اخبار داغ

2014 ؛ سال سردمداران بیمار عرب

2014 ؛ سال سردمداران بیمار عرب
شش تن از رهبران کشورهای عرب شامل امیر کویت، پادشاه عمان، پادشاه عربستان و روسای سودان، الجزایر و امارات در سال 2014 به علت بیماری در بیمارستان بستری شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از العالم، شیخ صباح الاحمد جابر الصباح امیر کویت و عمر البشیر، رییس جمهور سودان، پس از عمل جراحی که رسما اعلام شد، بهبود یافته اند اما سلطان قابوس پادشاه عمان اینک در آلمان به علت بیماری که هنوز فاش نشده، تحت درمان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, العالم,

این درحالی است که خبرها درباره شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رییس حکومت امارات که از 24 ژانویه گذشته به علت سکته، هیچ فعالیت رسمی علنی ندارد، مبهم است و همچنان بازار شایعات درباره وضعیت جسمی عبدالعزیز بوتفلیقه، رییس جمهور الجزایر، داغ است.
در 28 ماه مارس تصویری از دیدار باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، با ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان منتشر شد و پادشاه عربستان در این تصویر به علت بیماری از لوله تنفسی استفاده می کرد و همین امر بازار پیش گویی ها درباره احتمال کناره گیری پادشاه عربستان از قدرت را داغ کرد اما در عمل این امر محقق نشد.
خبرگزاری آناتولی در گزارشی نوشت: پادشاه 91 ساله عربستان سعودی در 17 نوامبر سال 2012 در شهرک پزشکی ملک عبدالله تحت عمل جراحی طولانی مدت کمر قرار گرفت.
از زمان این عمل جراحی، پادشاه عربستان دیگر در هیچ مراسم رسمی در خارج از کشور حاضر نشد و آخرین حضور وی در نشست 9 دسامبر گذشته دوحه بود همچنین ولیعهد عربستان ریاست اکثر جلسات هیات وزیران این کشور را در این مدت به عهده داشت.
عمل جراحی اخیر، چهارمین عمل جراحی پادشاه عربستان در دو سال گذشته بود، وی پیش از آن نیز عمل جراحی مشابه دیگری انجام داده بود.
"عبد الله بن عبد العزیز" روز چهارشنبه گذشته نیز برای برخی معاینات پزشکی به بیمارستان رفت. به گفته منابع سعودی، وی از مشکلات تنفسی رنج می برد و ورود او به بیمارستان، باعث شد که بورس عربستان سقوط کند.
ملک عبد الله در سال 2005 و پس از فوت بردارش ملک فهد قدرت را دردست گرفت، ملک فهد در نتیجه بیماری، سال های طولانی قادر به حکومت نبود، ولی تا زمان فوتش از قدرت کنار نرفت. 

,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه