اخبار داغ

وزیر رفاه:

راهبرد دولت تأمین درمان رایگان است

راهبرد دولت تأمین درمان رایگان است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از مهم‌ترین راهبردهای دولت سیزدهم، تأمین درمان رایگان برای مردم است و در این مسیر در حال بسترسازی برای تثبیت آن در کل مجموعه‌های درمانی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سیدصولت مرتضوی در دیدار اعضای فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین دغدغه دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را اجرای عدالت دانست و اظهار داشت: باید تأمین و توزیع منابع عادلانه انجام شود؛ در تأمین منابع تلاش‌های بسیاری صورت گرفت به طوری که امروز بدهی تأمین اجتماعی به بانک مرکزی به صفر رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مرتضوی با اشاره به طلب ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی سازمان تأمین اجتماعی از دولت، گفت: راه‌های گوناگونی را رفته‌ایم تا این موضوع حل و فصل شود و مطالبات تأمین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی از دولت تعیین تکلیف شود.

,

وی، با اشاره به اینکه ۷۳ تا ۹۳ درصد منابع صندوق اجتماعی توسط دولت تأمین می‌شود، گفت: در بدو ورود به این وزارتخانه، صندوق بازنشستگان کشوری با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود که با عنایت رئیس‌جمهور این مشکلات رفع شده‌اند و امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که دست ما از جیب دولت کوتاه شود.

,

وی با بیان اینکه زیان‌ده بودن برخی شرکت‌های دولتی چالشی بزرگ است، گفت: بنگاه‌داری دولتی پاسخگو نیست و باید به سمت‌وسوی بخش تعاون رفت یا مشارکت بخش خصوصی را تقویت کنیم.

,

«علی بابایی‌کارنامی» رئیس فراکسیون کارگری مجلس نیز در این نشست گفت: این فراکسیون با ۱۸۰ عضو یکی از بزرگ‌ترین فراکسیون‌های مجلس است که جملگی دغدغه نیروی کار، تولید و اشتغال دارند.

,

وی صیانت از صندوق تأمین اجتماعی و تقویت بخش درمان کارگران و بازنشستگان را دغدغه‌های جدی فراکسیون کارگری مجلس عنوان کرد و با قدردانی از اقدام دولت در افزایش مناسب حقوق کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال جاری گفت: در بحث دستمزد این عزیزان همچنان عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد که باید جبران شود.

,

نماینده ساری و میاندرود در خانه ملت یکی از وظایف مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را توسعه و تقویت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی عنوان کرد و با انتقاد از بلاتکلیفی ۳۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی در زمینه بیمه تأمین اجتماعی، گفت: بیمه این کارگران در گذشته به هر دلیلی متوقف شده و مسئولان تأمین اجتماعی عنوان می‌کنند که منابع با مصارف همخوانی ندارد تا بیمه این کارگران منعقد شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه