اخبار داغ

رونمایی از کتاب شهید نوشته فیاض بخش/ شهید سلیمانی نمونه واقعی اخلاص بود

رونمایی از کتاب شهید نوشته فیاض بخش/ شهید سلیمانی نمونه واقعی اخلاص بود
آیین گرامیداشت مقام شهید به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و رونمایی از کتاب شهید به نویسندگی محمدتقی فیاض بخش امروز چهارشنبه ۱۴ دی ماه در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی دانا در ابتدای مراسم سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی مقام معظم رهبری با اشاره به این نکته که باید شهید سلیمانی را در کلام بزرگانی مثل رهبری پیدا کرد گفت رهبری بعد از شهادت ایشان باب سخن را درباره او باز کردند و نکات ایشان کاملا گویا است و از همه آنها می شود شهید سلیمانی را شناخت.
سردار شیرازی با اشاره به سخنان رهبری که فرمودند شهید سلیمانی یک مکتب است ادامه داد، شهید سلیمانی یک مکتب است، راه است و یک مدرسه درس آموز است.
سردار شیرازی ادامه داد شهید سلیمانی از خطه کرمان به عنوان یک بسیجی راهی جبهه‌های دفاع مقدس شد و همان موقع به عنوان فرمانده گردان و بعدها به عنوان فرمانده لشکر ثارالله انتخاب میشوند رهبری مدام می فرمایند که بروید از این گنجینه عظیم دفاع مقدس بهره برداری کنید و واقعاً هم کارهایی شده ولی به آن اندازه کار نشده است و کار زمین مانده بسیار است به راستی که زندگی هر رزمنده ای که در دوران جنگ و جبهه ها حضور پیدا کرده اند شهید شده و چه برگشته اند تک تک روزهای حضور آنها پر از درس و نکته است که باید بیان شود.
رئیس دفتر نظامی مقام معظم رهبری در ادامه با توجه به این نکته که شهید سلیمانی مانند باقی فرماندهان در دفاع مقدس همیشه جلودار لشکر بود ادامه داد بعد از جنگ حاج قاسم ماموریت پیدا کرد که به کرمان برگردد یکی از مسائل جنوب شرق کشور مسائل شرارت هایی بود که آن سالها در اوج خود قرار داشت و حاج قاسم وقتی به آنجا رفت، مشکل جوانان آنجا را بیکاری تشخیص داد و با همکاری با تهران و برگشت به منطقه و صحبت با سران آنجا و در همکاری با خودشان این کار را پیش برد به نحوی که همه اشرار یک یکی آمدند و اسلحه‌های خود را تحویل سردار دادند.
یکی از خدمات دیگر حاج قاسم خدمت رسانی واقعی به خانواده‌های شهدا بود و بدون شک این ارتباط دو طرفه بود و خانواده های شهدا نیز به حاج قاسم عشق می ورزیدند مرحله دیگر خدمت سردار در نیروی قدس سپاه بود یکی از وظایف نیروی قدس ارتباط و تقویت مستضعفین و مسلمانان کشورهای منطقه بود که با تلاش های حاج قاسم شکل دیگری به خود گرفت.
سردار شیرازی افزود: یکی از روش‌های کاری و اخلاقی حاج قاسم این بود که هیچ وقت شیوه، نظر و راهبرد کارشناسی خود را به دیگران دستور نمی‌داد و سعی می‌کرد با ارتباط با مسئولان کشورهای دیگر مسائل منطقه را بررسی کرده و با ذکاوت و اخلاص، نظر کارشناسی خود را پیشنهاد می‌داد و آنها نیز این نظرات را به جان می خریدند اخلاص شهید سلیمانی کاملاً واقعی بود.
در ادامه مراسم محمدتقی فیاض بخش نویسنده کتاب شهید با اشاره به اینکه همه آزادی خواهان و کسانی که دغدغه حریت انسانی داشتند با شهادت سردار سلیمانی به نوعی قلبشان جریحه دار شد و خواستند تا با بیت ایشان و ملت ایران اظهار همدردی کنند و ما هم حالا در سومین سالگرد شهادت سردار همه اینجا جمع شدیم تا به اندازه خودمان اظهار ارادت کنیم.
فیاض بخش افزود: همه دنبال این هستند که راه شهادت چگونه حاصل می شود؟ اگر ما فقط بر این باور باشیم که شهادت فقط در پیکار بدست می آید گروه کثیری از امت اسلام این توفیق را از دست می‌دادند و بسیاری سوالات دیگر از این دست که من در کتاب به آنها توضیح داده ام.
نویسنده کتاب شهید ادامه داد: در فرهنگ دینی ما باید توجه کنیم که کنه شهادت چیست که با هر شهیدی که از میان پر می کشد، چه موجی در جامعه ایجاد می شود خداوند در قرآن لفظ شهید را ابتدا درباره خود به کار می‌برد که ما به زودی آیات انفسی خود را به شما نشان خواهیم داد و آیا کفایت نمی‌کند که خداوند بر همه امور شهید است. در درجه دوم خداوند لفظ شهید را برای اولیا خاص و شخص پیامبر به کار می‌برد و اصولاً بحث شهود در مرتبه حضور است که شکل می‌گیرد و این نکته مهمی است که سعی شده در کتاب به آن اشاره شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه