اخبار داغ

فریاد کشاورزان آلمانی بر سر مرکل

فریاد کشاورزان آلمانی بر سر مرکل
صدها کشاورز و فعال در «بروکسل» در اعتراض به مذاکرات درباره ایجاد یک منطقه باصطلاح تجارت آزاد فرااقیانوس اطلس که اروپا و آمریکای شمالی را تحت پوشش قرار می‌دهد، تظاهرات برپا کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مشرق، صدها نفر از کشاورزان و فعالان سیاسی در «بروکسل» پایتخت بلژیک در اعتراض به مذاکرات درباره ایجاد یک منطقه باصطلاح تجارت آزاد فرااقیانوس اطلس که اروپا و آمریکای شمالی را تحت پوشش قرار دهد، تظاهرات برپا کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,

طبق گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «اسپوتنیک» معترضانی از فرانسه، آلمان و هلند نیز به فعالان بلژیکی و در منطقه اروپایی بروکسل پیوستند. طبق این گزارش، معترضان با حدود 30 تراکتور به سمت ساختمان‌های اتحادیه اروپا رفتند و در قسمت شلوغ بروکسل ترافیک به وجود آوردند.

طی سال های گذشته ایالات متحده با امضای توافقنامه های تجارت آزاد گوناگون نظیر توافقنامه تجارت آزاد کشورهای آمریکای شمالی (نفتا) با کانادا و مکزیک در سال 1993 توسط «بیل کلینتون» رئیس جمهور وقت، و همچنین توافقنامه تجارت آزاد آمریکای مرکزی در سال 2005 که توسط جرج بوش امضا شد، تلاش کرده است تا با با حذف تعرفه های گمرکی و تسهیل در تجارت بین خود و این کشورها حجم مبادلات تجاری خود را افزایش دهد.

اتحادیه‌های کارگری که از اصلی ترین حامیان حزب دموکرات محسوب می شوند نیز سال گذشته با امضای این توافقنامه‌ها مخالف بودند. این اتحادیه‌ها معتدند تجارت آزاد باعث از دست رفتن فرصت‌های شغلی بسیاری در سطح این کشور می‌شود.

بطور کلی توافقنامه های تجارت آزاد و ایجاد مناطق آزاد تجاری در بسیاری از کشورها تأثیرات منفی مختلفی داشته است، به عنوان مثال امضای توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) نیز که بر اساس آن تعرفه های گمرکی بین کانادا، آمریکا، و مکزیک حذف شده است، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اقتصادی باعث توقف رشد اقتصادی مکزیک در 20 سال گذشته شده و همچنین از بین رفتن هزاران و حتی صدها هزار فرصت شغلی در این کشور را در پی داشته است.
 

,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
 
, ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه