هستند، به خطر بیافتد. انسان ها برای تعامل با ناوی ها یک بدن مجازی خلق می کنند تا شبیه به آنها شوند و بتوانند آنها را متقاعد کنند تا از پاندورا خارج شوند که با مقاومت ناوی ها ماجرا شکل پیچیده ای به خود می گیرد...

,

فیلم سینمایی «آواتار» پس از انتشار به مدت یک دهه به عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما بدل می شود تا زمانی که فیلم سینمایی «انتقام جویان؛ پایان بازی» در سال ۲۰۱۹ این سکو را از آواتار می گیرد. اما با انتشار مجدد آواتار در سال ۲۰۲۱ در سینماهای چین مجددا این لقب به آخرین ساخته جیمز کامرون برمی گردد و حالا آواتار با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۸۷۷ میلیون دلار پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما به شمار می رود.

,

فیلم سینمایی «آواتار» توانست جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری، طراحی صحنه و بهترین جلوه های تصویری را از آن خود کند؛ همچنین گلدن گلوب در سال ۲۰۱۰ جایزه بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی را تقدیم جیمز کامرون می کند.

,

حالا پس از گذشت ۱۳ سال از زمان اکران «آواتار»، سری دوم این فیلم با عنوان «آواتار: راه آب» از ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۵ آذر ماه ۱۴۰۱) اکران داخلی و جهانی خود را آغاز کرده و در کمتر از دو هفته به رقم بالای یک میلیارد دلار فروش در گیشه رسیده است.

,

فیلم سینمایی «آواتار: راه آب» با دو هفته اکران ۳۵۸ میلیون دلار فروش در سینماهای آمریکا و ۸۱۰ میلیون دلار فروش در گیشه های بین المللی خود درمجموع با فروش یک میلیارد و ۱۶۸ میلیون دلار توانسته با دو هفته فروش به این رقم خیره کننده برسد.

, .,

نکته مهمی که در آمار فروش این فیلم با «تاپ گان:ماوریک» وجود دارد این است که فیلم تام کروز فروش یک میلیارد و نیمی خود را از خردادماه شروع کرده و آواتار جیمز کامرون تنها با دو هفته اکران به این رقم و اعداد رسیده است.

,

, ,

دنیای ژوراسیک: قلمرو (Jurassic World: Dominion)

, دنیای ژوراسیک: قلمرو (, Jurassic World: Dominion, Jurassic World: Dominion, ),

این فیلم سینمایی علمی تخیلی و اکشن به کارگردانی کالین ترورو و با بازی کریس پرت، لورا درن، جف گلدبلوم، سم نیل و بی دی ونگ از 10 ژوئن 2022 توسط یونیورسال پیکچرز راهی سینماهای آمریکا شده است و با بودجه 185 میلیون دلاری توانسته به مرز یک میلیارد دلار در اکران های داخلی و خارجی خود برسد.

,

نخستین فیلم از سری فیلم های ژوراسیک در سال 1993 و با کارگردانی استیون اسپیلبرگ بر پرده نقره ای سینماها آمد تا سینما از زاویه ای دیگر با فیلم های گودزیلا و دایناسورها گلاویز شود؛ این فیلم ها با تهیه کنندگی و گاها کارگردانی اسپیلبرگ و دیگران ادامه پیدا کرد تا فیلم سینمایی « دنیای ژوراسیک: قلمرو» سال 2022 بار دیگر ساخته شد تا طرفداران این فیلم ها همچنان میخکوب صندلی های خود در سالن های سینما با دیدن این دایناسورها بمانند.

,

بیشتر بخوانید؛

, بیشتر بخوانید؛, بیشتر بخوانید؛,

آواتار جیمز کامرون همچنان می فروشد

, آواتار جیمز کامرون همچنان می فروشد,

بار دیگر کامرون و آواتار تاریخ ساز می‌شوند؟

, بار دیگر کامرون و آواتار تاریخ ساز می‌شوند؟]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه