اخبار داغ

به گزارش اداره هواشناسی؛

دیروز میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد رقم 110 را نشان داد

دیروز میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد رقم 110 را نشان داد
در حاشیه سمینار مدیریت بحران حسن راوری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نبض شهر اعلام کرد: واقعیت امر این است که به طور متمرکز هماهنگی بین صدا و سیما و دانشگاه علوم پزشکی و اداره هواشناسی و واحد بهداشت محیط وزارت بهداشت و درمان و محیط زیست خیلی با تاخیر انجام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از پایگاه خبری و تحلیلی نبض شهر ؛  روز گذشته طبق اعلام اداره هواشناسی استان و مرکز پایش آلاینده ها ، میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد رقم 110 را نشان داد؛ میزان شاخص کیفیت هوا در شرایط سالم 50 می باشد  و وقتی میزان آلودگی هوا عدد 100 را نشان می دهد ، تردد برای گروه های حساس مجاز نمی باشد و بالاتر از این رقم شرایط برای تردد و سلامت افراد دچار مشکل می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا،, نبض شهر ,

در حاشیه سمینار مدیریت بحران و در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نبض شهر ؛ حسن راوری جراح و متخصص قلب و عروق در پاسخ به اینکه آیا در استان، مرکزی خاصی وجود دارد که به سرعت میزان آلاینده ها را گزارش دهد تا افراد و گروه های حساس دچار خطر نشوند، اظهار داشت : کمیته بحران هوا در تهران به خاطر وجود حساسیت در این استان وجود دارد ولی در مشهد بر اساس مورد،  قضاوت می شود البته برای آگاهی و به طور دانشگاهی چند ساعتی در رادیو به این امر اختصاص داده شده است.

, نبض شهر ,

وی درباره تاخیر هماهنگی بین دستگاه ها و اعلام هشدار تصریح کرد: واقعیت امر این است که به طور متمرکز هماهنگی بین صدا و سیما و دانشگاه علوم پزشکی  و اداره هواشناسی و واحد بهداشت محیط وزارت بهداشت و درمان خیلی با تاخیر انجام می شود.

,

استاد دانشگاه با اهمیت شمردن کیفیت هوای مشهد برای سلامت زائرین  و تجمع آلاینده ها در مرکز شهر بیان کرد : تعدد مراجع تصمیم گیری اعم از شهرداری و فرمانداری ، اداره هواشناسی و علوم پزشکی و رسانه باعث شده است که اعلام با تاخیر صورت گیرد؛ البته طرح زوج و فرد وسایل نقلیه در مرکز شهر برای کم کردن آلاینده ها در مرکز شهر است ولی اعلام سریع نیاز به همکاری سریع دارد.

,

وی یادآور شد : باید یک سیستم قدرت اجرایی و مرکز متولی مانند کمیته بحران در تهران باشد تا به سرعت اطلاع رسانی کند؛ حال چه ارگانی باید به سرعت اطلاع رسانی کند تشکیل نشده است یا حداقل من در جریان نیستم. البته جلساتی برای زمان های خاص مثل ایام نوروز و ایام شهادت و ولادت امام رضا (ع) تشکیل می شود ولی به طور دائم که رصد شود و سریعا اطلاع رسانی شود ، نیست.

,

متخصص قلب و عروق گفت : شرایط ناسالم هوا ، به طور جدی سلامت افراد را در خطر می اندازد و بهتر است مانند تهران سریعا به مردم اطلاع رسانی شود .

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه