اخبار داغ

رحمت نبوی تجلی عشق الهی

رحمت نبوی تجلی عشق الهی
در دنیایی که جهل ، فساد ،جنایت ، ظلم ، استبداد و تبعیض وجود دارد، در این زمان مفهوم رحمة للعالمین از هر وقت دیگر آشکار تر است. چه رحمتی از این بالاتر که برنامه و آئینی آورده که همه این ظلمها و بدبختی‌ها و سیه روزی ها پایانی است و تداوم این رحمت ، سرانجامش حکومت صالحان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، به نقل از آفتاب جنوب ، امروزه همگان از غربت ارزش‌ها و رواج برخی از رذایل اخلاقی در جامعه اسلامی ما نگرانند و حتی برخی از بزرگان و علمای اخلاق نسبت به وضعیت موجود هشدار داده و اعلام خطر کرده‌اند.از این رو فرصت مناسبی است که با تأمل در ابعاد مختلف شخصیت رسول اکرم(ص) و تأسی به سیره‌ حضرت ختمی مرتبت از یک سو به درمان دردهای فردی و اجتماعی خویش بپردازیم که خداوند متعال رمز رستگاری بشریت را اسوه قرار دادن پیامبر اکرم(ص) معرفی کرده است و از سوی دیگر با معرفی درست این پیامبر بزرگ الهی و آخرین واسطه‌ی آسمان و زمین به جهانیان بر تبلیغات سوء دشمنان بشریت خط بطلان بکشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا ،, آفتاب جنوب, آفتاب جنوب, . , . ,

پیامبر اعظم هم برای همه انسانها درهمه اعصار و تمامی مکان‌ها تا پایان جهان رحمت است نه تنها برای پیروان و دوستان بلکه همه اهل عالم ، گویا خوب و بد و دوست و دشمن باید این مهربانی و رحمت را از پیامبر احساس کنند؛ دنیای امروز که فساد و تباهی و ظلم و بیداد گری از در و دیوار آن می بارد و آتش جنگها از هر سو شعله ور است وچنگال زورمندان ، حلقوم مستضعفان را می فشارد، در دنیایی که جهل و فساد و جنایت و ظلم و استبداد و تبعیض وجود دارد، در این زمان مفهوم رحمه للعالمین از هر وقت دیگر آشکار تر است. چه رحمتی از این بالاتر که برنامه و آئینی آورده که همه این ظلمها و بدبختی‌ها و سیه روزی ها پایانی است و تداوم این رحمت ، سرانجامش حکومت صالحان است.

, ،,

امروز دو عامل معرفی نادرست برخی از پیروان رسول اکرم (ص) و تبلیغات سوء دشمنان به مانند دو تیغه‌ی یک قیچی موجب مجهول ماندن شخصیت آن حضرت بر بشریت است که باید با مبارزه با این دو عامل و معرفی صحیح شخصیت این آخرین پیام آور الهی، زمینه‌ی گرایش بشریت به تعالیم آن حضرت را فراهم آوردو یکی از مهم‌ترین ابعاد شخصیت پیامبر اکرم (ص) بعد اخلاقی و آراستگی آن حضرت به فضایل و پیراستگی او از کافه‌ی رذائل در حد طاقت بشری است.

, .,

اخلاق پیامبر اکرم (ص) تجسم عینی قرآن کریم بود و از این روست که خداوند متعال او را در قرآن کریم با عنوان «خلق عظیم» ستوده و خود آن حضرت نیز هدف بعثت خویش را «اتمام مکارم اخلاقی» معرفی کرده است.خداوند متعال، رسول گرامیش را با عالی‌ترین فضائل و مکارم اخلاقی تأدیب کرد و بیاراست و این فضائل از سوی او به جامعه‌‌ی اسلامی سرازیر شد و دنیایی از معنویت و ارزش های اخلاقی را پدید آورد.

, ., ., .,


برخلاف آن که دشمنان اسلام و رسول خدا (ص) سعی می کنند که از آن حضرت چهره‌ای خشن معرفی کنند و از او با عنوان پیامبر شمشیر نام می برند، یکی از مهم ترین فضایل آن حضرت، اتصاف او به «رحمت» است خداوند متعال خود را به عنوان رحمان و رحیمی که رحمتش برغضبش سبقت گرفته و رحمت را بر نفس خویش نوشته و واجب کرده است، معرفی می کند.

,
, .,


پیامبر رحمت(ص) نیز وقتی به تصویر رحم و رحمت در خداوند متعال می پردازد، او را مهربان تر از مادر نسبت به کودک معرفی می کند.پیامبر اکرم(ص) در تصویر رحمت الهی می فرماید: «خداوند رحمت را به صد جزء‌ تقسیم کرد، پس نود و نه جزء‌ آن را نزد خود نگاه داشت و یک جزء آن را به زمین فرو فرستاد و از برکت همین یک جزء‌ است که خلایق در باره ی هم رحمت می آورند، چنان که چهار پایان سم خود را از بچه ی خود دور می دارند تا مبادا به آن اصابت کند و صدمه ای به‌آن وارد سازد». آن گاه با بیان شدت علاقه ی مادر به کودک خود که آن را به سینه ی خود فشرده است می گوید: «آیا باور می دارید که این مادر کودک خود را به آتش در افکند؟». و چون یاران می گویند: «نه به خدا قسم یا رسول الله»، می گوید: «به تحقیق، خداوند نسبت به بندگان خود از این مادر نسبت به کودکش مهربان تر است»در بیانی دیگر می گوید: «خداوند شب هنگام دست لطف خود را می گشاید تا توبه ی گناهکار روز را بپذیرد و به هنگام روز دست لطف خود را می گشاید تا دست گناهکار شب را بگیرد».

,
, ., : «, ، ,

اسلام پیامبر (ص) ،اسلام رحمانى و مظهر رحمانیت الهى است، این اسلام یعنى اسلام رحمانى در برابر اسلام شیطانى، اسلام ناب محمدى (ص) در برابر اسلام آمریکایى، اسلام اصلى، در برابر اسلام بدلى، اسلام علوى، در برابر اسلام اموى و اسلام انقلابى، در برابر اسلام متحجرین مقدس مأب، اسلام روشنفکرى، اسلام تکفیرى، اسلام طالبانى و اسلام امثال گروهک تروریستى و آدم کش داعش.

, .,

اگر پیامبر توانست دلها را جذب کند و آنها را به سوی شریعت و عبودیت خداوند راهنمایی نماید محبت و مدارا را شیوه رسالت خود کرده بود و با محبت به حق آنان را ذوب کرد و شیفته مکتب اسلام نمود.پیامبر، جلوه کامل رحمت و بخشش خداوندی بر مردمان بود او با گذشت و بزرگواری و لطف و مهر ورزی و استقامت و پایداری چون طبیبی حاذق و دلسوز به مداوای دلهای مردمان خسته و فرو رفته درظلمت اهتمام نمود و زنجیر های اسارت را گشود و راه صراط مستقیم را هموار ساخت.

, ., .,

آنچه موجب سعادت و هدایت بشر می شود خوب اندیشیدن و کسب معرفت و شناخت منعم حقیقی است که دائماً رحمت هایش به سوی بندگانش ریزان است و برای رسیدن بندگان به کمال و حضور در صراط مستقیم ابزار درونی و برونی را عطا فرموده که ابزار درون عقل و عشق و فطرت الهی است که با اراده و اختیار بشر همراه شده و ابزار بیرونی، وحی و وجود مبارک پیامبران الهی که اقتدای به آنان شرط نجات و رهایی از زنجیر های تباهی است و نمونه بارز این تأسی، حضور عاشقانه وسلحشورانه بسیجیانی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس از جان وهستی خود گذشتند تا اسلام و انسانیت و شرافت، پایدار بماند و رمز حضور جاودانه حماسه سازان تاریخ، تأسی به سیره انبیا و اولیای الهی خصوصاً پیامبر ختمی مرتبت بوده وهست و امیدواریم با پیروی از پیامبر و اهل بیت«علیهم السلام» و اطاعت از ولایت فقیه زمینه ظهور حضرت بقیة الله الاعظم روحی له الفداء را فراهم سازیم.

, و, .,

 

,

محدثه سادات موحدی

,

 

,

انتهای پیام/ص

, انتهای پیام/ص]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه