اخبار داغ

انتخاب دهکده‌های گردشگری در نوار ساحلی جنوب کشور

انتخاب دهکده‌های گردشگری در نوار ساحلی جنوب کشور
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از انتخاب دهکده‌های گردشگری و تفریحی در نوار ساحلی جنوب کشور خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، مسعود سلطانی‌فر صبح امروز  قبل از ترک بوشهر در ارتباط با سفر روز گذشته به نقاط مختلف استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رویکرد رئیس جمهور و دولت در زمینه توسعه سواحل مکران مسیر 2 هزار و 300 کیلومتری را از چابهار تا بوشهر انتخاب کردیم و هدف از سفر، انتخاب دهکده‌های گردشگری و تفریحی ساحلی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

معاون رئیس جمهور در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: در شمال کشور حدود 900 کیلومتر ساحل با یک تراکم بالای مردمی و امکانات محدود داریم، این در حالی است که در نوار جنوبی کشور نزدیک به 3 هزار کیلومتر نوار ساحلی وجود دارد که تاکنون هیچ استفاده گردشگری تفریحی از آن نشده است.

,

وی ادامه داد: هدف دولت در زمینه گردشگری متمرکز شدن روی نوار ساحلی جنوب کشور است تا با انتخاب نقاط مستعد که دارای جاذبه‌های بسیار زیبا و بعضا منحصر به فرد و طبیعی است، بتوانیم در زمینه احداث چند شهر (دهکده گردشگری تفریحی) را فراهم کرده و شرایط را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم کنیم.

,

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: در این سفر که رئیس سازمان امور اراضی کشور نیز ما را همراهی می‌کنند، امکانات سه استان جنوبی کشور را مورد بررسی قرار دادیم.

,

وی افزود: استان بوشهر محل سرمایه‌گذاری‌های بزرگ دولت در بخش انرژی است و با توجه به اینکه 900 کیلومتر نوار ساحلی دارد، دارای جاذبه‌های بسیار خوبی است که در بررسی‌های اولیه حدود شش نقطه گردشگری را در این استان انتخاب کردیم.

,

سلطانی‌فر بیان داشت: با کمک استاندار و مسئولان استان روی سه نقطه متمرکز خواهیم شد و مطالعات را کامل و زیرساخت‌ها را با استفاده از منابع دولتی احداث و شرایط را برای بخش خصوصی فراهم خواهیم کرد.

,

وی اضافه کرد: چند نقطه قابل توجه در استان بوشهر برای فعالیت‌های گردشگری وجود دارد که با استاندار بوشهر توافق کردیم که چگونه می‌توانیم این مناطق را به عنوان جاذبه‌های گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی قلمداد و مورد استفاده قرار دهیم.

,

سلطانی‌فر در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری فارس در بوشهر مبنی براینکه در حال حاضر عبا بافی در شهرستان دشتی، گبه در دشتستان و گناوه و کوزه‌گری در کنگان از صنایع‌دستی مورد توجه در استان بوشهر است و برای حمایت از این تولیدکنندگان چه برنامه‌هایی دارید، گفت: ایران، چین و هند سه قدرت بزرگ تولیدکننده صنایع دستی هستند و ایران در بخش صنایع‌دستی یک کشور ابرقدرت است.

, خبرگزاری فارس,

وی افزود: در ایران از 460 رشته صنایع‌دستی شناخته شده در دنیا، 360 رشته در حال تولید است یا سابقه تولید دارد.

,

سلطانی‌فر یادآور شد: در ایران هنرمندان بسیار چیره‌دستی در بخش‌های مختلف داریم و در بسیاری از صنایع‌دستی ما سرآمد کشورهای دنیا هستیم.

,

وی گفت: عمده‌ترین مشکلی که در بخش صنایع‌دستی وجود دارد بازرگانی، بازاریابی و فروش این محصولات است.

,

سلطانی‌فر افزود: اگر موفق شویم تولیدات این هنرمندان را در بازارهای داخلی و خارجی به فروش برسانیم، مطمئنا بسیاری از مشکلات قبلی آن حل می‌شود.

,

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: در استان بوشهر نیز چنین است و فکر می‌کنم مسئولان استان بوشهر، شهرداری‌ها و مدیران ذی‌ربط کمک می‌کنند که ما بتوانیم بازارچه‌های موقت و دائمی داشته باشیم.

,

معاون رئیس‌جمهور در سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور گفت: ما تلاش می‌کنیم تا هنرمندان تولیدکننده صنایع‌دستی بوشهر را در نمایشگاه خارجی شرکت دهیم که بتوانند بازارهای جدید را بدست آورند.

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه