اخبار داغ

استشمام هوای پاک، شاید وقتی دیگر؛

خانم ابتکار! لطفا دم از هوای پاک نزن!/ناامیدی تهرانی ها از تدبیر بنزینی دولت امید/ نفس پایتخت گرفت! + تصاویر و نمودار

خانم ابتکار! لطفا دم از هوای پاک نزن!/ناامیدی تهرانی ها از تدبیر بنزینی دولت امید/ نفس پایتخت گرفت! + تصاویر و نمودار
سوالی که باید از سرکار خانم ابتکار ریاست سازمان محیط زیست داشت این است که مردم تهران و سایر شهرهای کشور تا چه زمانی باید با آلودگی هوا دست و پنجه نرم کنند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا شهروندان تهرانی هر روز صبح که برای عبور و مرور به جهت انجام امور خود پای به خیابان های پایتخت می گذارند، اولین مسئله ای که با آن برخورد می کنند هوایی مه آلود ناشی از دودی است که پیش از این دولت یازدهم قول داده بود تا این وضعیت را بهبود بخشیده و سر و سامانی به وضعیت آلودگی هوای تهران بدهد. اما این وضعیت نه تنها بهتر نشد، بلکه در طول پاییز و زمستان امسال حتی روزهایی که هوای تهران مملو از آلاینده های غیر مجاز بود، بیشتر هم شد تا اهالی پایتخت از تدبیر دولت امید برای استشمام هوای پاک ناامید شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا ,

 

,

, ,

 

,

بیش از یکسال پیش بود که 2 مجموعه دولتی دست در دست یکدیگر دادند تا شرایط آب و هوایی تهران و سایر کلانشهرهایی که از آلودگی هوا رنج می بردند را بهبود بخشند. وزارت نفت و سازمان حفظ محیط زیست مسئولیت این ماجرا را بر عهده گرفتند و با حمله به دولت سابق مبنی بر آلوده بودن بنزین های پتروشیمی، از لزوم واردات بنزین های پاک یورو4 خبر دادند.

,

 

,

واردات بنزین سرانجام با همکاری این 2 نهاد آغاز شد و میلیاردها تومان صرف هزینه های تصمیم جدید دولتی ها شد. اما با ورود به فصل سرما، مشخص شد نه تنها بنزین های وارداتی پاک کننده هوا نبوده اند، بلکه موجبات آلوده تر شدن هوای تهران و کلانشهرها را نیز فراهم ساختند.

,

 

,

حالا سوالی که این روزها مردم شهر تهران و سایر کلانشهرها از دولت یازدهم دارند این است که چرا با تصمیماتی متزلزل و بدون کارشناسی، موجبات هدر رفت بیت المال از سوی برخی نهادها صورت می گیرد. از سوی دیگر سوالی که باید از سرکار خانم ابتکار ریاست سازمان محیط زیست داشت این است که مردم تهران و سایر شهرهای کشور تا چه زمانی باید با آلودگی هوا دست و پنجه نرم کنند. چراکه این روزها نفس کشیدن در کلانشهرها خیلی سخت شده و این وضعیت موجبات فراهم شدن بیماری های گسترده را برای انسان فراهم می سازد.

,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه