اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد:

غرب، جایگاه زن را به برده داری تنزل داد

غرب، جایگاه زن را به برده داری تنزل داد
حجت الاسلام رضا محمودی وند با اشاره به اینکه اسلام به جایگاه زن تعالی و شخصیت داده است گفت: با بررسی جایگاه زن در نگاه جهان غرب به این مهم پی خواهیم برد که غرب برده‌داری نوین تنزل داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس اظهار کرد: با ظهور اسلام کانون خانواده هویت و ارزش پیدا کرد، یکی از محوری‌ترین ارکان کانون خانواده زن است و زن محور تربیت در جامعه با محوریت کانون مقدس خانواده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی بابیان اینکه رشد و تعالی جامعه با محوریت تربیت شخصی به نام مادر است، افزود: در دین اسلام جایگاه زن بسیار رفیع است و با تورق در صفحات تاریخ می‌بینیم که در زمان جاهلیت زن جایگاهی نداشت و اسلام خدمت بزرگی نه‌تنها به مسلمانان که به بشریت کرد و به زن جایگاه رفیعی بخشید، امروز با بررسی جایگاه زن در نگاه جهان غرب به این مهم پی خواهیم برد که غرب برده‌داری نوین را با محوریت زن و خانواده آغاز کرد و این شأنی‌ات بلند و عنصر مهم در خانواده را تا این حد تنزل داده است.

,

حجت‌الاسلام محمودی وند با اشاره به اینکه غرب می‌خواست حقوق ازدست‌رفته زن را به او برگرداند، ولی با آزادی‌های بی‌قیدوشرط و غیرانسانی، او را از رسیدن به تکامل و انسانیت بازداشت گفت: اسلام راه میانه و اعتدال را فرا روی انسان‌ها قرار می‌دهد که پیمودن آن موجب سعادت و موفقیت در دنیا و آخرت می‌شود.

,

او، حضرت زهرا (س) را یکی از شخصیت‌های بی‌بدیل در جهان اسلام و افتخار تمامی بشریت دانست و بیان کرد: اگر به دنبال پویایی، نشاط، بالندگی هستیم باید شاخصه زندگی خود را بر اساس شاخصه زندگی معصومین (ع) قرار دهیم.

,

محمودی وند به ویژگی‌های بی‌نظیر حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: اگرچه اسلام برای زنان در ابعاد فردی و اجتماعی قوانین ویژه‌ای وضع نموده ولی در برابر، حقوق شایسته‌ای برای آنان قرار داده که موجب تعالی شخصیت آن‌ها است.

,

وی با اشاره به اینکه یکی از عالی‌ترین برنامه‌های اسلام که این دین را سرآمد تمام ادیان قرار داده است، از بین بردن تمام بی‌عدالتی نسبت به زن بوده است گفت: اسلام بنیان برتری‌طلبی‌های قومی، نژادی، جنسی و مالی را ویران نمود و تمام انسان‌ها از مرد و زن، غنی و فقیر، عرب و عجم، سیاه‌وسفید و زشت و زیبا را در یک صف قرارداد.

,

این استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه امروز جریان استکباری رسماً اعلام کرده که هر چادری از سر یک زن ایرانی پایین بیاید یعنی پرچم انقلاب اسلامی سقوط کرده و این نشان می‌دهد چادر قداست دارد، تأکید کرد: باید آگاهانه و با عقلانیت از چادر حراست و صیانت کنیم؛ همان‌طور که شهدا فرمودند این سیاهی چادر از خون ما مقدس‌تر است.

,

محمودی وند بابیان اینکه امروز امام امت فرمان جهاد تبیین صادر کرده است، بیان کرد: اگر خانواده‌ای در فضای مجازی و ماهواره پای برنامه‌های دشمن بنشیند، نمی‌تواند شهید حجی‌ها، باکری‌ها و همت‌ها تربیت کند.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه