اخبار داغ

قابل توجه منکران حمایت دشمن از فتنه/

اعترافات کلینتون در فصل 18 کتاب خاطراتش/تکمیل پازل "فتنه" توسط وزیر خارجه سابق آمریکا

اعترافات کلینتون در فصل 18 کتاب خاطراتش/تکمیل پازل "فتنه" توسط وزیر خارجه سابق آمریکا
در حالی که سران فتنه در سکوت 5 ساله خود در قبال به آشوب کشیدن تهران زیر بار این موضوع که از خارج از کشور مدیریت می شدند نرفته اند؛ اما شریک آمریکایی آنها پرده از اسرار فتنه بر کشید و سرانجام اعترافات کمک به سران فتنه در کتاب این شریک آمریکایی برای همیشه ثبت شد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حدود 5 سال از روزهای فتنه در کشور می گذرد؛ روزهایی که آتش فتنه بسیاری از خیابان‌های تهران را سوزاند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

فتنه سال 88 آزمونی بزرگ برای ملت ایران بود که درس‌ها و عبرت‌های زیادی را آموخت؛ در کنار فواید و آثار مثبتی که به دنبال داشت، تبعات و پیامدهای منفی نیز بر جای گذاشت و هزینه‌های بسیاری را تحمیل کرد که برخی از آنها جبران‌ناپذیر هستند.

,

اگرچه برخی از افراد بی بصیرت و همچنین خود فتنه گران بارها منکر ارتباط داشتن با خارج از کشور می‌شوند و ادعا می کنند که این یک آشوب داخلی بوده و بدون دخالت و برنامه ریزی های بیگانگان صورت گرفته است؛ اما شواهد و مدارکی وجود دارد که نشان می دهد سران فتنه به طور مستقیم از خارج از کشور دستور گرفته و در پازل معاندین و ضد نظام بازی می کرده اند.

,

سلاح هایی که در دست فتنه‌گران بود، مصاحبه سران فتنه با رسانه‌های بیگانه، حمایت مستقیم استکبار جهانی و سران کشورهای معاند ایران با نام بردن از سران فتنه و خواسته های آنها از مردم برای همراهی آنها و بسیاری از شواهد دیگر نشان داد که فتنه 88 از خارج از کشور مدیریت و برنامه ریزی شده بود که برای اجرای آن نیز به طور روزانه افراد با خارج از کشور در ارتباط بودند.

,

«هیلاری کلینتون» اخیراً کتابی به نام «انتخاب‌های سخت» منتشر کرده است. کلینتون در این کتاب به تشریح تصمیم‌های سختی پرداخته که در دوران تصدی وزارت خارجه مجبور شده است بگیرد. وی داستان‌های زندگی خود را طی ۴ سالی که وزیر خارجه آمریکا بود بازگو می‌کند. 

, «هیلاری کلینتون» اخیراً کتابی به نام «انتخاب‌های سخت» منتشر کرده است,

بعد از انتخابات 88 با هزینه ده‌ها میلیون دلار، 5 هزار ایرانی را آموزش دادیم
 

, بعد از انتخابات 88 با هزینه ده‌ها میلیون دلار، 5 هزار ایرانی را آموزش دادیم,
,

هیلاری کلینتون در بخشی از کتاب خاطراتش به مساله اغتشاشات بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران نیز اشاره کرده و می‌نویسد: «دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در سال‌های بعد از اغتشاشات انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ در ایران با صرف ده‌ها میلیون دلار به آموزش بیش از ۵۰۰۰ نفر از مخالفان ایران در سراسر دنیا پرداخت.» کلینتون در فصل ۱۸ این کتاب مباحث مختلفی را درباره ایران مطرح کرده و تاریخچه روابط ایران و آمریکا، برنامه هسته‌ای ایران و مسائل مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ را مورد بررسی قرار داده است. 

وزیر سابق خارجه آمریکا در کتاب خود با اشاره به حمایت‌های پشت‌پرده وزارت تحت امرش از اغتشاشات سال ۱۳۸۸ ایران می‌نویسد: «تیم من در وزارت خارجه در پشت صحنه، تماس‌های مستمری با فعالان در داخل ایران برقرار می‌کرد و با مداخله‌ای فوری توانست از توقف توئیتر به خاطر تعمیرات جلوگیری کند. اگر توئیتر تعطیل می‌شد تظاهر‌کنندگان یکی از ابزارهای مهم‌شان برای ارتباط را از دست می‌دادند.»
 

, «دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در سال‌های بعد از اغتشاشات انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ در ایران با صرف ده‌ها میلیون دلار به آموزش بیش از ۵۰۰۰ نفر از مخالفان ایران در سراسر دنیا پرداخت.», «دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در سال‌های بعد از اغتشاشات انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ در ایران با صرف ده‌ها میلیون دلار به آموزش بیش از ۵۰۰۰ نفر از مخالفان ایران در سراسر دنیا پرداخت.»,
,
, تیم من در وزارت خارجه در پشت صحنه، تماس‌های مستمری با فعالان در داخل ایران برقرار می‌کرد, تیم من در وزارت خارجه در پشت صحنه، تماس‌های مستمری با فعالان در داخل ایران برقرار می‌کرد,
,

کلینتون در ادامه با اشاره به حمایت‌های دولت اوباما از مخالفان ایران در سال‌های بعد از اغتشاشات می‌‌افزاید:"ما در سال‌های بعد ده‌ها میلیون دلار هزینه کردیم و بیش از 5 هزار فعال را در سرتاسر دنیا آموزش دادیم." وزیر خارجه سابق آمریکا در بخش دیگری از این کتاب تأکید می‌کند به نظر وی دولت اوباما باید حمایت فعال‌تری از مخالفان داخلی ایران در زمان اغتشاشات به عمل می‌آورد، اما سپس اعتراف می‌کند مشخص نیست که آیا چنین رویکردی به نتایج دیگری از آن‌چه اتفاق افتاد، ختم می‌شد یا خیر.

,

 

,

قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در سال 1388 تحرکات متعددی در آمریکا برای حمایت از مخالفان داخلی در ایران آغاز شده بود. به عنوان مثال در سال 2008، در فاصله یک سال مانده به انتخابات، روزنامه آمریکایی "نیویورکر" گزارش داد کنگره با درخواست جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهوری وقت این کشور برای اختصاص 400 میلیون دلار جهت حمایت از مخالفان در ایران و بی‌ثبات کردن این کشور موافقت کرده است.

,

 

,

کنگره، خود در اقدامی جداگانه در سال 2006 قانونی موسوم به "قانون حمایت از آزادی در ایران" را تصویب کرد که ضمن تشدید تحریم‌ها علیه ایران، 10 میلیون دلار به حمایت از مخالفان داخلی در این کشور اختصاص می‌داد. کاندولیزا رایس وزیر خارجه وقت آمریکا مدت کوتاهی بعد، خواستار اختصاص بودجه‌ای 75 میلیون دلاری شد تا با اقداماتی نظیر افزایش فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای، برنامه‌های فرهنگی و تأسیس دفتری به نام"دفتر امور ایرانیان" براندازی حکومت ایران را پیگیری کند.

,

در حالی که سران فتنه در سکوت 5 ساله خود در قبال به آشوب کشیدن تهران زیر بار این موضوع که از خارج از کشور مدیریت می شدند نرفته اند؛ اما شریک آمریکایی آنها پرده از اسرار فتنه بر کشید و سرانجام اعترافات کمک به سران فتنه در کتاب این شریک آمریکایی برای همیشه ثبت شد.

,

این در حالی است که رهبر انقلاب از ابتدای شروع فتنه 88 و حتی سالهای قبل از آن خبر از انقلاب رنگینی می داد که مدیریت آن از خارج از کشور بوده است که در نهایت در سال 88 با بی توجهی به هشدارهای رهبری این انقلاب در حال وقوع در کشور بود که با هوشیاری مردم در 9 دی ماه جلو آن گرفته شد.

,

انتهای پیام/ط

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه