اخبار داغ

پتروشیمی اردبیل در حال گذر از رکود یک دهه‌ای!

پتروشیمی اردبیل در حال گذر از رکود یک دهه‌ای!
براساس اظهارات نمایندگان اردبیل قفل رکود یک دهه ای پتروشیمی اربیل شاید این روزها شکسته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلانه، مرداد ماه سال 85 بود که در جلسه استانی دولت نهم تصویب احداث پتروشیمی اردبیل در 17 کیلومتری جاده خلخال به تصویب رسید و قرار شد تا در شرایط عادی این پروژه ۳۶ ماهه به بهره برداری برسد اما این پروژه عظیم که می‌توانست اشتغالزایی سه هزار نفری داشته باشد از همان ابتدا گرفتار بی پولی و وعده و عیدها شد و هفت سال وضع به همین منوال گذشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلانه, سبلانه,

 

,

گفته می‌شد برای احداث پتروشیمی اردبیل بیش از پنج هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری مورد نیاز بود که در آن زمان، احداث تأسیسات آن با ۳۵۰میلیارد ریال اعتبار آغاز و تأمین ۸۵ درصد اعتبارات ساخت این واحد را پتروشیمی اراک بر عهده گرفت و قرار بود با توافقات صورت گرفته ۱۵درصد آن نیز از طریق پذیره نویسی سهام در میان شهروندان اردبیلی تأمین  شود که این تامین اعتبارها تا به امروز در هزار توی وعده ها بی‌سرانجام مانده است.

,

 

,

البته این روزها نمایندگان استان اردبیل در اظهاراتی اعلام می کنند که بالاخره رکود یک دهه ای پتروشیمی اردبیل شکسته خواهد شد چرا که کنسرسیوم بانکی برای تامین اعتبار 545 میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی تشکیل شده و با توجه به تامین اعتبار، مجری طرح در حال آماده شدن برای اجرای آن است.

,

 

,

بر اساس گفته‌های منصور حقیقت پورنماینده اردبیل، نیر، سرعین و نمین 545 میلیون دلار از صندوق ملی توسعه برای فعال شدن این پروژه بزرگ تامین اعتبار شد و سه بانک توسعه صادرات، صادرات و رفاه کارگران نیز برای پرداخت تسهیلات، کنسرسیوم بانکی را تشکیل دادند.

, .,

 

,

این نماینده مردم اردبیل درباره آخرین وضعیت پتروشیمی اردبیل گفت: هم اکنون آخرین مذاکره ها از سوی پتروشیمی اراک به عنوان مجری طرح پتروشیمی اردبیل با کنسرسیوم بانکی برای دریافت تسهیلات در حال انجام است و به زودی عملیات اجرایی پتروشیمی اردبیل شروع می شود.

,

 

,

این اظهارات درحالی ادامه دارد که مردم همچنان چشم به راه وعده ای هستند که قرار بود 36 ماهه به نقطه پایانی برسد اما هفت سال از آن تاریخ گذشته است.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه