اخبار داغ

6 هزار میلیارد تومان از مطالبات بانکی وصول شد

6 هزار میلیارد تومان از مطالبات بانکی وصول شد
دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون 6 هزار میلیارد تومان از مطالبات بانکی وصول شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر آذر ماه امسال این رقم به بیش از 15 هزار میلیارد تومان برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس؛ مصطفی افضلی‌فرد امشب در جلسه پرسش و پاسخ جمعی از اهالی این شهر در اردبیل اظهار کرد: اینکه بانک‌ها تصمیم گرفته‌اند با نرخ سود بین 22 تا 35 درصد تسهیلاتشان را پرداخت کنند عقلانی و منطقی به نظر نمی‌رسد و باید بانک‌ها در این شیوه خود تغییر روش داده و هیچ شایسته نیست که صندوق توسعه ملی نیز با نرخ سود 22 درصد بخواهد برای تولیدکنندگان تسهیلات پرداخت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به معوقات بانکی و تبانی‌های انجام شده در عدم سپردن وثیقه گفت: در کشور 85 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی وجود دارد که بخشی از آنها به دلیل تبانی انجام شده در ارزیابی غلط وثیقه‌ها امکان بازپرداخت ندارد، چراکه به عنوان نمونه در ارزیابی یک واحد مسکونی به ارزش 5 میلیارد تومان آن را 50 میلیارد تومان محاسبه کرده‌اند.

,

افضلی‌فرد افزود: با این فرآیند امکان ندارد دریافت‌کننده تسهیلات بخواهد بازپردختی را انجام دهد و در این تبانی منابع بانک‌ها و حتی بیت‌المال دچار خسارت شده است.

,

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس با انتقاد از نظام بانکی در پیش‌بینی سود بالاتر از مصوبه شورای پول و اعتبار گفت: باید اقدامی برای اصلاح این سیستم و در کنار آن بازپرداخت معوقات بانکی انجام شود، چراکه در بدنه بانک‌ها اتفاقاتی ناگوار افتاده است که امروز نوعی بی‌اعتمادی در پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان واقعی را شاهد هستیم.

,

افضلی‌فرد ادامه داد: تاکنون از مطالبات بانک‌ها 6 هزار میلیارد تومان وصول شده و پیش‌بینی می‌کنیم این رقم تا 15 هزار میلیارد تومان تا پایان امسال افزایش پیدا کند.

,

وی به تلاش‌های انجام شده برای انتخاب استاندار اردبیل در سال گذشته از سوی مجمع نمایندگان اشاره کرد و گفت: اکثریت قاطع اعضای مجمع نمایندگان بر استانداری خدابخش رای مثبت دادند و اینکه برخی از مسائل و موضوعات خلاف واقع طرح شده و سعی می‌کنند انتصاب استاندار را مصادره به اسم کنند، بنده در تعجب هستم.

,

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با تصمیم مجمع دیگر رقیب خدابخش برای استانداری اردبیل مورد تایید مجمع قرار نگرفت و ما از وزیر کشور و اطلاعات خواستیم تا در انتخاب خدابخش اقدامات قانونی را در انتصاب انجام دهد.

,

افضلی‌فرد به پیگیری طرح منطقه آزاد گردشگری سبلان اشاره کرد و گفت: هنوز این طرح مصوب نشده و این طرح که شامل شهرهای مشگین‌شهر، سرعین، نیر و اردبیل است و بخشی از سراب را نیز شامل می‌شود.

,

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: البته در این زمینه دو پیشنهاد ارائه شده است که یکی مربوط به منطقه گردشگری سرعین و دیگری منطقه آزاد گردشگری سبلان است که جزئی از سراب را نیز در بر می‌گیرد.

,

به خاطر یک آقازاده کشور دچار خسارت سنگینی شد

, به خاطر یک آقازاده کشور دچار خسارت سنگینی شد, به خاطر یک آقازاده کشور دچار خسارت سنگینی شد,

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس در مورد سئوالی که درخصوص قرارداد کرسنت شد، افزود: ما جلسات متعددی را در کمسیون اصل 90 با وزیر نفت برگزار کردیم و قرار است 18 میلیارد دلار محکومیت کشورمان در پرونده کرسنت تقلیل پیدا کند، چراکه این مبلغ بسیار سنگین و خسارت‌زا است.

,

افضلی‌فرد با اشاره به سخنان وزیر نفت در اجرای طرح‌های مختلف تصریح کرد: گلایه ما از وزیر نفت این است که بعد از کسب رای اعتماد مسئولان پیگیری این پرونده را برکنار کرده و اجازه ندادند این پرونده روند طبیعی خود را طی کند هر چند که وزیر نفت اهل فساد نیست و پاک دست است ولی اطرافیان او اجازه برخی اقدامات انقلابی را در این زمینه نمی‌دهند.

,

وی افزود: قرار بود رقم 18 میلیارد دلار خسارت قرارداد کرسنت به کمترین رقم کاهش پیدا کند و ما حتی رقم 8 و یا 9 میلیارد دلاری در این زمینه را قابل قبول نمی‌دانستیم و راضی نبودیم به خاطر یک آقازاده منتصب به یکی از چهره‌های مطرح کشور جمهوری اسلامی ایران دچار چنین خسارت سنگینی شود.

,

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس یادآور شد: به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست که به خاطر منافع یک آقازاده مصالح کشور را فدای او کنیم و یا بخواهیم به خاطر منافع فردی منافع جمع را در نظر نگیریم.

,

وی محکومیت این آقازاده را مهم‌تر از فضای منافع ملی و مسائل کشور ندانست و گفت: قرار نیست کشور و انقلاب و منافع این مردم فدای منافع یکی از آقازاده‌ها شود.

,

2 فیلم توقیف شده اخیر، اکران نمی‌شود

, 2 فیلم توقیف شده اخیر، اکران نمی‌شود, 2 فیلم توقیف شده اخیر، اکران نمی‌شود,

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در مورد اقدامات فرهنگی و توقیف دو فیلم اخیر گفت: ما دو بار وزیر ارشاد را به کمیسیون اصل 90 دعوت کردیم که در هر دو بار وزیر به صراحت با ما سخن نگفته و برخی ملاحظه‌‌کاری‌ها را ارجح بر شفاف‌سازی مسائل دانسته است.

,

افضلی‌فرد با بیان اینکه فعلا برای پخش این دو فیلم و اکران آن مجوزی داده نمی‌شود، گفت: هر فیلمی که با منافع ملت در تضاد باشد قرار نیست پخش شود.

,

وی اهمیت فعال شدن نظام نظارتی و ممیزی را یادآور شد و افزود: باید خوراک فکری که به ملت می‌دهیم متناسب با مضامین انقلابی، مبانی اسلام و ارزش‌های دینی و اعتقادی باشد و در این راستا ممیزی کتاب‌ها و بازبینی فیلم‌ها ضروری است که باید وزارت ارشاد به اهمیت آن واقف باشد.

,

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین درمجلس شورای اسلامی سئوال از وزیر را حق طبیعی نمایندگان دانست و گفت: بنده از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد عدم پرداخت 124 میلیارد تومان منابع تولید و اشتغال و 8 میلیارد تومان مشاغل خانگی سئوال کردم و امیدوارم ظرف یک ماه آینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این سئوالات پاسخ دهند.

,

افضلی‌فرد بیان کرد: اگر وزیر به این سئوالات پاسخ ندهد ما او را با کارت زرد دوم روبه‌رو کرده و حتی تا استیضاح او به پیش خواهیم رفت.

,

وی ضرورت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان به عنوان یکی از مبانی اصلی در تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش را یادآور شد و گفت: بنده تا پایان سال از طریق کمیسیون آموزش و تحقیقات این امر را دنبال می‌کنم و در تلاش هستم سال آینده با مصوبه مجلس رتبه‌بندی  معلمان اجرایی شود.

,

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس ضرورت همکاری بیشتر آموزش و پرورش را در پرداخت معوقات فرهنگیان و مواردی همچون هوشمندسازی مدارس و تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی مناسب را یادآور شد و گفت: امیدواریم در این زمینه وزارت آموزش و پرورش به تعهدات خود عمل کند.

,

افضلی‌فرد افزود: چند تن از نمایندگان در قالب کانون هم‌اندیشی شهید مدرس از وزیر نفت دو سئوال پرسیدند که یکی مربوط به جذب و استخدامی‌های اخیر و برخی عزل و نصب‌های معنادار است و در کنار آن باید وزیر نفت در مورد هزینه‌ کرد 4.5 درصدی منابع اختصاصی نفت به این وزارتخانه پاسخگو باشد.

,

وی گفت: معاون رئیس جمهور نیز باید در مورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه در بودجه سالانه که رقمی معادل 35 هزار میلیارد تومان است به مجلس پاسخگو باشد، که چرا برخی استان‌ها از این سهم بهره بیشتری برده و برخی بهره کمتری برده‌اند.

,

افضلی‌فرد با انتقاد از مدیریت صندوق توسعه ملی در افزایش سهم پرداختی به طرح‌های کوچک از رقم 500 میلیون تومان به 5 میلیارد تومان گفت: سئوال ما این است که گناه استان‌های کوچک و محروم چون اردبیل در این زمینه چیست که باید این رویه غلط را متحمل شود.

,

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس وزیر اقتصاد را در مورد تخلف در واگذاری کامیون هوو به ارزش 55 میلیون تومان یادآور شد و گفت: قیمت واقعی این کامیون 35 میلیون تومان است و باید مابه‌التفاوت آن به حساب کامیون‌داران هوو واریز شود اما هنوز 200 نفر از صاحبان این کامیون‌ها این مابه‌التفاوت را دریافت نکرده‌اند.

,

افضلی‌فرد در مورد حق بیمه پرداختی به افراد که با 25 سال بازنشسته شده اما باید حق و حقوق 30 سال برای آنها پرداخت شود، گفت: در این زمینه سازمان تامین اجتماعی موظف شده است تا پرداختی‌ها را یکسان کند.

,

وی به بیمه بیکاری و ایرادات شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: مجلس 5 هزار میلیارد تومان در تامین پرداخت بیمه بیکاری اقدام کرده اما برخی از بیکاران از مزایای آن استفاده نکردند که ضرورت دارد دولت دراین زمینه اقدام عملی را انجام دهد.

,

 

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه