اخبار داغ

هلاکت عضو جبهه النصره در سوریه

هلاکت عضو جبهه النصره در سوریه
15 تن از اعضای جبهه النصره جناح وابسته به القاعده روز شنبه در درگیری با ارتش سوریه در منطقه کوهستانی در مرز دمشق و لبنان به هلاکت رسیدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایرنا، گزارش منابع امنیتی لبنان و سوریه حاکیست : سه رزمنده حزب الله ، پنج سرباز سوریه و بیش از 15 عضو جبهه النصره جناح القاعده در سوریه پس از حمله این گروه به فلیطا روستایی در داخل سوریه و در سلسله جبال قلمون کشته شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


طی ماه های اخیر درگیری دز منطقه قلمون که در امتداد مرز غربی سوریه با لبنان دارد،باعث افزایش تهدید در مورد کشیده شدن عمیق تر پای این کشور کوچکتر حوزه مدیترانه در جنگ داخلی حدود چهار ساله همسایه اش شده است .

دیده بان حقوق بشر سوریه گفته است، جبهه النصره با آتش خمپاره به حزب الله و ارتش سوریه حمله کرده و نظامیان سوری نیز با گلوله باران مناطقی در قلمون به این آتش آنها پاسخ دادند.

گروه شیعه حزب الله هزاران رزمنده اش را برای حمایت از سوریه در این مناقشه اعزام کرده و مرتبا با گروههای اسلام گرای سنی نظیر نصره و داعش درگیر شده است.

رییس دستگاه امنیتی لبنان به رویترز گفت: شبه نظامیان در کوهستان قلمون در صدد کنترل بر روستاهای مجاور لبنان برای حمایت از مواضع خود در جنگ هستند. دامنه درگیری در سوریه سال گذشته چندین بار به لبنان کشانده شد.

گروه های داعش و شاخه القاعده در ماه اوت به شهر مرزی حمله کرده و سربازان لبنانی را به اسارت گرفتند و مردان مسلح از جمله برخی از مردان وابسته به داعش در ماه اکتبر در شهر طرابلس با ارتش لبنان درگیر شدند. 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه