اخبار داغ

باخت دوباره مدیران شهری؛

خواب بهره برداری از مترو اصفهان تعبیر نمی شود/بد قولی ها همچنان ادامه دارد

خواب بهره برداری از مترو اصفهان تعبیر نمی شود/بد قولی ها همچنان ادامه دارد
مدیران شهری بازهم بد قول شدند،یک ماه از آخرین قول شهردار اصفهان برای راه اندازی مترو گذشت اما خبری از مترو و افتتاح آن نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز، این روزها قول دادن برای مدیران شهری تبدیل به عادت شده و عمل به قول هایی که برای راه اندازی قطار شهری نصف جهان می دهند شاید وقتی دیگر…

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

با گذشت بیش از یک دهه از آغاز پروژه مترو دیگر زمان آن رسیده که مدیران اصفهانی باخت خود را در رابطه با این  پروژه  بپذیرند طرحی که در شهرهای دیگر با سرعتی مثال زدنی پیش رفت و در اصفهان به عنوان اولین کلانشهری که به فکر راه اندازی مترو  افتاد هنوز اندر خم یک کوچه است و شهرداری و استانداری اصفهان بر خلاف کلانهشرهای دیگر بعد ازسالها نتوانسته اند قدم از قدم برای راه اندازی قطار شهری بردارند.

,

پروژه متروی اصفهان در این سالها تنها چیزی که داشته حاشیه های پر رنگ تر از متن بود حاشیه هایی که هر چند مدت برای مدیران فرصتی ایجاد کرده که با اعتراض و یا حمایت یکدیگرخود را بیش از پیش رسانه ای کنند.

,

*بودجه های بر باد رفته و مترویی که اندر خم یک کوچه ماند

, *بودجه های بر باد رفته و مترویی که اندر خم یک کوچه ماند,

گره های کور مترو اصفهان هر سال محکم و محکمتر می شود گره هایی که تنها با هزینه و بودجه باز می شوند.

,

پولهایی که مدیران شهری با دست و دلبازی تمام برای جشنواره هایی چون اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس که هزینه آن از جیب شهروندانی تامین شد که روحشان هم از چند و چون جشنواره بی خبر بود و یا جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان که هر سال تنها نام بین المللی را یدک می کشد و کودکان در آن کمترین سهم را دارند هزینه کرده است و یا بودجه های کلانی که هر سال برای پروژه های ترافیکی در نظر گرفته می شود و  شهر را تبدیل به زیر گذر و رو گذر کرده است می توانست مترو کلانشهر اصفهان را چند قدمی به افتتاح نزدیک تر کند افتتاحی که خواب  آن به این زودی تعبیر نمی شود.

,

*آذر ماه گذشت قول شهردار اصفهان عملی نشد

, *آذر ماه گذشت قول شهردار اصفهان عملی نشد,

شهردار اصفهان مدتی پیش پس از اینکه قول مترو سواری اصفهانی ها را در ابتدای آذر ماه داد در مورد بهره برداری از این پروژه با بیان اینکه نمی خواهیم مانند شیراز عجله کنیم چرا که مترو شیراز تست آزمایشی را انجام نداند و این باعث شد، یک روز بعد از افتتاح، مترو تعطیل شود گفت: ۱۰ کیلومتر از خط اول مترو آماده بهره برداری است.

,

به گفته مدیران شهری با حضور معاون رییس جمهور یک رام شامل ۵ واگن بر روی ریل قرار گرفت تا با تست ۲۰ هزار کیلومتر به صورت آزمایشی چرخ مترو تا آذر ماه بچرخد اما با گذشت بیش از یک ماه از آخرین قول مدیران حرکت لاکپشتی برای مترو هنوز هم ادامه دارد .

,

سید مرتضی سقائیان نژاد در آن زمان با اشاره به اینکه از ابتدای آذرماه شهروندان به صورت آزمایشی سوار مترو می شوند، ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی مترو رسیدن مابقی واگن ها است که در این رابطه از ۳ طریق پیگیر این موضوع هستیم.

,

وی اضافه کرده است که شهرداری اصفهان به طور مستقیم و از طریق شرکت مادر تخصصی و شرکتی دیگر به صورت موازی پیگیر ورود واگن ها است و از نظر فنی مشکلی نداریم و امیدواریم تا پایان سال واگن ها وارد اصفهان شود.

,

اما در حالی که دو ماه به پایان سال ۹۳باقی مانده است نه خبری خود مترو شنیده می شود و نه از واگن هایی که قرار است اینبار نرسیدن آنها جور بد قولی مدیران را بکشند.

,

به گفته سقائیان نژاد،راه اندازی مترو به صورت جدی در دستور کار استانداری، شهرداری و سازمان قطارشهری قرار دارد تا هر چه سریعتر در اختیار مردم قرار گیرد.

,

با وجود اینکه این صحبت ها بارها و بارها از سوی مدیران عنوان شده اما شواهد نشان میدهد جدیت مسوولان برای راه افتادن مترو تنها در گفته های رسانه ای خلاصه شده است و قرار نیست همت مدیران که در پروژه های شهری دیگر دیده شده شامل حال مترو بشود.

,

*این قول های بی عمل همچنان ادامه دارد

,

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت و گویی با بیان اینکه ۳ ماه گذشته از سوی مدیران شهرداری برای چندمین بار اعلام کرده که مترو اصفهان به بهره برداری می رسد افزود: غیر واقع صحبت کردن باعث می شود که مردم اعتماد خود را از دست بدهند و مدیران باید قولی بدهند که بتوانند اجرا کنند.

,

عدنان زادهوش با تاکید بر اینکه بارها در مورد عملی نشدن وعده راه اندازی مترو تذکر داده ایم اما بی فایده است ادامه داد: شهردار چندین بار قول داده و این قول ها هیچ وقت به مرحله عمل نرسیده است و ما بارها گفته ایم قولی داده نشود که از پس انجام آن بر نیایید اما این اتفاق افتاده و مطمئن باشید همچنان ادامه پیدا می کند.

,

وی به سخنان مقام معظم رهبری در سفر به اصفهان اشاره کرد و افزود: چندین سال پیش ایشان فرمودند که ” شما به من بگویید مردم اصفهان چه زمانی سوار مترو می شوند”اما از آن زمان مدتها می گذرد و بارها قرار بوده تا مترو بهره برداری شود و هنوز خبری نیست و چندین سال دیگر هم خبری نمی شود.

,

این عضو شورای شهر توضیح داد: ۷ سال پیش هم عباس حاج رسولیها رییس وقت شورای اسلامی شهر اصفهان در کتابخانه نخبگان اعلام کرد که مترو افتتاح می شود و در همان زمان با توجه به اینکه سال آخر فعالیت دور دوم شورا ها بود قول دادم مترو سالهای بعد هم افتتاح نمی شود و مردم دل خوش نکنند.

,

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نمی شود که امید بدهیم اما بودجه ندهیم و منتظر بهره برداری و راه افتادن مترو بمانیم یاد آور شد: امسال با زدن گوشه و کنار بودجه سهم بودجه مترو در سال ۹۳ بالا رفت تا کارهای مترو با سرعت بیشتری انجام دهد ولی باز هم به نظر نمی رسد که به این زودی مترو اصفهان به بهره برداری برسد.

,

*نباید قولی داد که عمل به آن مشخص نیست

,

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان هم در گفت و گویی با خبرنگار صاحب نیوز با اشاره به این واقعیت که قطاری برای راه انداختن مترو نیست با اشاره به قول و قرار های سابق درباره افتتاح مترو اصفهان ادامه داد: نباید قولی داده شود که عمل به آن مشخص نیست چرا که هیچ نتیجه ای جز بی اعتمادی مردم به مدیریت شهری را به دنیال ندارد.

,

رضا امینی که در زمان قول دادن مسوولان برای راه اندازی مترو در آذر ماه صحبت و انتقادی در باره اعلام مجدد برای افتتاح مترو نکردبا گذشت زمان و بد قولی های دوباره عنوان کرد: اینکه گفته شد آذرماه شاهد افتتاح مترو هستیم اطلاع رسانی خوب و درستی نبوده است.

,

این مسوول خاطر نشان کرد: امکان بهره برداری حداقل برای خط یک مترو هست اما قطاری برای این خط وجود ندارد.
امینی با اشاره به اینکه نشست هایی برای خرید واگن با استانداری داشته ایم اضافه کرد: باید واقعیت ها را به مردم اطلاع رسانی کرد و نباید قولی داد و تاریخی مشخص کرد که در آن موعد و تاریخ نتوان به آن جامه عمل پوشاند.

,
,

*همتی که در پروژه های دیگر شهر است برای مترو وجود ندارد

, *همتی که در پروژه های دیگر شهر است برای مترو وجود ندارد,

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان مطالعه دقیق در تکمیل پروژه ی مترو را از عوامل جلو گیری از برخورد به بن بست در مراحل ادامه ی پروژه عنوان کرد .

,

احمد شریعتی نیز با اشاره به طولانی شدن پروژه ی متروی اصفهان اظهار داشت :متروی اصفهان در مقایسه با مشهد ۵ سال زودتر آغاز شد ولی متروی مشهد ۶ سال زودتر افتتاح شد و این در حالی است که این پروژه ملی است و همه باید در سرعت بخشیدن به آن وارد عمل شوند .

,

وی از ۱۲۰۰ اثر تاریخی اصفهان نام برد و اظهار داشت: لازم است پروژه مترو با دقت بیشتر و مطالعه ی دقیق و بدون لطمه زدن به آثار باستانی پیش برود .
وی با تاکید بر مطالعه ی دقیق آثار تاریخی اصفهان و نظارت کارشناسانه اذعان کرد: قبل از شروع فازهای بعدی مترو باید دقت کافی وجود داشته باشد تا ادامه ی کار با بن بست مواجه نشود و قبل از هر گونه اقدام عملیاتی وجود یا عدم وجود آثار تاریخی بر سر راه مترو با جدیت بررسی شود.

,
,

شریعتی اعتقاد راسخ مسئولین در تکمیل مترو را از عوامل مهم در بهره برداری پروژه عنوان و بیان کرد : با اعتقاد به پروژه و حل مشکل ترافیک اصفهان می بایست با عزم جدی تر در ادامه ی تکمیل مترو گام برداشته شود و مدیران با جدیت بیشتری وارد عمل شوند.

,

به گفته وی، اگر اعتقاد به ضرورت مترو مانند دیگر پروژه های شهری بود زودتر از این شاهد بهره برداری از این پروژه بودیم بودیم و مدیران ما باید این موضوع را قبول کنند که مشکل اصفهان بعد از آب، گسترش آلودگی هوا است و برای این کلانشهر کسر شان است که برچسب آلوده ترین شهر کشوررا با خود به همراه داشته باشد.

,

*جدید ترین وعده  بهره برداری آخر سال ۹۴

, *جدید ترین وعده  بهره برداری آخر سال ,

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان روز گذشته هنگام بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه متروی اصفهان آخرین وعده را درباره راه اندازی قطار شهری داد و گفت: ۹ کیلومتر از خط یک متروی اصفهان که از ایستگاه چمران تا ایستگاه قدس را شامل می شود آماده بهره برداری است و تا آخر سال ۹۴ هم ادامه این خط از چهارراه تختی تا شهدا به بهره برداری می رسد.
جواد شعر باف با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی خط یک (ایستگاه قدس تا ایستگاه صفه ) متروی اصفهان در مجموع ۸۰ درصد است افزود: تمام تونل ها صد در صد تکمیل شده از مجموع ۲۰ ایستگاه تنها دو ایستگاه امام حسین و انقلاب ناتمام مانده است.
وی تصریح کرد: در ایستگاه امام حسین (ع) مشکلات قبلی با میراث فرهنگی اصفهان وجود دارد که به این منظور کمیته مشترکی متشکل از استانداری و شهرداری و میراث فرهنگی برای بررسی مشکلات خط یک متروی اصفهان تشکیل شده است.
مدیرعامل قطارشهری اصفهان افزود: قرارداد ما برای کاوش مجدد ایستگاه میدان انقلاب ۲۰۰ میلیون تومان و برای ایستگاه امام حسین (ع) نیز۲۵۰ میلیون تومان که این رقم تا۵۰۰ میلیون تومان نیز تخمین زده شده است.
وی تصریح کرد: برای خط سوم مطالعات آغاز شده است و احتمال دارد از سال ۹۵ عملیات اجرایی آن آغاز می شود که ۸،۸ کیلومتر طول مسیر این خط است.

,
,
,
,
,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه