اخبار داغ

انتقاد عجیب رسانه اصلاح طلب از دولت یازدهم؛

روزنامه آرمان: دولت روحانی بدون شناسنامه ترین دولت بعد از انقلاب در زمینه داخلی است

روزنامه آرمان: دولت روحانی بدون شناسنامه ترین دولت بعد از انقلاب در زمینه داخلی است
احمدی‌نژاد به قوه مجریه اقتدار داده بود. هماهنگی با مجلس خوب است اما با یک مجلس هماهنگ و همسو و نه یک مجلس مخالف. تلاش برای هماهنگی با یک مجلس مخالف باعث خنثی شدن عملکرد و کند شدن برندگی دولت خواهد شد و این مساله ممکن است به شکست کلی دولت روحانی منجر شود.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا استاد دانشگاه، نویسنده و تحلیلگر سیاسی در گفتگو با روزنامه آرمان گفت: روحانی در بخش داخلی هویت و شناسنامه ندارد و این بزرگترین خطری است که دولت روحانی را تهدید می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

فیاض زاهد همچنین دولت اعتدال را دولتی بی هویت دانست و معتقد است که روحانی به تنهایی بار هویت و شناسامه دولت خود را به دوش می‌کشد.

,

وی، هویت حسن روحانی را همان هویت دولت می داند درحالی که این ‌بار را باید وزارت کشور به دوش بکشد و می گوید: "این یک خطای استراتژیک است که بخش اعظم استانداران، فرمانداران و مدیران کل دولت تدبیر و امید، عطر و بوی آقای روحانی را نمی‌دهند. این مدیران بیش از آنکه نماینده سیاسی دولت باشند، گاه نماینده یک فرایند خنثی هستند. هیچگاه نباید به نیروهای سیاسی فرصت‌طلب اعتماد کرد. آقای روحانی گمان نکند با انتخاب چهره‌های خنثی هزینه سیاسی دولت خود را کاهش می‌دهد و مسیر هموارتری خواهد داشت."

,

این استاد دانشگاه معتقد است که در صورت شکست مذاکرات هسته ای، مشکلات دولت یازدهم صد برابر خواهد شد.

,

به گفته زاهد، "با فرض بر اینکه مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد، تا آثار آن در مسائل داخلی آشکار شود روحانی در سال آخر دولت خود قرار خواهد داشت که مشخص نیست تا آن زمان بتواند برنامه‌های خود را به خوبی پیش ببرد، اما در صورتی که آقای روحانی در مذاکرات هسته‌ای شکست بخورد مشکلات دولت صدبرابر خواهد شد و در این شرایط ما با دو حالت مواجه هستیم: اول اینکه دولت در حوزه داخلی به ‌شدت تضعیف می‌شود و مخالفت‌ها نسبت به دولت افزایش پیدا می‌کند. دوم اینکه اگر طرف مذاکره ‌کننده به این مساله پی ببرد که دولت آقای روحانی تمام تخم مرغ‌های خود را در سبد مذاکرات گذاشته است از این نقطه ضعف دولت استفاده کرده و مطالبات جدیدی را مطرح می‌کند. در نتیجه فشار خود را در مذاکرات افزایش می‌دهد و به دنبال گرفتن امتیازات بیشتر خواهد بود و  اینجاست که آقای روحانی در یک بن‌بست قرار می‌گیرد که نه می‌تواند به جلو برود و نه قادر خواهد بود به عقب بازگردد."

,

وی به رئیس جمهور پیشنهاد کرد که حوزه داخلی را از خارجی جدا کند و افزود: هویت داخلی دولت آقای روحانی مشخص نیست. دولت احمدی ‌نژاد یک هویت مشخص و تعریف شده داشت. دولت خاتمی و هاشمی هم دارای هویت و شناسنامه بودند، اما دولت روحانی اما بی‌رنگ‌ترین و بدون شناسنامه‌ترین دولت بعد از انقلاب در زمینه داخلی بوده است. احمدی‌نژاد از برکناری وزیری که یک ماه قبل کار خود را شروع کرده و افکارش با وی همخوانی نداشت هیچگونه ابایی نداشت. آقای روحانی در یک سوءتفاهم قرار گرفته است. چه کسی عنوان کرده که آقای روحانی برای انتخاب مدیران خود باید با نمایندگان مجلس مشورت کند؟ کجای قانون چنین چیزی ذکر شده است؟ احمدی‌نژاد در این زمینه کار خوبی انجام می‌داد. کار خوب را باید گف.  نباید جناحی و جریانی به مسائل نگاه کرد.

, . ,

فیاض در ادامه گفت: احمدی‌نژاد به قوه مجریه اقتدار داده بود. هماهنگی با مجلس خوب است اما با یک مجلس هماهنگ و همسو و نه یک مجلس مخالف. تلاش برای هماهنگی با یک مجلس مخالف باعث خنثی شدن عملکرد و کند شدن برندگی دولت خواهد شد و این مساله ممکن است به شکست کلی دولت روحانی منجر شود. آقای روحانی باید بداند که اگر با "آب زمزم" هم خودش را غسل بدهد جریان راست افراطی به وی اعتماد نخواهد کرد.

, ,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه