اخبار داغ

مکان های تاریخی و طبیعی جهان که در حال نابودی هستند+ عکس

مکان های تاریخی و طبیعی جهان که در حال نابودی هستند+ عکس
برخی از مکان های تاریخی و طبیعی جهان در حال نابودی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قابوس نامه ، در اینجا ۶ مکان تاریخی و طبیعی جهان که متاسفانه در معرض نابودی قرار گرفته اند آشنا می شوید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قابوس نامه , قابوس نامه , قابوس نامه,

 

,

ساپا ویتنام
بی شک یکی از زیبا ترین و پرآوازه ترین مکان ها در جهان است که بیشتر برای مزارع برنج شناخته شده شده است ،اما به دلیل زیاد شدن گردشگران طبیعت زیبای این منطقه در حال فرسایش است، باعث می شود مثل گذشته زیبایی  چشم نواز خودر نداشته باشد .

, ساپا ویتنام, ساپا ویتنام,
,

1
بالکان/میانمار
بالکان جایی برای زیادتر از دو هزار پرستشگاه بودا که در سده ۱۱ و۱۲ بنیاد گذاشته شده اند به همان شیوه منطقه ساپا ،اقلیم بالکان هم دست زیاد شدن گردشگران می نالد.خیلی از پیکره ها و دیواره های داخل پرستشگاه ها از سوی گردشگران شکسته شده اند.

, 1, 1,
, بالکان/میانمار, بالکان/میانمار,
,

2
شهر هاوانا/ کوبا
هاوانا یکی از شهرهای که شیوه کلاسیک خودش رو از دست نداده، و ماشین ها هم مدل دهه پنجاه می باششند اما به زودی این شهر عوض می شود دولت کوبا پروسه قانونی را به تصویب رسانده است برای جلب توجه سرمایه داران جهانی…

, 2, 2,
, شهر هاوانا/ کوبا, شهر هاوانا/ کوبا,
,

lkfdo
کوه کلیمانجارو/تانزانیا
این کوه به برف هایی که بر نوک قله همیشهگی وآب نمی شوند معروف است اما کارشناسان محیط زیست بر این باور هستند که از سال ۱۹۱۲ تا سال ۲۰۱۱ برف های کوه ۸۵ درصد کم شده اند و در حال حاضر به تمامی در حال ذوب شدن هستند.

, lkfdo, lkfdo,
, کوه کلیمانجارو/تانزانیا, کوه کلیمانجارو/تانزانیا,
,

4
دمشق/ سوریه
یکی از شهرهای قدیمی و تاریخی جهان در حال نابودی است برای جنگ های فرسایشی داخلی ،خیلی از بناها،مسجد ها و دروازه های تاریخی این شهر در آتش جنگ سوخته اند.

, 4, 4,
, دمشق/ سوریه, دمشق/ سوریه,
,

5
دریای آرال/ازبکستان
۳۰سال پیش یکی از چهار دریای بزرگ جهان بود اما در حال حاظر ۸۰ درصد آن خشک شده است کشور قزاقستان با ایجاد سدی  از بین رفتن تمامی این دریا جلوگیری کرده و این دریا را  از خشک شدن حتمی نجات داد ولی حکومت ازبکستان برای نجات  دریای آرال هیچ کاری انجام نداده است.

, 5, 5,
, دریای آرال/ازبکستان, دریای آرال/ازبکستان,
,

6
 تهیه وترجمه : یوسف محمودی

, 6, 6,
,  تهیه وترجمه : یوسف محمودی,  تهیه وترجمه : یوسف محمودی,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه