اخبار داغ

بزرگترین موشک هند با موفقیت به فضا پرتاب شد

بزرگترین موشک هند با موفقیت به فضا پرتاب شد
هند روز گذشته موفق شد بزرگترین موشک خود را به همراه یک کپسول بدون‌سرنشین به فضا پرتاب کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، این موشک که برای حمل ماهواره‌های سنگین‌تر ارتباطی و سایر انواع ماهواره‌ها طراحی شده، از سریهاریکوتا در ایالت جنوب شرق اندرا پرادش به آسمان پرتاب شد.

کپسول همراه این موشک در آینده ممکن است با ارتقای برنامه فضایی هند، برای ارسال فضانوردان به فضا مورد استفاده قرار بگیرد.

رادهاکریشمان، رئیس سازمان تحقیقات فضایی هند در میان شادی دانشمندان مرکز کنترل ماموریت اظهار کرد: امروز روز بسیار بزرگی در تاریخ برنامه فضایی هند است.

اگرچه هند در سالهای اخیر ماهواره‌های سبکتر را به فضا ارسال کرده بود، اما برای ارسال محموله‌های سنگینتر به کشورهای دیگر تکیه داشت.

موشک جدید با وزن 630 تن و قابلیت حمل تا چهار تن، دستاورد بزرگی برای هند در زمینه دستیابی به سهم بیشتر در بازار فضایی 300 میلیارد دلاری جهان محسوب می‌شود.

این موشک که نام رسمی آن «وسیله پرتابی ماهواره زمین‌ثابت Mk-III» است، یک فضاپیمای بدون‌سرنشین را با خود حمل می‌کرد که 20 دقیقه پس از پرتاب با موفقیت از موشک جدا شده و در خلیج بنگال فرود آمد.

این فضاپیما برای حمل سه فضانورد به فضا طراحی شده است.

برنامه پرواز فضایی سرنشین‌دار هند در سالهای اخیر با چندین توقف و شروع همراه بوده است و به گفته سازمان تحقیقات فضایی هند، پروژه کپسول سرنشین‌دار حداقل هفت سال دیگر تا زمان دستیابی فضانوردان به فضا زمان لازم دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه