اخبار داغ

شیب صعودی آمار مطلقه های جوان به 80 درصد رسید!

شیب صعودی آمار مطلقه های جوان به 80 درصد رسید!
آمار طلاق در حالی روند صعودی در پیش گرفته است که آماری تکان دهنده از پایین آمدن سن طلاق بیانگر روند بحرانی طلاق در کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زنان قم ، ازدواج و طلاق دو مقوله ای است که این روزها قشر جوان جامعه را تحت شعاع خود داشته و آسیب های زیادی را متوجه نسل جوان جامعه می نماید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , زنان قم,

اگرچه همواره سخن های زیادی در باب ازدواج جوانان و تسهیل این امر زده شده است و گام های نه چندان استوار در این راستا برداشته شد، موسساتی با عنوان ازدواج آسان شروع به کار کردو دولت مبلغی را به عنوان وام ازدواج در نظر گرفت، توفیق بدست آمده در ترغیب جوانان به ازدواج زمانی جلوه مثبت اجتماعی به خود می گیرد که در این بین آمار طلاق روند صعودی به خود نگیرد.

,

اگرچه افزایش آمار ازدواج در بین جوانان خبر مسرت بخشی است اما نباید این خوشی با تلخی طلاق آمیخته شده و بُعد جدیدی از معضلات اجتماعی را به خود بگیرد چراکه طلاق و بازتاب های آن در جامعه به مراتب آسیب های اجتماعی بیشتری را به جامعه تحمیل می کند.

,

مشاوره یکی از راهکارهای پیشگیری از ازدواج های نامناسب عنوان شد که قرار بود به صورت اجباری توسط زوج های جوان به کارگرفته شود اما این راهکارنیز با کاستی های بسیار زیادی همراه بود که مورد استقبال زوج ها قرار نگرفت.

,

گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان می گوید: از سالی 160 هزار مورد ازدواج 23 هزار مورد به طلاق منجر می‌شود که 80 درصد مطلقه‌ها زیر 30 سال هستند.

,

کاهش سن طلاق به زیر 30 سال به خودی خود ورود جوانانی را به جامعه رقم می زند که از نظر عاطفی شکننده بوده و روحیه مناسبی برای رویارویی با مشکلات زندگی خود ندارند در این میان زنان از جایگاه  بخصوص تری برخوردار بوده و میزان تاثیر طلاق درزندگی آینده آنان بسیار بیشتر است.

,

اعتیاد، مشکلات مالی، افسردگی و شکنندگی عاطفی از آسیب هایی است که هرروز جوانانی که تجرد قطعی و طلاق را در سنین  جوانی تجربه کرده اند تهدید می کند و آمار بالایی از مشکلات روحی را در بر دارد این درحالی است که همواره جامعه توسط جوانان ساخته شده و به شکوفایی می رسد بنابراین رسیدگی به قشری که در حال حاضر 24 ملیون از جمعیت کشور را شامل می شود نیاز به برنامه ریزی های مدون ومناسبی را دارد که این روزها جای خالی اش به شدت احساس می شود.

,

به طور کلی این قبیل نیازهای اجتماعی باید با زیرساخت ها و برنامه ریزی های بسیار دقیقی همراه بوده و در برهه ای از زمان که غرب تمرکز وافری بر تزریق رفتارهای غلط اجتماعی دارد با سلاح مناسبی به حل این معضلات پرداخت و عدم وجود بودجه مناسب ونیروی کار را بهانه ای برای کم کاری های در این زمینه عنوان نکرد چراکه داشتن کشوری آزاد و مستقل و به دوراز هجمه های وافر غرب نیازمند داشتن نیروی جوانی سالم، مبتکر و موفق دارد.

,


انتهای پیام/پ

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه