اخبار داغ

سعد الله زارعی در گفتگوی ویژه خبری:

عراق تا 6 هفته آینده از تروریسم پاک می شود/ خواب پدرخوانده های داعش برای عراق/ سنجار قله مهم داعش بود

عراق تا 6 هفته آینده از تروریسم پاک می شود/ خواب پدرخوانده های داعش برای عراق/ سنجار قله مهم داعش بود
یک کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید در استراتژیک بودن منطقه سنجار برای داعش خارج شدن از این منطقه را از دست دادن یک قله مهم خواند و افزود: عراق تا 6 هفته آینده از تروریسم پاک می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از باشگاه خبرنگاران،سعد الله زارعی در برنامه گفتگوی ویژه خبری 29 آذر ماه در خصوص دلایل و اهمیت آزادسازی منطقه سنجار عراق از دست تروریست های داعش گفت: پیروزی داعش در تصرف مناطق عراق یک پیروزی نظامی بود که به خاطر رخنه های موجود در عراق به وقوع پیوست و از سوی داعش مورد سوء استفاده قرار گرفت و موجب شد این سه استان را تصرف کنند و بدون این که گلوله ای شلیک کنند به کمک یک سلسه زد و بند های پشت صحنه و کمک اطلاعات سرویس های غربی موفق شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به این که ساختار عراق به خاطر این پیشروی ها متزلزل شد اظهار داشت: یک اقدام اولیه در عراق انجام شد و در همان هفته های اول حرکت داعش به سمت نجف و کربلا متوقف شد و آن ها کم کم به عقب رانده شدند و سپس عملیات های بزرگتر انجام شد.

,

وی در بیان این عملیات ها به آزاد سازی آمرلی و جرف الصخر اشاره کرد که در نتیجه آن کمر داعش شکسته شد و سپس عملیات های دیاله و الانوار بساط داعش را برچید.

,

زارعی با اشاره به این که نیروهای داعش عمدتاً در استان نینوا استقرار داشتند افزود: در عملیات سنجار محور عملیات پیش مرگ ها و نیروهای مردمی بودند.

,

وی در توضیح مختصات جغرافیایی سنجار تصریح کرد: سنجار از یک طرف متصل به کردستان بود و می توانست اهرم فشاری بر روی کرد ها باشد و از طرف دیگر به ترکیه متصل بود و می توانست آن جا را مورد فشار قرار دهد.

,

زارعی سنجار را یک منطقه استراتژیک برای داعش عنوان و تاکید کرد: خارج شدن از این منطقه به معنی این است که آن ها یک قله مهم را از دست داده اند.

,

وی عملیات سنجار را بیان کننده رسیدن عراق به این خود باوری که بدون کمک های خارجی می تواند تروریست را دفع کند عنوان کرد.

,

زارعی در ادامه خاطر نشان کرد: بازپس گیری سنجار نشان می دهد داعش توان مقابله با نیروهای مردمی را ندارد و تا 6 هفته آینده عراق از تروریسم پاک می شود.

,

در ادامه این گفتگو مسعود الجیاشی گفت: در این اوضاع امنیتی اگر چه این نیروهای کوردل به ملت عراق شوک وارد کردند اما مردم عراق توانستند با این شوک امنیتی مقابله کنند و مسئولان امنیتی هم خیلی زود از این شوک امنیتی بیدار شدند.

,

وی تاکید کرد: سه هزار نیروی داعی جنگ آور نیستند و پیروزی های اولیه آن ها به خاطر خیانت های دیگران بوده است و در روزهای آینده خیانت گران معلوم می شوند.

,

وی افزود: همه مردم عراق و مرجعیت در مقابل تروریست ها یک دل هستند.

,

 

,

وی ادامه داد: دولت مرکزی و مردم عراق اراده کردند تا در برابر چالش ها باایستند و وزارت کشور و دفاع تغییر کرد و ما نمی توانیم اجازه دهیم که هر جنایتی ضد بشریت رخ دهد.

,

 

,

*** پدرخوانده های داعش خواب های بدی برای عراق دیده بودند/ ما از کمربند امنیتی عراق شروع کردیم

,

کارشناس مسائل امنیتی با اشاره به تلاش دولت و ملت عراق با وجود وحدت و همدلی تاکید کرد شیعه و سنی برای منافع ملی به پا خواسته اند و ما از کمربندی عراق شروع کردیم تا بتوانیم با یک هماهنگی مناسب در برابر پدر خوانده های داعش و داعش که خواب های بدی برای عراق دیده بودند ایستادگی کنیم و ظرفیت های لازم را ایجاد کردیم.

,

*** مواضع جمهوری اسلامی به عراق کمک کرد

,

الجیاشی با اشاره به پیروزی های اخیر ملت عراق گفت: ما جرف الصخر و فلوجه را آزاد کردیم و منطقه به منطقه و وجب به وجب با جنگ نامنظم پیش رفتیم و مواضع جمهوری اسلامی خیلی به ما کمک کرد و اگر این کمک ها نبود نمی توانستیم کمر راست کنیم زیرا گروه های تکفیری به دنبال این بودند که زیرساخت ها را منفجر و مردم را بکشند و آن ها اهداف استکبار را دنبال میکنند.

,

وی ادامه داد: شهر حدیثه و سامرا با قدرت مقاومت می کنند و افراد شیعه و سنی در کنار هم با داعش می جنگند زیرا داعشی ها به سنی ها رحم نکردند و چند نفر از عشایر ابونمر را کشتند و تاریخ و فرهنگ را نابود کردند.

,

*** پیش مرگ ها می دانستند امکان دارد آن چه بر سر سنجار آمد بر سد کرکوک و اربیل بیاید

,

این کارشناس مسائل امنیتی با اشاره به سبوعیت داعش و جلوه دادن وارونه آموزه های دینی تاکید کرد: در این عرصه همه وارد شدند و پیش مرگ های کرد اقدام کردند زیرا آن ها می دانستند آن چه بر سر سنجار آمد امکان داشت بر سر کرکوک و اربیل بیاید.

,

*** تا زمانی که باد پیروزی به سمت پرچم داعش و جبهه النصره می وزید شاهد موضع منفی آمریکا به این دو گروه نبودیم

,

در ادامه گفتگوی ویژه خبری سعد الله زارعی کارشناس ارشد امور غرب آسیا درباره نقش کشورهای منطقه در حمایت از گروهک های تروریستی و نقش آفرینی آمریکا در این زمینه اظهار داشت: اگر روند نگاه آمریکا و جبهه النصره داعش را مطالعه کنیم می بینیم که تا زمانی که باد پیروزی به سمت پرچم داعش و جبهه النصره می وزید شاهد موضع منفی آمریکا به این دو گروه

,

نبودیم.

,

کارشناس ارشد امور غرب آسیا ادامه داد: پس از عملیات ارزشمند القصیر که در دو هفته آزاد شد و عملیات یبرود که در استان ریس که تروریست ها در آن مناطق شکست خوردند آمریکا احساس کرد که تروریست ها در موضع ضعف قرار دارند و پس از آن این کشور این گروه ها را تروریست تلقی کرد.

,

** عملیات موفق آمیز حزب الله در منطقه القصیر و یبرود/ برکناری بشار اسد به نوعی در دستور کار آمریکا قرار دارد

,

وی با اشاره به حمایت آمریکا از تروریست های تکفیری یادآور شد: برای مثال تسلیحات شیمیایی داعش و جبهه النصره توسط آمریکا به دولت منتسب می شد و آمریکایی برکنای بشار را به نوعی را در دستور کار قرار دادند.

,

** حمله هوایی صهیونیست ها در راستای کمک به جبهه النصره

,

زارعی با بیان این که حمله هوایی صهیونیست ها به حومه دمشق همزمان با پیش روی جبهه النصره به سمت دمشق بود تاکید کرد: واقعیت ها با مطالبی که در رسانه مطرح می شود متفاوت بوده و آن چه که فعلاً مشخص است داعش تهدیدی برای آمریکا و متحدانش نبوده اما برای مقاومت تهدید تلقی می شود و تا زمانی که آن ها باعث سایش جبهه مقاومت شوند آمریکایی سود خواهند کرد و چرا باید مانع این سود سرشار شوند.

,

600 بار حمله هوایی چه تاثیری بر روی تروریست ها داشت

,

وی ادامه داد: تا زمانی که آن ها علیه جریان مقاومت اقدام می کنند آمریکا هیچ اقدامی نخواهد کرد و فقط زمانی که نیاز باشد کمی عنان تروریست ها را در اختیار داشته باشند فشارهایی مثل بمباران های هوایی را اعمال می کنند که البته ادعا می کنند که بیش از 600 بار حمله هوایی کرده اند اما آثار این حملات هوایی کجاست و این یک بازی بی تاثیر می باشد.

,

الجیاشی در ادامه برنامه در پاسخ به سوالی پیرامون کج فهمی داعش از آموزه های دینی گفت: عربستان و بسیاری از کشورها رویکرد کج فهمی از اسلام را انتخاب کردند.

,


*** سوریه و عراق بیشترین متضرر شونده از گروه های تروریستی هستند

کارشناس مسائل امنیتی با اشاره به این که گروه های تروریستی از جمله داعش به ماشین آلات جنگی و افراد مزدور به راحتی در اختیار دارند ادامه داد: 80 کشور به گروه های تروریستی کمک می کنند به گونه ای که سوریه و عراق بیشترین متضرر شونده از گروه های تروریستی هستند.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم دستگاه های جاسوسی و لابی صهیونیستی و گروه های تروریستی خاطر نشان کرد: داعش شاخه ای القاعده کرد البته باشد گفت تفاوت های از نظر تاکتیکی و راهبردی با القاعده دارد.

,
,
,
,
,
,

** پدیده تروریسم بلای بین المللی است

,

الجیاشی با اشاره به این که گروه های تروریستی داعش در جنگ های نامنظم و ورود به شهرها با القاعده تفاوت دارد اظهار داشت: پدیده تروریسم بلای بین المللی به حساب می آید.

کارشناس مسائل امنیتی با تاکید بر این که چرا کشورهای جهان مسئولیت پذیر نیستند افزود: نهاد های بین المللی باید صلح و امنیت را برای جهانیان از جمله مردم منطقه به ارمغان بیاورند.

وی با اشاره به این که محور مقاومت و کشورهای اسلامی از گروه های تروریستی متضرر شده اند ادامه داد: متاسفانه محور مقاومت هزینه های سنگینی را از بابت گروه های تروریستی متحمل شده اند.

الجیاشی با اشاره به این که آن ها به دنبال تجزیه امت های عربی و اسلامی هستند گفت: ما در عراق فریاد زدیم و خواستار کمک از جهانیان شدیم.

کارشناس مسائل امنیتی با بیان این که جوبایدن به خوبی می داند که این گروه ها را چه کسانی به وجود آورده اند اظهار داشت: آن ها برای روند سیاسی و دموکراسی به عراق نیامده اند بلکه اهداف دیگری را در سر دارند.

وی با اشاره به حمایت عربستان و قطر از تروریست افزود: گروه های انتحاری ، کودک کش هستند.

الجیاشی با اشاره به ضرورت حمایت سازمان ملل و شورای امنیت از محور مقاومت گفت: باید با این پدیده شوم مقابله کرد.

کارشناس مسائل امنیتی با اشاره به این که ترکیه در حال نفاق سیاسی با جوبایدن است گفت: آن ها به دنبال تکمیل اقدامات یکدیگر هستند.

وی با اشاره به سناریوها از پیش تعیین شده گروه های تروریستی برای انجام اقدامات خرابکارانه افزود: گروه های تروریستی از تاجیکستان، افغانستان و اسپانیا به ترکیه وارد شده اند به گونه ای که سرویس های جاسوسی انگلیس گزارش هایی در این باره منتشر کرده اند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

الجیاشی با تاکید بر این که آیا مسئولین در خواب هستند گفت: اگر چنین مسائلی برای رژیم صهیونیستی پیش می آمد باز هم ساکت می شدند.

,

کارشناس مسائل امنیتی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آینده وضعیت امنیتی عراق را چگونه ارزیابی می کنید گفت: ان شا الله با ادامه پیروزی ها آینده اوضاع امنیتی را خوب ارزیابی می کنیم به طوری که این پیروزی ها به نفع مردم خواهد بود.

وی با اشاره به این که باید از فرصت استفاده کرد و وجب به وجب خاکمان را پاکسازی کنیم اظهار داشت: باید از پیروزی های صورت گرفته بهره برداری لازم کنیم.

** کفه ترازو در عراق به نفع مردم است

الجیاشی با تاکید بر این که باید تمام شکست های سال های گذشته را جبران کنیم گفت: البته هنوز ناهماهنگی هایی در کشورمان وجود دارد اما باید اعتراف کرد که کفه ترازو به نفع مردم است.

کارشناس مسائل امنیتی با اشاره به چهره حقیقی داعش گفت: آن ها دشمن اسلام ، انسانیت و بشریت هستند به گونه ای که همه با آن ها مخالف هستند.

** داعش افکار پلید و شیطانی در سر دارد

وی با تاکید بر این که همه شهرهای کشورمان آماده نبرد با این گروه ها هستند خاطر نشان کرد: این گروه تروریستی افکار پلید و شومی را بر سر دارد.

الجیاشی با اشاره به عصر پیشرفت و تکنولوژی افزود: برخی می خواهند فشار سیاسی وارد کنند البته باید گفت: ملت یکپارچه عراق در برابر همه مخالفت ها و دشمنی ها مقاومت می کند.

کارشناس مسائل امنیتی با اشاره به زور و قدرت لابی صهیونیست ها ادامه داد: باید با آن ها تعامل تقابل کرد و این امر از طریق یکپارچگی همه گروه هیا عراقی میسر می شود.

وی با تاکید بر این که داعش شکست خورده است اظهار داشت: باید پشت سر علما و مرجعیت قرار گرفت و هر گروهی که فکر خیانت در سر دارد را باید نابود کنیم.

زارعی در ادامه برنامه در پاسخ به سوال دیگری پیرامون معادلات منطقه ای و بین المللی گفت: غربی ها و نیروهای وابسته به آن ها در منطقه تلاش میکنند به روی خود نیاوردند که چه اتفاقات بزرگی در حال رخ دادن است.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به این که آن ها در قاب های بسته نیم تصویری از اوضاع را نشان می دهند گفت: برای آن ها تحولات منطقه مهم است.

وی با بیان این که آمریکا، اروپا و رژیم های وابسته در منطقه جزئیات رویداد بسیار بزرگ اربعین حسینی را پیگیری می کنند خاطر نشان کرد: در عراق مراسم اربعین حدود 3 هفته به طول می انجامد به طوری که اوج اربعین در یک دوره 4 روزه از نجف تا کربلا به نمایش گذاشته می شود.

** اربعین از سوی دستگاه های سیاسی و تحقیقاتی غرب مورد تحلیل قرار گرفته است 

زارعی با بیان این که مردمانی که این صحنه ها را خلق کردند چند روز اززندگی عادی خود دست کشیدند تصریح کرد: دستگاه های اطلاعاتی، سیاسی و تحقیقاتی غربی ها در منطقه جزئیات این رویداد بزرگ را مورد تحلیل خود قرار دادند.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به ذخیره استراتژیک بزرگ عالم انسانیت و جهان اسلام گفت: رخداد بزرگ معنوی اربعین همیشه به یادماندنی است به گونه ای که غربی ها تلاش کردند جهان اسلام را در قاب رشد تروریسم به دنبال معرفی کنند.

وی با اشاره به این که نمای اسلام با اربعین به نمایش گذاشته شده است ادامه داد: اربعین برای عراق و تشیع ذخیره استراتژیک به حساب می آید.
زارعی با اشاره به جمعیت 32 میلیونی عراق گفت: بیست میلیون جمعیت عراقی در روز اربعین خدمتگزار مردم بودند.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به این که این ذخیره استراتژیک پایان ناپذیراست ادامه داد: میلیون ها انسان به دور حرم امام حسین( ع) طواف کردند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه