اخبار داغ

حماسه ۹دی گفتمان بصیرتی را درجامعه نهادینه کرد

حماسه ۹دی گفتمان بصیرتی را درجامعه نهادینه کرد
مبلغ بین‌الملل و استاد دانشگاه‌های زنجان،گفت: 9دی توانست یک گفتمان بصیرتی را در دهه چهارم نظام اسلامی نهادینه کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از سمت وسو،حجت‌الاسلام والمسلیمن یحیی جهانگیری‌سهروردی، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه حماسه ۹ دی اذعان داشت:حماسه ۹دی توانست یک گفتمان بصیرتی را در دهه چهارم نظام اسلامی نهادینه کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سمت وسو,

وی ادامه داد:بصیرت می بایست در تمام عرصه های جامعه اعمال شود و باید بصیرت فرهنگی ،بصیرت سیاسی و بصیرت دینی نیز در میان مردم رواج یابد.

,

این مسئول با اشاره به حلقه مفقوده بصیرت در دیگر عرصه های جامعه، خاطر نشان کرد:بصیرت فقط یک آموزه ی سیاسی نیست بلکه یک آموزه ی فرا سیاسی ،و یک گفتمان چند وجهی دینی ،فرهنگی نیز میباشد.

,

مبلغ بین‌الملل اظهار داشت:۹دی روز تحقق بصیرت ملت ایران به معنای واقعی کلمه بود، این قیام علیه مدنیت‌گریزی، علیه بدعت خطرناک سیاسی، ایستادن در برابر گردن کلفتی کردن، در برابر قانون که خلاف اصول اولیه جوامع مدنی بوده و این یک نگاه خوشبینانه است.

,

استاد دانشگاه‌های زنجان با بیان اینکه ۹ دی به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: حماسه ۹دی، محصول هوشیاری نسل تربیت شده توسط رهبر معظم انقلاب بود.

,

این مسئول با اشاره به اهمیت قشر دانشجو،افزود:مفهوم بصیرت می بایست بطور درست در میان قشر دانشجو و فرهیخته تفهیم شود.

,

وی گفت:امروزه عده ای به خاطر بی بصیرتی با نام دین فریاد می زنند و حال آنکه پیامد حرفهای آنها علیه روند رو به تکامل تشیع است.

,

وی تصریح کرد: اگر بصیرت چند وجهی در جامعه نهادینه شود رویش ها افزایش یافته و ریزش ها کاهش می یابد.

,

سهروردی ادامه داد: دستاورد مهم حماسه حضور باشکوه مردم در روز ۹ دی ماه بیمه شدن نظام اسلامی دربرابر تهاجمات دشمن، تسریع در انقلاب‌های منطقه‌ای، الهام‌بخشی برای مردم دنیا در راستای آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی و حقانیت بود.

,

وی تاکید کرد:روز ۹ دی ماه سال ۸۸ نماد عزت و اقتدار ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی است که پای ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستادند و توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند.

,

یحیی جهانگیری ۹دی را نشان دهنده پویایی انقلاب اسلامی عنوان کرد.

,

انتهای پیام/پ

,

 

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه