اخبار داغ

معاون بهبود تولیدات دامی استان همدان:

مرغ گوشتی تولید همدان قابلیت صادرات را ندارد

مرغ گوشتی تولید همدان قابلیت صادرات را ندارد
معاون بهبود تولیدات دامی استان همدان گفت: مرغ تولیدی همدان در شرایط فعلی به لحاظ داشتن وزن بالا قابلیت صادرات را ندارد چراکه وزن مرغ زنده برای صادرات باید بین 2 تا 2.5 کیلوگرم و وزن مرغ کشتار شده باید بین یک تا 1.5 کیلوگرم باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند، محمد نظرپور معاون بهبود تولیدات دامی استان همدان گفت: کاهش سن کشتار مرغ برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان فواید زیادی در پی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با شرایط کنونی، سن کشتار بالای 51 روز بوده و مرغداران امکان سه تا چهار دوره پرورش جوجه در سال را دارند، اظهار کرد: با کاهش سن پرورش به 42 روز امکان 6 دوره پرورش جوجه در سال برای هر واحد مرغداری گوشتی فراهم می‌شود.

,

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: از آنجا که صادرات گوشت مرغ یکی از ضروریات مرغداران به شمار می‌رود، پرداختن به موضوع کاهش سن کشتار لازم و ضروری است.

,

وی مزایای این طرح را برشمرد و گفت: کاهش درصد هزینه‌های استهلاک ساختمانی به کل هزینه‌ها،‌ کوتاه شدن بازگشت سرمایه و افزایش بازده اقتصادی، کاهش نسبت هزینه‌های ثابت به کل هزینه‌ها در سال، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری‌، بهبود ضریب تبدیل غذایی از مهمترین مزایای کوتاه شدن سن کشتار مرغ به شمار می‌آید.

,

نظرپور همچنین کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌ها را از دیگر مزایای این طرح عنوان و اظهار کرد: احتمال بروز بیماری‌هایی از قبیل مرگ ناگهانی و بیماری‌های متابولیک در مرغ‌هایی با سن بالا بیشتر است.

,

وی با بیان اینکه مرغداران آمادگی کامل را برای اجرا کردن این طرح را دارند، افرود: مرغداران استان به این نتیجه رسیده‌اند که اگر مرغ‌های گوشتی را 42 روز پرورش دهند به نفع آنهاست.

,

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: مردم در انتخاب مرغ سبک تردید داشته و مایل به خرید مرغ سنگین هستند و این در حالی است که اگر بدانند مرغ سبک چربی کمتری ذخیره کرده و پروتئین بیشتری دارد حتماً در انتخاب خود تجدید نظر خواهند کرد.

,

وی با اشاره به اینکه برای اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی در این زمینه نیازمند کمک سازمان بهداشت، درمان و همچنین علوم پزشکی هستیم، اظهار داشت: کاهش سن کشتار افزایش کیفیت گوشت ران و سینه مرغ را در پی دارد.

,

نظرپور افزود: با توجه به اینکه آنتی‎بیوتیک‌ در چربی‎‌ها ذخیره می‌شوند لذا کاهش چربی به ماندگاری کمتر آنتی‎بیوتیک کمک شایانی می‌کند.

,

وی گفت: این موضوع باعث افزایش ماندگاری لاشه در سردخانه با هدف ذخیره سازی و صادرات تولید مرغ با وزن پایین باعث افزایش خرید اقشار کم درآمد جامعه می‌شود.

,

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: در حال حاضر 650 واحد مرغداری با ظرفیت تولید 8 میلیون قطعه در هر دوره جوجه‌ریزی در استان وجود دارد که با اجرا شدن این طرح‌، تولید مرغ گوشتی تا 1.5 برابر افزایش یافته و زمینه صادرات آن در کشور و حتی خارج از کشور فراهم می‌شود.

,

وی افزود: مرغ تولیدی در شرایط فعلی به لحاظ داشتن وزن بالا قابلیت صادرات را ندارد چراکه وزن مرغ زنده برای صادرات باید بین 2 تا 2.5 کیلوگرم و وزن مرغ کشتار شده باید بین یک تا 1.5 کیلوگرم باشد.

,

نظرپور با اشاره به اینکه با اجرایی شدن این طرح، نگرانی مرغداران از افت قیمت مرغ از بین می‌رود، گفت: در شرایط فعلی قیمت عرضه مرغ زنده توسط مرغداران، پایین بوده و اگر بتوانیم آن را صادر کنیم مرغ مرغداران قیمت واقعی خود را پیدا خواهد کرد و صرفه اقتصادی بالایی برای آنها خواهد داشت.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه