اخبار داغ

بیش از 2 هزار مدرسه در آذربایجان غربی نمازخانه ندارند

بیش از 2 هزار مدرسه در آذربایجان غربی نمازخانه ندارند
با توجه به اینکه نقش مدرسه در پرورش دینی و باروری روحیه اقامه نماز در بین نوجوانان بسیار موثر است ، متاسفانه بیش از 2 هزار مدرسه در آذربایجان غربی نمازخانه ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سایت دانش آموزی بوی مهر، هر چند که متخصصان فن تعلیم و تربیت اسلامى معتقدند الگوى خواندن نماز اولین بار در خانه، آن هم از طریق والدین به فرزند ارائه مى شود اما باید این نکته را نیز فراموش نکرد که نقش مدرسه در پرورش دینی و باروری روحیه اقامه نماز در بین نوجوانان بسیار موثر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بوی مهر,

که خوشبختانه در آذربایجان غربی نیز به همت مسئولان به ویژه آموزش و پرورش استان زنگ نماز در برنامه ریزی مدارس استان نیز گنجانده شده و طرح هایی نیز در راستای عمق بخشی به این فریضه مقدس در مدارس در حال توسعه و اجرا است.

,

که ازجمله این طرح ها می توان به طرح پیوند مدرسه و مسجد اشاره کرد که به صورت جدی در مدارس آذربایجان غربی دنبال می شود .

,

سرانه پایین نمازخانه های مدارس آذربایجان غربی

, سرانه پایین نمازخانه های مدارس آذربایجان غربی, سرانه پایین نمازخانه های مدارس آذربایجان غربی,

اما نکته ای که در این گزارش جای تامل دارد کمبود سرانه نمازخانه های مدارس آذربایجان غربی می باشد که متاسفانه از میانگین کشوری پایین تر است و به گفته معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش آذربایجان غربی یک سوم مدارس استان فاقد نمازخانه می باشند.

,

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه در این زمینه رایزنی هایی نیز با سازمان نوسازی مدارس صورت گرفته اما امیدواریم خیرین مدرسه ساز هم در احداث و تجهیز نمازخانه های مدارس این استان همکاری های لازم را داشته باشند.

,

قدرت اله قاسمی نماز را جز اولویت های اولیه سیاست های آموزش و پرورش دانست و گفت: همه مدارس موظف هستند 20 تا 30 دقیقه زمان را برای برپایی نماز جماعت اختصاص دهند.

,

وی با اشاره به اینکه از تعداد 3 هزار و سیصد و شصت و هفت ساختمان آموزشی نزدیک به 953 مدرسه نمازخانه دارند افزود: یعنی در حدود یک سوم مدارس استان نمازخانه موجود است و نزدیک به 2 هزارو 414 مدرسه نیز نیاز به احیای نمازخانه در مدارس دارند.

,

معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان سرانه فضای نمازخانه مدارس آذربایجان غربی را 21 سانتیمتر عنوان کرد و گفت: متاسفانه این مقیاس در مقایسه با سرانه کشوری در سطح پایینی قرار دارد .

,

تمامی مدارس کشور موظف هستند که نمازخانه داشته باشند

, تمامی مدارس کشور موظف هستند که نمازخانه داشته باشند, تمامی مدارس کشور موظف هستند که نمازخانه داشته باشند,

رئیس ستاد اقامه نماز استان آذربایجان غربی نیز با انتقاد از این وضعیت گفت: در حال حاضر تمامی مدارس سطح کشور موظف هستند که نمازخانه داشته باشند در حالی که هم اکنون در آذربایجان غربی 300 مدرسه فاقد نمازخانه است.

,

وی گفت:  نمازخانه مدارس باید مکانی باشد که حداقل برای پذیرش یک سوم جمعیت آن مدرسه پاسخ گو باشد و دانش آموزان بتوانند یک وعده نماز بخوانند.

,

انتهای پیام/ص

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه