اخبار داغ

کهگیلویه و بویراحمد در باتلاق پدافند غیرعامل گیر نکند/ هول نشوید جوجه‌ها را دوباره می‌شمارند

کهگیلویه و بویراحمد در باتلاق پدافند غیرعامل گیر نکند/ هول نشوید جوجه‌ها را دوباره می‌شمارند
بارش برف در کهگیلویه و بویراحمد باعث شد تا خدمات‌رسانی آب، برق، تلفن، اینترنت و...با اختلال مواجه شود اختلالی که نقش عدم رعایت پدافند غیرعامل در آن پررنگ بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس  بارش برف 18 سانتیمتری در شهر یاسوج به اذعان استاندار کهگیلویه و بویراحمد مدیران این استان را رفو زه کرد تا احمدزاده بگوید: در یک کار کوچک رفو زه شدیم چه برسد به کار‌های بزرگ، در مقابل رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور و مردم سربه‌زیر و شرمنده هستم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , صبح زاگرس,

رفو زه شدن مدیران کهگیلویه و بویراحمدی مربوط به برف 18 سانتیمتری دی‌ماه امسال نمی‌شود و بدون شک ماه‌ها و سال‌ها پیش‌تر باکم کاری و بی‌توجهی مدیران دیروز و امروز، یاسوج را برف قفل کرد و نباید فراموش کرد، پدافند غیرعامل در مدیریت بحران نقش بسزایی دارد.

,

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تعبیر بسیار زیبایی از پدافند غیرعامل دارند و ایشان می‌فرمایند: پدافند غیرعامل مثل مصونیت سازی بدن انسان است، از درون ما را مصون می‌کند، معنایش این است که ولو دشمن تهاجمی هم بکند و زحمتی هم بکشد و ضرب‌وزوری هم بزند، اثری نخواهد کرد. این پدافند غیرعامل نتیجه‌اش این است.

,

در تعاریف دانشگاهی به مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات می‌شود پدافند غیرعامل می‌گویند موضوعی که به نظر می‌رسد در کهگیلویه و بویراحمد مردود شده و آقای استاندار باید یقه مسئولان را سفت بچسبد.

,

اختلال در 148 ایستگاه مخابراتی، قطعی اینترنت، قطع آب و برق شهرها، نانوایی‌هایی که از مدار خارج شدند، بانک‌ها و عابر بانک‌هایی که فلج شده بودند و پمپ‌بنزین‌هایی که فقط پول نقد مطالبه می‌کردند بخشی از مشکلات مدیریتی بحران و پدافند غیرعامل بود که 18 سانتیمتر برف بر سر مدیران کهگیلویه و بویراحمد چند روز پیش آوار کرد و همچنان ادامه دارد.

,

هرکدام از دستگاه‌های خدمات رسان و شرکت‌ها در مواقعی که هیچ تهدید و یا بحرانی وجود ندارد موظف به رعایت پدافند غیرعامل هستند، وضعیتی که برف 18 سانتیمتری مرکز کهگیلویه و بویراحمد آن را نمایان کرد.

,

آقای استاندار مسئولان آب فا در کهگیلویه و بویراحمد حاضر به پاسخگویی رسانه‌ها نیستند شما بپرسید چرا ایستگاه‌های آب مرکز شهر یاسوج مجهز به یو پی اس هوشمند نیستند تا با قطع برق در این شهر مردم آواره نشوند و بخواهند برف را آب کنند برای مصرف.

,

پدافند غیرعامل استان کهگیلویه و بویراحمد قبل از بحران چه عملکردی داشته که با بارش برف 148 ایستگاه مخابراتی از مدار خارج می‌شود درحالی‌که می‌توانست جلوی بحران‌ها را با تجهیز دستگاه های ذخیره برق از قبل بگیرد.

,

از دیگر اختلالاتی که سه‌شنبه 22 دی‌ماه برف در شهر یاسوج و چند شهر دیگر ایجاد شد خارج شدن نانوایی‌های این شهرها از مدار خدمت‌رسانی به مردم بود و بیش از این نیاز نیست بگوییم که مسئولان چه‌کاری باید انجام می‌دادند و تنها این نکته را یادآور می‌شویم که پدافند غیرعامل در بحران‌ها نقش بسزایی دارد و بدون شک موقعیت‌های این‌چنینی بازهم در آینده برای استان پیش می‌آید و آنجا دوباره جوجه‌ها را آخر زمستان است که بشمارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه