اخبار داغ

آمار روزانه تردد خودروها در ایران

آمار روزانه تردد خودروها در ایران
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: روزانه ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در سراسر کشورمان تردد می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، عباس احمدآخوندی در مراسم تجلیل از راهداران محورهای مواصلاتی استان‌های مازندران و تهران، در راهدارخانه امامزاده ابراهیم (ع)، گفت : ایران از کشورهای پهناوری است که حدود 200 هزار کیلومتر راه  دارد، و34  هزار کیلومتر جاده شریانی دراین کشور سبب ایجاد حدود 75درصد ترافیک می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


احمد آخوندی افزود: کشورمان همچنین دارای 200 هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی است.
    
آخوندی از تردد روزانه 7 میلیون و 200 هزار خودرو  در سراسر کشورمان خبر داد و گفت: 8 هزار وسیله نقلیه عمومی برای ایجاد تردد ایمن، روان و سالم در کشور فعالند.
    
وی با بیان این که راه به عنوان بزرگ‌ ترین ثروت‌ها است ، تصریح کرد: اگر بخواهیم 200 هزار کیلومتر راه دیگر در کشور ایجاد کنیم نیاز به 200 هزار میلیارد تومان اعتبار است.
    
وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که نگهداری راهها نیز سالانه نیازمند 7 هزار میلیارد تومان اعتبار است، گفت : پارسال اعتبار راه و شهرسازی مازندران 1100 میلیارد تومان بود.
    
احمد آخوندی افزود: امسال تاکنون 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای راهداری حواله کردیم که در مقایسه با پارسال 100 درصد رشد داشته است.
   

آخوندی با بیان شرایط سخت مالی و تنگنای اعتباری، ابراز امیدواری کرد، در سال آینده اعتبار بیشتری برای بدنه راهها، سازمان راهداری و نیروی انسانی اختصاص یابد.
    
وی با اشاره به این که پارسال 12 هزار نفر راهدار در سطح کشور فعالیت داشتند، گفت: امسال آمار راهداران به 15 هزار نفر رسید و رشد 25 درصدی را شاهد بودیم.
    
وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان این که پارسال 8 هزار خودرو راهسازی و بازگشایی مسیر داشتیم، تصریح کرد: امسال این آمار به 9 هزار ماشین‌ آلات سبک، سنگین و نیمه‌ سنگین رسیده  که به معنای افزایش هزار خودرو در کشور است.
    
احمد آخوندی با اعلام این که پارسال 1200 گروه راهدار در فصل سرما فعالیت داشتند، خاطرنشان کرد: امسال این آمار به 1400گروه رسیده است که بیش از 200 مجموعه گروه راهداری افزوده شد

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه