اخبار داغ

یک شماره پلاک، سرنخی برای دستگیری ۲۰دزد خشن

یک شماره پلاک، سرنخی برای دستگیری ۲۰دزد خشن
ماموران پلیس کرج که در تعقیب ۲سارق لوازم داخل خودرو بودند، به باند بزرگی رسیدند که اعضای آن کلکسیونی از جرایم را در پرونده‌شان داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از همشهری آنلاین، آنها علاوه بر سرقت و توزیع مواد‌مخدر و اسکناس‌های جعلی، از دختران فراری و معتاد به‌عنوان طعمه استفاده می‌کردند تا دست به زورگیری از راننده‌های خودروهای مدل بالا بزنند.کسی از فعالیت‌های مجرمانه این باند مخوف خبر نداشت تا اینکه 14مهرماه فردی با پلیس تماس گرفت و از رفتار مرموز 2سرنشین یک پیکان سفیدرنگ خبر داد. تماس‌گیرنده یکی از اهالی شهرک گلستان بود که می‌گفت سرنشینان پیکان کنار یک خودروی پژو پارک کرده‌اند و تلاش می‌کنند در آن را باز کنند. وقتی مأموران کلانتری31 به این محل رسیدند از پیکان سفید خبری نبود. اما در خودروی پژو باز و معلوم بود که آنها دست به سرقت از این خودرو زده‌اند. از آنجا که تماس‌گیرنده شماره پلاک خودروی پیکان را یادداشت کرده بود، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری 2سارق جوان آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

مجرمان سابقه‌دار

, مجرمان سابقه‌دار,

ماموران با شناسایی صاحب پیکان سفید، دریافتند که خودروی او در زمان سرقت در اختیار 2مرد جوان به نام‌های رامین و احسان بوده است. بررسی‌ها نشان می‌داد که این 2نفر از مجرمان سابقه‌دار هستند که تا‌کنون چندین بار به جرم سرقت و شرارت دستگیر و راهی زندان شده بودند و در حال حاضر نیز تحت تعقیب پلیس قرار دارند.

,

بررسی‌ها برای شناسایی متهمان ادامه داشت و کارآگاهان پلیس کرج با زیرنظرگرفتن پاتوق‌های این دو نفر، در کمین آنها بودند تا اینکه سرانجام مخفیگاه آنها شناسایی شد. این محل خانه‌ای در یکی از مناطق کرج بود که به‌نظر می‌رسید علاوه بر احسان و رامین، مجرمان دیگری نیز به آنجا رفت‌وآمد دارند. مأموران این خانه را زیرنظر گرفتند و در جریان بررسی‌های شبانه‌روزی به اطلاعات مهمی دست یافتند. این خانه پاتوق 7مرد و 2دختر بود که بیشتر آنها از مجرمان سابقه‌دار بودند و به‌نظر می‌رسید این محل را برای مصرف مواد‌مخدر و طراحی نقشه‌های سرقت انتخاب کرده‌اند.

,

اخاذی از راننده‌ها

, اخاذی از راننده‌ها,

در عملیات ضربتی، تمامی 9عضو باند دستگیر شدند و در مخفیگاه آنها علاوه بر 2خودروی مسروقه، مقدار زیادی لوازم داخل خودرو، اسکناس‌های 10هزار تومانی جعلی، افشانه اشک‌آور و اموال مالباخته‌ها کشف شد. متهمان به اداره آگاهی منتقل شدند و در بازجویی از آنها معلوم شد که علاوه بر سرقت دست به اخاذی از راننده‌ها نیز می‌زدند.سرهنگ میرحسین سیدحقیقی، رئیس پلیس کرج با بیان این خبر گفت: 2دختری که در این باند دستگیر شده بودند، دخترانی فراری و معتاد بودند که طعمه سرقت از راننده‌ها بودند.

,

وی ادامه داد: اعضای این باند با شناسایی دختران معتاد و فراری، به آنها وعده تهیه محل زندگی و مواد‌مخدر می‌دادند و در عوض از آنها می‌خواستند که در خیابان سر راه خودروهای مدل بالا بایستند و سوارشان شوند. سپس به بهانه‌ای راننده را به خیابانی خلوت که دیگر اعضای باند در آنجا حضور داشتند بکشانند و وقتی خودرو به آنجا می‌رسید، اعضای باند به راننده حمله می‌کردند و با تهدید و ضرب و شتم او، اموالش را می‌دزدیدند.

,

باند 20نفره

, باند 20نفره , باند 20نفره ,

9مجرمی که در نخستین عملیات از سوی پلیس دستگیر شده بودند، تمامی اعضای این باند نبودند؛ چرا که بررسی‌ها نشان می‌داد تبهکاران دیگری نیز با این شبکه همکاری داشتند.سرهنگ سیدحقیقی افزود: در ادامه بازجویی از متهمان، دیگر همدستانشان و یک مالخر نیز دستگیر شدند. همچنین انباری که اعضای باند برای نگهداری اموال مسروقه تهیه کرده بودند، شناسایی و در آنجا مقدار زیادی اموال و مدارک و اسناد سرقتی کشف شد.

,

وی تأکید کرد: اعضای این باند 20نفر بودند که بیشتر آنها سوابقی ازجمله شرارت و سرقت در پرونده‌شان داشتند. یکی از متهمان دستگیر شده، فردی بود که به همراه 5برادر دیگرش به برادران دالتون معروف بود. 3نفر از برادران وی در زندان به سر می‌بردند و 2برادر دیگرش هم برای ترک مواد در کمپ بستری بودند و او نیز در کار سرقت و اخاذی بود که به دام افتاد.رئیس پلیس کرج تصریح کرد: تا‌کنون 50نفر از مالباخته‌ها شناسایی شده‌اند و دیگر مالباختگان احتمالی نیز می‌توانند برای شناسایی متهمان یا اموالشان به اداره آگاهی کرج یا کلانتری31 مراجعه کنند.

,

انتهای پیام/ن

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه